عقب نشینی دولت از گرانی بنزین - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۲۱ – عقب نشینی دولت از گرانی بنزین

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « عقب نشینی دولت از گرانی بنزین » ، « اعتراضات مردم سیلزده علیه وعده‌های دروغ دولت » و « کودکان و مدارس قربانی سیل »

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی عقب نشینی دولت از گرانی بنزین - مجله اجتماعی، اقتصادی


خسارت سیل ۱۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان کشاورزی در فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری رژیم: سیل نوروز امسال ۲۱ شهرستان در استان را درگیر و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد. وی با بیان اینکه سیل به ۱۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان خسارت وارد کرد، افزود: بعضی از این واحدها نیاز به بازسازی و بخشی دیگر نیازمند تعمیرات هستند.

۱۲ میلیون ایرانی از اختلالات روانپزشکی رنج می برند


معاون وزیر بهداشت رژیم آخوندی اعلام کرد: در بازه سنی ۱۵ تا ۶۵ سال، ۱۲ میلیون نفر در کشور به نوعی اختلال روان‌پزشکی از خفیف تا شدید مبتلا هستند. وی با بیان اینکه وجود اختلال روانی در این بازه سنی از جمعیت کشور می‌تواند در وضعیت اقتصاد نیز تاثیر بگذارد، افزود: بر اساس نتایج پیمایش سلامت روان کشور مشخص شد که ۷۰ درصد افراد دارای اختلال و نیازمند مداخله، در یک سال گذشته به پزشک مراجعه نکرده‌اند . واقعیت این است که فقر ومشکلات مالی امکان مراجعه به روانپزشک را نمی دهد.

افزایش زنان معتاد


از دستاوردهای نظام آخوندی افزایش زنان معتاد است. یکی از سرکردگان رژیم در نیرو ی انتظامی گفت: در پاکسازی محله‌های مولوی، هرندی و شوش زنان معتاد بسیاری را دستگیر کرده‌ایم. وی در پایان گفت: در پایتخت بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ معتاد متجاهر زن داریم ولی مرکزی که بتواند تمامی این افراد را در خود نگهداری کند، نداریم.

کاهش ۱۰ برابری عمر جنگل‌های ایرانعقب نشینی دولت از گرانی بنزین - مجله اجتماعی، اقتصادی


یکی از نمایندگان مجلس ارتجاع به نام شاعری گفت: عمر جنگل‌های کشور که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال بوده، اکنون به ۵۰ یا ۶۰ سال رسیده و این مسئله از تغییر ابعاد درختان نیز کاملا مشهود است. وی در ادامه گفت : مساحت جنگل‌های کشور در سه دهه اخیر از ۱۸ میلیون به ۱۴ میلیون هکتار کاهش پیدا کرده و ۱۴ میلیون هکتار باقیمانده هم وضعیت مطلوبی ندارند.

بهره برداری غیراصولی، قاچاق چوب از عوامل تخریب جنگل‌ها هستند.۶۰۰ هزار هکتار جنگل مخروبه در سطح شمال کشور وجود دارد و بر این اساس سطح جنگل‌های شمال از سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل به دو میلیون هکتار رسید که تخریب جنگل موجب مشکلات فراوان و بروز حوادثی مانند سیل می‌شود. غارت جنگلها و نابودی آنان بدست شرکتهای وابسته به سپاه پاسداران و سرکردگان دولتی انجام می شود.

انهدام کارخانه روغن نباتی شیراز به دلیل زمین خواری


مهرزاد مویدی عضو شورای عالی کار رژیم اعتراف کرد: . به دلیل نداشتن تولید ، ۲۰۰ کارگر این کارخانه بیکار هستند وحقوق ماهیانه و حق بیمه به آنها پرداخت نمی شود . از آنجا که زمین کارخانه روغن نباتی ارزش زیادی دارد بنابراین صاحبان این کارخانه همواره تمایل به فروش زمین این مجموعه دارند تا اینکه این کارخانه را در جهت تولید راه اندازی کنند.

نابودی کارخانه های بزرگ کشور برای چپاول و به اسم خصوصی سازیعقب نشینی دولت از گرانی بنزین - مجله اجتماعی، اقتصادی


اکبر اعلمی نماینده رژیم در مجلس ارتجاع در دوره های ششم و هفتم گفت : ۶۳ شرکت‌ واگذارشده پس از واگذاری، که طی سال‌های اخیر به سفارش سازمان خصوصی‌سازی انجام شده، نشان می‌دهد که از این بین؛ ۱۰ شرکت مانند؛ کارخانجات مقدم و کارخانجات پیله و گسترش صنایع قائن پس از واگذاری، اعلام ورشکستگی و انحلال کرده‌اند، از این میان، شاخص‌های فوق در بیش از ۲۰ شرکت، در مقایسه با زمان واگذاری با کاهش و آسیب روبه‌رو بوده‌اند.

در میان شرکت‌های مورد بررسی، پس از واگذاری؛ حداقل ۲۴ شرکت با اخراج کارگران و کاهش اشتغال، ۱۹ شرکت با کاهش سودآوری، ۱۸ شرکت با کاهش بهره‌وری روبه‌رو شده و میزان بدهی ۳۴ شرکت نیز افزایش یافته است. ۱۷ شرکت از حیث شاخص توسعه، امتیاز منفی گرفته‌اند و سرمایه ۲۶ شرکت هم یا کاهش یافته و یا تغییری نکرده است.

...........................................
گزارش اول « عقب نشینی دولت از گرانی بنزین »عقب نشینی دولت از گرانی بنزین - مجله اجتماعی، اقتصادی


خبرگرانی وسهمیه بندی بنزین که ازسوی رسانه های حکومتی «بازی با بنزین» و «قایم موشک بازی دولت» و یا «سوخت وسوز » تعبیر شد ؛ با هجوم مردم به پمب بنزین ها فضای پر التهابی را در شهرها بوجود آورد .بطوریکه یکی از نمایندگان مجلس رژیم اعتراف کرد که در این شرایط نابسامان اقتصادی که دغدغه مردم معیشت است افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه به صلاح نیست پس چگونه یک شبه چنین شایعه ای پخش می شود؟.

به هرحال آخوند روحانی ودولت ورشکسته اش راهی بجز دست کردن در جیب مردم ندارند واز مدتها قبل زمینه چینی افزایش قیمت بنزین را تحت عنوان قاچاق سوخت ارزان به خارج از مرزها شروع کرده بودند . امابا عقب نشینی دولت هنوز ماجرا تمام نشده است به گزارشی در این زمینه توجه کنید .

گزارش دوم « اعتراضات مردم سیلزده علیه وعده های دروغ دولت »


بیش از یک ماه از جریان سیل که ۲۵ استان کشور را دربرگرفت می گذرد.مردمی که تمام دارایی هایشان را از دست داده اند از وعده های محقق نشده ارگانهای حکومتی در خشم و اعتراضند . براین اساس امروز گزارشی تهیه شده که توجهتون را به آن جلب میکنم

گزارش سوم « کودکان و مدارس قربانی سیل »عقب نشینی دولت از گرانی بنزین - مجله اجتماعی، اقتصادی


امروز گزارشی داریم از وضعیت کودکان در جریان سیل ویرانگر طبق اخبار منتشر شده ازسوی سازمان ملل متحد(یونیسف) در ۳۰ فروردین: سیل در سه چهارم استان‌های ایران به ۱۰ میلیون نفر آسیب رسانده که از این تعداد ۲میلیون بشدت تحت تأثیر سیل قرارگرفته‌اند و پانصد هزار تن مجبور به جابجایی شده‌اند که نیمی از آنها کودک هستند.

بیش از ۱۰۰۰ تأسیسات بهداشتی و ۱۰۰۰ مدرسه ویران شده یا بشدت آسیب دیده‌اند که باعث شده صد هزار کودک نتوانند به مدرسه بروند و هزاران نفر از درمان برخوردار نیستند. با شنیدن این آمار وارقام به سراغ کودکان مناطق سیل زده می ریم تا ببینیم هم اکنون در چه وضعیتی هستند به این گزارش توجه کنید .

مطالب مرتبط

وحشت حکومت از اتحاد معلم و کارگر – مجله اجتماعی

بحران بنزین و وحشت از انفجار
لطفا به اشتراک بگذارید: