گسترش اعتراضات مردمی - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۹ – گسترش اعتراضات مردمی

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « اعتراض علیه غارت و ستم » ، « گرانی افسار گسیخته و اعتراض مردم » و « روز کارگر و فریادی که خاموش نمی‌شود »

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


افزایش قیمت گوشت گوسفند


علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفند گفت : هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۳ تا ۹۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود ۱۰۳ هزارتومان به مصرف کننده عرضه می‌شود. البته این قیمت رسمی است اما قیمت بازار آزاد گوشت گوسفند تا ۱۵۰ هزار تومان هم رسیده است.

اخراج ۵۰۰ کارگر راه آهن آستاراگسترش اعتراضات مردمی - مجله اجتماعی، اقتصادی


به گزارش خبرنگار مهر، ولی داداشی نماینده رژیم در مجلس ارتجاع از شهر آستارا گفت : راه آهن آستارا که قرار است با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان ساخته شود به علت اینکه مسئولان مربوطه در ایران در تأیید اسناد مالی، پیمانکاری و توسعه پروژه کوتاهی کرده و عدم تحویل اسناد مالی پروژه راه آهن آستارا به مقامات جمهوری آذربایجان، این پروژه را تعطیل و به تعویق انداخته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز اسناد مالی این پروژه به طرف آذری برای دادن بدهی‌های پیمانکار طرح واگذار نشده است، گفت: هم اکنون ۵۰۰ کارگر ایرانی که در این راه آهن مشغول فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای بودند از کار بیکار شده‌اند.

افزایش قیمت کاغذ بسته بندی


دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ گفت قیمت کاغذ بسته بندی ۱۵ درصد افزایش یافت.
از سوی دیگر رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به افزایش قیمت کاغذ طی ۴۸ ساعت گذشته گفت: قیمت هر بند کاغذ ۷۰ گرم از ۴۵۰ هزار تومان در بازار آزاد به ۵۵۰ هزار تومان در بازار رسید.

رقابت بیکاری و تورم در مشکلات اقتصادی کشورگسترش اعتراضات مردمی - مجله اجتماعی، اقتصادی


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین سلاح‌ورزی کارگزار رژیم در اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی با اشاره به تاثیر شرایط اقتصادی کشور بر شاخص اشتغال و بی‌کاری، از افزایش نرخ بی‌کاری در سال جاری به نسبت سال قبل پرداخت و پیش‌بینی کرد که نرخ بیکاری در سال ۹۸، رکورد خواهد زد.

وی گفت مطابق پیش بینی نهادهای بین المللی همچون بانک جهانی وصندوق بین المللی پول، شاخصهای اقتصاد کلان ایران در سال ۹۸ از وضعیت مناسبی برخوردار نخواهند بود. یکی از این شاخص های کلان نرخ بیکاری است. تخمین های رسمی ارائه شده از سوی دولت ایران به نهادهای بین المللی پیش بینی می کند نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۸ به حدود ۱۵ درصد برسد که ۳ درصد بیشتر از نرخ بیکاری ۱۳۹۷ است. وی اضافه کرد که استان لرستان یکی از مناطق کشور است که مورد تهاجم سونامی بیکاری قرار دارد.

چپاول و دزدی ارزهای دولتی سال گذشته باتخصیص برای ۲۵۰ شرکت یا عوامل رژیم


آخوند منتظری سرکرده رژیم در دادستانی کل ارتجاع گفت: با بررسی‌ لیست سال گذشته ارزهای دولتی که بانک مرکزی در اختیار افراد و شرکت‌ها گذاشته بود، متوجه شدیم بیش از ۲۵۰۰ نفر یا شرکت این ارزها را دریافت کردند. لازم به ذکراست این شرکتها و عوامل رژیم عمدتا از شرکتهای وابسته به سپاه پاسداران و سرکردگان رژیم می باشند که در ابعادنجومی ثروتهای ملی کشورمارا غارت می کنند.

افزایش ۳۰ درصدی اجاره خانه بخاطر افزایش ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونیگسترش اعتراضات مردمی - مجله اجتماعی، اقتصادی


مدیر علمی طرح جامع مسکن گفت : طبق آخرین سرشماری در ایران در سال ۱۳۹۵ تعداد خانوارهای ایرانی برابر با ۲۴ میلیون خانوار بوده است که از این تعداد بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در واحدهای استیجاری زندگی می‌کنند. بنابراین چیزی حدود یک چهارم خانوارهای ایرانی مستاجر هستند.

وی در ادامه گفت : قیمت واحدهای مسکونی تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و رشد کرایه مسکن بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پیش بینی می‌شود. در یک سال گشته در حالی که نرخ تورم از کمتر از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه ۵۰ درصد اعلام شده است، درآمد تغییری نکرده و با افت ارزش ریال قدرت خرید مردم هم رو به کاهش است.

افزایش نرخ بنزین قیمت کالاهای اساسی را ۳ تا ۵ برابر افزایش می دهد


یک کارشناس اقتصادی رژیم به نام سلطانی اظهار داشت: افزایش یک واحد نرخ بنزین قیمت کالاهای اساسی را ۳ تا ۵ برابر افزایش خواهد داد. براساس محاسبات افزایش نرخ ارز یا بنزین تاثیر چند برابری در افزایش هزینه‌های زندگی مردم دارد.

وی ادامه: موضوع دیگری که در مورد افزایش نرخ بنزین مطرح می‌شود بحث عدالت است، سوال این است چرا در مورد توزیع ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سود سپرده به ۴ یا ۵ درصد جامعه عدالت مطرح نمی‌شود اما جایی که به نفع طبقات فرودست است عدالت‌محور می‌شویم؟ همچنین باید توجه داشت که تاثیر این افزایش بر زندگی افرادی که حقوق ماهانه ۲ میلیونی دارند با کسانی که ماهانه ده‌ها میلیون درآمد دارند یکسان نخواهد بود، در واقع این کار ظلم به طبقات فرودست است.

گزارش اول :‌«اعتراض علیه غارت و ستم»


هرروزشاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی اعم ازکارگران،معلمان وفرهنگیان ، دانشجویان،بازنشستگان و مال باختگان و تاکسی داران در شهرهای میهنمون هستیم. گسترش و استمرار این اعتراضات مردمی نشگسترش اعتراضات مردمی - مجله اجتماعی، اقتصادیان از یک بحران عمیق اجتماعی ورودرویی مردم با تمامیت رژیمی است که پس از ۴ دهه بحران آفرینی حالا در بن بستهای لاعلاج به سر می برد . به مجموعه ای از این گزارشات اعتراضی توجه کنید .

گزارش دوم: «گرانی افسارگسیخته وخشم واعتراض مردم »


این روزهادر حالی‌که سیل و توفان اکثر نقاط میهن‌ اسیر را در برگرفته و هست و نیست بخشهای وسیعی از مردم میهن بر باد فنا رفته است، گرانی و تورم و افزایش نرخ مایحتاج عمومی سر باز ایستادن ندارد و شرایط زندگی و معیشت را در بسیاری از مناطق کشور بسیار فاجعه‌بارتر از گذشته کرده است بطوریکه مردم به جان آمده به هر طریق ممکن علیه این آشفته بازاروهرج ومرج اقتصادی به فریاد آمده اند .امروز پای صحبت مردم می ریم تا حرفاشون را بشنویم .

گزارش سوم: « روزکارگر و فریادی که خاموش نمی شود »گسترش اعتراضات مردمی - مجله اجتماعی، اقتصادی


امروز گزارشی داریم ازتجمع واعتراض کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر این تجمعات کارگری درحالی برگزارشد که ارگانهای امنیتی در آماده باش کامل از قبل زمینه چینی برای حمله وهجوم به این تجمعات را تدارک دیده بودند .
جامعه کارگری ایران که با احتساب اعضای خانواده هایشان حدود ۵۰ درصد جامعه را تشکیل میدهند هیچگونه حق اعتراض به سفره خالی وتنگنای معیشتی خود ندارند . اما این سرکوب وحشیانه بطور قطع و یقین بی پاسخ نخواهد ماند وطوفانی از خشم واعتراض کارگران را در برخواهد داشت . در همین رابطه به این گزارش توجه کنید .

مطالب مرتبط

دروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان – مجله اجتماعی

قدر معلم‌هایمان را بدانیم
لطفا به اشتراک بگذارید: