وحشت حکومت از اتحاد معلم و کارگر - مجله اجتماعی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۲۰ – وحشت حکومت از اتحاد معلم و کارگر

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « وحشت حکومت از اتحاد معلم و کارگر » ، « نعل وارونه، سیل و وارونه گویی های رژیم آخوندی » و « گرانی بلای جان مردم و چپاول بیشتر در ماه رمضان »

اخبار: مجله اقتصادی اجتماعی


افزایش ۶ در صدی نرخ تورم در ایرانوحشت حکومت از اتحاد معلم و کارگر - مجله اجتماعی

صندوق بین المللی پول در گزارش خود نرخ تورم در ایران را ۳۷.۲ درصد پیش بینی کرده است که ۶ درصد نسبت به سال قبل از آن بیشتر است. براین اساس نرخ تورم غذا و انرژی ۳۹.۶ درصد و رشد نقدینگی ۳۲.۲ درصد پیش بینی شده است.
در این گزارش رشد حقیقی اقتصاد از منفی ۳.۹ درصد در سال ۲۰۱۸، منفی ۶ درصد برای سال ۲۰۱۹ پیش بینی شده است.

رشد ۶۷ درصدی آمار طلاق در تهران بزرگ


سلمان خدادادی عضوکمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع از ثبت ۶۷ در صد طلاق در تهران خبر داد. از سوی دیگر نمایند ه رژیم در مجلس ارتجاع از شهر ملکان اذعان کرد که فقر عامل اصل بیشترین میزان طلاق بوده و ۳۱ درصد طلاقها ربط مستقیم به فقر دارد. وی افزود: یکی دیگر از مواردی که زنگ خطری برای تهران بوده افزایش سالانه آمار طلاق است.

چپاول با ارز ۴۲۰۰ تومانی


جهانگیری معاون اول آخوند روحانی گفت: عده ای ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده و کاغذ وارد کردند ولی در آن شبکه ای که وزارت ارشاد در نظر داشت توجیه نکردند. آقازاده ها و سرکردگان سپاه اولین سود برندگان دلار به قیمت دولتی هستند که درکار واردات کالا نقش اساس دارند و کالاهای وارد شده را با چندین برابر قیمت در بازار به فروش می رسانند و سرمایه های ملی کشور را به غارت می برند.

افزایش نرخ تخم مرغ قبل از ماه رمضان


تسنیم خبرگزاری حکومتی گفت : با خبر آزاد شدن صادرات تخم مرغ، نرخ این محصول دوباره افزایش یافت و به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۸ هزار تومان رسید. این درحالی است که قیمت تخم مرغ هرساله در ایام ماه رمضان به دلیل کاهش تقاضا ارزان می‌شود.

۶ میلیون کارگر غیررسمی بیمه نیستندوحشت حکومت از اتحاد معلم و کارگر - مجله اجتماعی


خبرگزاری حکومتی ایرنا به نقل از علی ربیعی وزیر سابق کار رژیم نوشت: هنوز شش میلیون کارگر غیر رسمی فاقد بیمه هستند. به این ترتیب معلوم می‌شود ادعاهای رژیم در مورد بیمه بودن اغلب کارگران دروغ بوده نزدیک به نیمی از کارگران ایران بیمه نیستند. در حالی که در اکثر کشورهای جهان همه کارگران بیمه می شوند

افزایش نرخ تورم درگیلان


معاون آمار سازمان مدیریت برنامه‌ریزی گیلان اعلام کرد ، استان گیلان بالاترین نرخ تورم کشور را داراست. وی با بیان اینکه نرخ تورم کل کشور و استان گیلان در فروردین‌ماه به ترتیب ۳۰.۶و ۲۷.۹ درصد می‌باشد افزود: استان گیلان در این ماه، در بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و پنجم تورم کشور است. وی درادامه گفت بالاترین نرخ تورم کشور مربوط به استان کردستان با ۳۶.۵ درصد است .

نابودی ۳۰ در صد از مزارع دانه های روغنی در سیل اخیروحشت حکومت از اتحاد معلم و کارگر - مجله اجتماعی


به گفته کارزار رژیم در وزارت جهاد کشاورزی؛ در سیل‌های اخیر ۲۰ تا ۳۰ درصد از مزارع دانه‌های روغنی در استان‌های شمالی و جنوبی به زیر آب رفته و کاملا نابود شده است. وی ادامه داد: پیش بینی ما برای تولید سالجاری ۴۵۰ هزار تن بود که با توجه به خسارات ناشی از سیل به ۴۰۰هزارتن کاهش می‌یابد.

گزارش اول « وحشت حکومت از اتحاد معلم وکارگر!»


روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت۹۸، معلمان دهها شهر کشور اولین تظاهرات اعتراضی سال ۹۸ را برگزار کردنددر سالی که گذشت معلمان یکی از پیگیرترین اقشار اجتماعی در تکرار و تداوم حرکات اعتراضی خود جهت رسیدن به خواسته های صنفی ، اجتماعی و سیاسی خود بودند .

جامعه فرهنگیان در این روز با سر دادن شعار پشت به دشمن ، روبه میهن نشان دادند که هرگز نمی توان ایران زمین را از فرهنگ وتمدن دیر پای آن جدا کرد وبدین وسیله برفرهنگ ارتجاعی حاکم مهر باطل زدند . در همین رابطه گزارشی از تحصن معلمان تهیه شده که توجهتون را به آن جلب می کنم .

گزارش دوم « سیل، و وارونه گویی های رژیم آخوندی »وحشت حکومت از اتحاد معلم و کارگر - مجله اجتماعی


با فروکش کردن سیلابها در مناطق سیل زده میهنمون آثار خسارات بجا مانده بیش از پیش نمایان میشه ولی به یاد داریم که از خامنه ای گرفته تا روحانی ودیگر کارگزاران حکومتی درهنگامه این همه سیل ویرانگر باران را «نعمت الهی» وسیل را «برکت و رحمت» خواندند.تابدین وسیله برتمامی جنایتها وبی عملی اشان در جریان این فاجعه ملی سرپوش بگذارند .

اما مردم به جان آمده بی پروا این نعل وارونه گویی های حکومتی را با گزارشاتی از صحنه نقش برآب کردند وبه افشاگری پرداختند . در همین رابطه همکارانم گزارشی تهیه کردند که توجهتون را به اون جلب می کنم .

گزارش سوم « گرانی بلای جان مردم »


به موازات گرانی روز افزون اولیه ترین مایحتاج عمومی ، قدرت خرید مردم هم هر روز کاهش چشمگیری پیدا می کند . ومردم شاهد نا پدید شدن یکی یکی اقلام خوراکی از سفره های خودشون هستند . صف های طویل گوشت وحتی نان وسایر لوازم ضروری زندگی حاکی از به بن بست رسیدن اقتصاد ورشکسته آخوندهاست که این چنین مردم را به تنگنای شدید انداخته اند . به گزارشی از صحبتهای مردم در همین زمینه توجه کنید

مطالب مرتبط

گسترش اعتراضات مردمی – مجله اجتماعی، اقتصادی

تجمع خانواده‌های کارگران و معلمان بازداشت شده مقابل زندان اوین
لطفا به اشتراک بگذارید: