روحانی زیر ضرب باز هم دجالگری و امید درمانی

دجالگری و امید درمانی آخرین حربه های روحانی زیر ضرب

گزارش و گفتگو با میثم ناهیدروحانی زیر ضرب باز هم دجالگری و امید درمانی

روحانی امروز طی یک سخنرانی در مراسمی تحت عنوان بزرگداشت مقام معلم و نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران، قسمت عمدة سخنرانی خود را به توجیه سیاست و عملکرد خود در رابطه با مسائل مختلف از جمله دفاع از برجام اختصاص داد و در مورد آموزش و پرورش و مدارس، ضمن کلی‌گوییهای دجالگرانه، یک کلمه به وضعیت اسفناک معلمان، معیشت و حقوق ناچیز و خواسته‌های معلمان اشاره نکرد.

هم‌چنان که یک کلمه به بحرانهای موجود از بحران بنزین و شرایط کارگران و اقشار زحمتکش که استخوانهایشان زیر فشارهای اقتصادی خرد شده نکرد و تنها به بایددرمانی و امیددرمانی‌های سخیف پرداخت. این در شرایطی است که سایر مهره‌ها و رسانه‌‌های رژیم با وحشت بسیار از شرایط انفجاری جامعه و ضرورت اقدامی برای مهار این وضعیت مدم هشدار می‌دهند. گزارشی در این باره:

گزارش:


روحانی در سخنرانی خود ضمن آن که تلاش می‌کرد همة‌ فجایع گریبانگیر مردم و شرایط سیاه اجتماعی و اقتصادی را ناشی از زلزله و سیل و به قول خودش «بالاترین زلزله تاریخ ایران و بزرگترین سیل تاریخ ایران» در دولت خودش از یک سو و روحانی زیر ضرب باز هم دجالگری و امید درمانیتحریمهای آمریکا مصادره کند، از بازسازی مدارس ویران شده در جریان سیل شانه خالی کرد و خواستار تشکیل کلاسها در زیر چادر شد و گفت اگر دانش‌آموزان ببینند که معلمانشان همراه با آنها زیر چارد هستند، احساس آرامش می‌کنند.

حسن روحانی در توجیه ترک تحصیل فزاینده دانش‌اموزان بر اثر فقر و محرومیت اقشار فقیر از مدرسه و تحصیل با روند فزایندة خصوصی سازی نیز گفت: مگه بچه هایی که مدرسه می‌روند بعدش همه دانشگاه می‌روند؟ یک تعدادی دانشگاه می‌روند همه دانشگاه نمیروند اصلاً اونهایی که دانشگاه می‌روند مگه همه ما فکر می‌کنیم باید برویم دانشگاه بعد لیسانس که تمام کردیم حتماً باید برویم فوقلیسانس بعد حتماً باید برویم دکترا بعد بشویم دکتر بیکار.

روحانی در ادامة سخنان خود، بدون آن که کمترین اشاره‌یی به مطالبات معلمان که در روز معلم آن را در سراسر کشور فریاد زدند، بکند، وقیحانه از معلمان خواست که دانش‌آموزان را نسبت به تحریم سخت خارجی توجیه کنند، تا آنها هم بتوانند روی خانواده‌هایشان تاثیر بگذارند.

تحریم


رئیس جمهور رژیم آخوندی سپس در مورد تحریمها با اعتراف به انزوای رژیم گفت: تحریم یعنی چه؟ چرا ما تحریم شدیم؟ دلیلش چیه؟ تحریم مبنای اولیهاش این بود که کشورهای قلدر جهان آمدند تو ذهن جامعه بشری کردند که ایران کشوری خطرناک و روحانی زیر ضرب باز هم دجالگری و امید درمانیدنبال ساخت بمب اتم و با این بمب اتم می‌خواهد بعضی از کشورها را با خاک یکسان کند پس بیائید مواظبش باشیم این یک خطر بزرگ است همه از اینجا نشأت گرفت ایران هراسی! انقلاب هراسی! گفتند ایران یک مجموعه خطرناک است».

روحانی بخش عمدة‌ اظهارات خود را به دفاع از خود و برجام در برابر حملات باند رقیب اختصاص داد و گفت که با امضای برجام سیل دلار به کشور سرازیر شد و هر ماه ۷۰۰میلیون دلار پول آزاد می‌شد و به کشور وارد می‌شد. روحانی سپس مردمی که در حال له شدن زیر فشارهای اقتصادی هستند به صرفه جویی باز هم بیشتر دعوت کرد و گفت:‌ یک خرده اگر مردم در مصرف صرفه‌جویی کنند در بنزین حتی میتوانیم صادر هم ما بکنیم اینها میشه صرفه‌جویی در ارز یعنی نیاز ما به ارز کم می‌شود از آنطرف باید درآمد ارزی را ببریم بالا.

روحانی سپس به بحران درونی رژیم اشاره کرد و هشدار داد: آمریکاییها برای این‌که ما رو زمین بزنند دنبال اختلاف هستند در داخل کشور. کشور ما چند دسته بشه روبهروی هم بایستیم با هم بجنگیم با هم دعوا کنیم علیه هم پرونده درست کنیم/باید این رو امروز دشمنیهای داخلی، دعواهای داخلی، فحاشی های داخلی نباید خریدار داشته باشه

امید درمانیروحانی زیر ضرب باز هم دجالگری و امید درمانی


در حالی که روحانی با امید درمانی و باید درمانیهای سخیف می‌کوشید اوضاع را عادی و رو به بهبود جلوه دهد. وزیر اطلاعات او آخوند علوی روز گذشته به شدت وضعیت انفجاری جامعه اعتراف کرد و با هشدار نسبت به بالا گرفتن جنگ و جدال در درون رژیم گفت:‌ « اخلاق در جامعه ما آسیب دیده است، لنگه کفش و مهر به مسئولین مملکت پرتاب می کنیم، افراد محترمی را هو می کنیم... متاسفانه گاهی برای یکدیگر مشت گره می کنیم درحالیکه مشت را برای دشمن باید گره کنیم».

وزیر اطلاعات رژیم آخوندی که این سخنان را خطاب به آخوندها یی که قرار است در ماه رمضان برای تبلیغات به میان مردم بروند، بیان می‌کرد، هنگامی که در صدد توجیه گرانیها برآمد با فریادهای اعتراض مخاطبان مواجه شد و زبونانه گفت:‌ « شما عزیزان که می خواهید تبلیغ بروید، اگر کسی مخالف عقیده و باور شما را داشت بلافاصله اینگونه با او برخورد می کنید؟ بگذارید صحبتش را تمام کند و بعد شما مطالب خود را بیان کنید... اینکه سرهم داد بکشیم و مانع حرف زدن یکدیگر شویم و سخنان یکدیگر را نقض کنیم، نتیجه نمی گیریم».

گفتگوی سیاسی


س: روحانی در سخنرانی امروز، حرف اصلی‌اش چی بود؟ برای چه هدفی به صحنه آمده بود؟


ج:‌ خامنه‌ای از جانب باند رقیب به خاطر مجموعه شکستها و افتضاحات رژیم زیر ضرب است بخصوص در رابطه با برجام و آمده بود ضمن دفاع از آن بگوید که راه حل کماکان مذاکره و تعامل با غرب است. او در سخنرانی خود هیچ اشاره‌یی به مسأله معلمان و کارگران و بحران بنزین نکرد.

س: چرا می‌گویید روحانی به مسأله معلمان اشاره نکرد، بخشی از حرفهایش که راجع به معلمان بود، سخنرانی‌اش هم با عنوان بزرگداشت معلم بود؟روحانی زیر ضرب باز هم دجالگری و امید درمانی


ج:‌ فقط حرفهای کلی زد و لفاظی کرد، برای این که هیچ راه حلی ندارد و اصلا نمی‌خواهد چیزی صرف معلمان و آموزش و پرورش کند و این را در اشاراتش هم آشکار کرد.

س: چرا روحانی امروز این همه دربارة برجام صحبت کرد و از آن دفاع کرد؟


ج:‌ به این وسیله می‌خواست بگوید راه کماکان همین است و تنهاازطریق مذاکره می‌توان راه باز کرد.

س: بالاخره خط رژیم در مورد مطالبات اقشار مختلف چیه؟ دراینجا مشخصاً کارگران و معلمان مورد نظر است و همچنین گران کردن بنزین.


ج:‌ تا آنجا که به رژیم برمی‌گردد، مطلقا نمی‌خواهد از هزینه‌های امنیتی و نظامی کم کند و به مردم بدهد. مگر آن که از طرف مطالبات مردم احساس خطر کند و برایش موضوع امنیتی شود.



مطالب مرتبط

روضه خوانیهای روحانی شیاد پیرامون شکست برجام و تحریمهای فزاینده

روحانی باز هم دجالگری و امیددرمانی
لطفا به اشتراک بگذارید: