سناتور مارکو روبیو-پاسخ سریع و نابودکننده در مقابل تلاش رژیم علیه کشتیرانی

سناتور مارکو روبیو-پاسخ سریع و نابودکننده در مقابل تلاش رژیم علیه کشتیرانی

سناتور روبیو در توئیتی گفت آمریکا بدنبال شروع جنگ با ایران نیست. اما هر تلاشی توسط ایران برای تهدید کشتی رانی در تنگه هرمز یا هدف قرار دادن کشتی های آمریکا یا کشتی های تجاری به پاسخی سریع، نابود کننده و قابل توجیه منجر خواهد شد.

توییتر مارکو روبیو،۱۶ اردیبهشت۹۸

همچنین


مارکو روبیو، سناتور ارشد سنای آمریکا از فلوریدا روز دوشنبه ۱۶اردیبهشت در پیامی به رژیم ایران هشدار داد بین حملات از سوی شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سپاه پاسداران که آنها را کنترل می‌کند، تفاوتی قائل نیستیم.


هر گونه حمله‌یی از سوی این گروهها علیه نیروهای آمریکا به‌مثابه حمله از سوی رژیم ایران تلقی شده و به‌شکل مناسب پاسخ داده خواهد شد.


همچنین مارک دوبوویتز مدیر بنیاد دفاع از دموکراسیها درباره اعزام ناو آبراهام لینکلن به منطقه گفت: تهدید، با اعتبار نیروی چشمگیر، احتمال جنگ را کاهش می‌دهد.


وی افزود: اگر رژیم ایران ضعف ببیند مهاجم می‌شود، اما اگر قدرت آمریکا را حس کند عقب می‌کشد.


خبرگزاری آسوشیتدپرس با مخابره این خبر افزود: سناتور ریچارد بلومنتال عضو دموکرات در کمیته نیروهای مسلح سنا روز دوشنبه گفت اعزام ناو پیام مهمی برای رژیم ایران دارد.


سپاه پاسداران به این حرکات با تهدید به بستن تنگه هرمز واکنش نشان داده است آبراه استراتژیکی که حدود یک پنجم نفت مصرفی جهان از آن عبور می کند.

رژیم ایران تهدیدات مشابهی در گذشته کرده بود، اما به آنها عمل نکرده است.

سی.ان.ان گفت: در حال حاضر نمایشی از قدرت آمریکا در جریان است. گروه ضربت ناو هواپیمابر با هدایت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن عازم خلیج‌فارس یا نزدیک آن است.


 کاخ سفید آنرا پیامی روشن و غیرقابل تردید به رژیم ایران می‌خواند و جان بولتون مشاور امنیت ملی می‌گوید هر حمله‌یی علیه منافع آمریکا یا علیه متحدانمان با نیرویی بی‌امان پاسخ داده خواهد شد.





 
لطفا به اشتراک بگذارید: