سیگال مندلکر-فضای اقتصاد در ایران مبهم و اجرای اینستکس برای رژیم دشواراست

سیگال مندلکر-فضای اقتصاد در ایران مبهم و اجرای اینستکس برای رژیم دشواراست

با نزدیک شدن ضربالاجل FATF به رژیم آخوندی برای تن دادن به کنوانسیونهای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، وزارت خزانهداری آمریکا از کشورهای اروپایی خواست اجرای ساز وکار ویژه اروپا برای تبادل پول با رژیم ایران را به اجرایی شدن FATF از سوی این رژیم گره بزنند.

سیگال مندلکر معاون خزانهداری آمریکا گفت: فضای اقتصاد در ایران مبهم است و برای این رژیم اجرای اینستکس در راستای ملزومات FATF دشوار است. و شک دارم رژیمی مثل رژیم ایران که سپاه پاسداران به اقتصادش گره خورده و همزمان از بسیاری جهات خودش را پنهان نگه داشته وشفاف نیست، به این تعهدات عمل کند.

سیگال مندلکر افزود: چطور میخواهید در قالب سازوکار ویژه مالی با نهادی مثل بانک مرکزی کار کنید که از انتقال پول برای سازمانهای تروریستی حمایت میکند. ما هر جا فعالیت قابل تحریم ببینیم برای مقابله با آن اقدام خواهیم کرد.

رویترز با انتشار این خبر افزود: یک مقام اروپایی میگوید: فقدان شفافیت در نظام مالی رژیم ایران یکی از موانع همکاری اتحادیه اروپا با این رژیم است.

خبرگزاری رویترز افزود: مندلکر یکی از معماران اصلی و مجریان تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران گفت برای من سؤال ایجاد شده که چگونه آنها می‌خواهند این را ممکن سازند آنهم با کشوری مانند رژیم ایران که در آن سپاه پاسداران به‌شدت درگیر اقتصاد کشور است و علاوه بر این، جنبه‌های مخفیکاری هم دارند.


واشنگتن پیشاپیش اروپاییها را متهم کرده که تلاشهای آمریکا برای منزوی ساختن تهران را تضعیف می‌کنند.


اما با توجه به این‌که آمریکا تحریم‌های جدیدی برای فلج ساختن اقتصاد ایران معرفی می‌کند بسیاری از مقامات اروپا نگرانند که این توافق در هرصورت به‌زودی فروبپاشد.


رویترز نوشت: مندلکر گفت تحریم‌ها را شدیداً اعمال می‌کند.


خزانه‌داری آمریکا گفته است بانک مرکزی ایران پولهایی را به حزب‌الله لبنان که واشنگتن آن را یک گروه تروریستی می‌داند ارسال کرده است.


مندلکر گفت چطور می‌شود شما در یک ساز کار ویژه تجاری با نهادی شرکت دارید که خود این نهاد از گروهی حمایت می‌کند که به سازمانهای تروریستی پولمی‌فرستد؟


مندلکر گفت ما هرکجا فعالیت قابل تحریم ببینیم برای مقابله با آن اقدام می‌کنیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: