تورم و گرانی لجام گسیخته و موقعیت بحرانی حکومت آخوندی

تورم و گرانی لجام گسیخته و موقعیت بحرانی حکومت آخوندی

رسانه های رژیم پر است از تیترهایی که حکایت از گرانی کمرشکن نه تنها برای محرومان و زحمتکشان و کارگران، بلکه برای تمامی اقشار مردم میهنمان می کند.

یک رسانه باند آخوند روحانی می نویسد: با وجود درآمد ثابت مردم، هر روز بر هزینه‌های اولیه زندگی و چه بسا زنده ماندن آن‌ها افزوده می‌شود.

این رسانه رژیم با اشاره به نرخ بالای تورم نسبت به سال گذشته می نویسد:‌ طبق گزارش‌های رسمی، اواخر فروردین سال ۹۷ متوسط قیمت هر کیلو گوشت گوسفند حدود ۴۹ هزار تومان بود، اما در ‏فروردین ۹۸ به بالای صد هزار تومان رسیده؛ آن هم در حالی که در زمستان گذشته، گوشت گوسفندی، تا مرز ۱۲۰ هزار تومان ‏نیز بالا رفته بود. که البته به ۱۵۰هزارتومان و ۱۷۰ هزارتومان هم رسید

همین منبع با ذکر تورم ۴۵، ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ درصدی کالاهای مختلف نسبت به سال گذشته و اینکه شواهد بازار نشان می‌دهد قیمت‌ها حتی بیش از گزارش‌های رسمی افزایش یافته است، به آمار عجیبی از تورم مواد غذایی اعتراف کرده و می نویسد: معاون آمار و ‏اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفته بود در بحث کالا‌های خوراکی شاخص قیمت‌ها در مهر ماه ۹۷ نسبت به ‏مهر ماه سال گذشته در میانگین کشوری ۱۶۱.۸ درصد است. ‏

این رسانه حکومتی ضمن اشاره به آمار هشدار دهنده رشد اقتصادی منفی ۶ درصدی در سال جاری برای رژیم توسط صندوق بین المللی پول و پیش بینی تورم ۵۰ درصدی، وضعیت رژیم را با حکومت واژگون شده سودان مقایسه کرده و نوشته است:‌ بر ‏اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، اگر تورم ۵۰ درصدی ایران رنگ واقعیت بگیرد، ایران از این نظر، در کنار کشور ‏سودان قرار خواهد گرفت.
لطفا به اشتراک بگذارید: