ماه رمضان و گرانی سرسام‌آور - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۲۲ – ماه رمضان و گرانی سرسام‌آور

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « گرانی سرسام‌آور قیمت‌ها در ماه رمضان » ، « خشم سیلزدگان علیه سردمداران حکومتی » و « دزدی از غارت شدگان قانونی! اعتراض غیر قانونی؟ »

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


غارت ۳۳ میلیارد دلاری حکومت آخوندی از پول صادراتماه رمضان و گرانی سرسام‌آور - مجله اجتماعی، اقتصادی


خبرگزاری حکومتی تسنیم گزارشدادکه بررسی دقیق آمارها نشان می‌دهد؛ در سال ۱۳۹۷، در شرایط «تحریم» و در کوران التهابی که آمریکایی‌ها آن را «جنگ ارزی» نامیده‌اند، ۳۳میلیارد دلار از ارز کشور به چرخه اقتصاد رسمی برنگشته، که در نوع خود منحصر به فرد است.

این گزارش با تکیه به آمارهای رسمی نشان می‌دهد؛ حداقل ۳۳ میلیارد دلار از ارز کشور، از کانالهایی «شناخته‌شده و کنترل‌نشده!» از مجاری رسمی اقتصادی کشور خارج شده و دیگر باز نگشته است. در اعترافات سایر کارگزاران رژیم این ارز به طور عمده از صادرات پتروشیمی، میعانات گازی و معدنی ایران به دست آمده که همه اینها در چنگ سپاه پاسداران است.

خسارت ۸۶میلیاردتومانی سیل به فضاهای آموزشی گلستان؛ تحصیل بخشی از دانش‌آموزان در کانکس


کارگزاررژیم در آموزش و پرورش استان گلستان، خسارت‌های وارده به فضای آموزشی این استان را ۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۱ مدرسه تخریبی در آق‌قلا، ۹ مدرسه در گمیشان و بقیه در گنبدکاووس نیازمند نوسازی است. وی افزود: ۳۲۴ مدرسه استان در سیل اخیر دچار آب‌گرفتگی و خسارت شد که ۲۴ مدرسه‌ای که از قبل دچار مشکل بودند. وی ادامه داد: دانش‌آموزان این مدارس به شیفت‌های مخالف انتقال داده شدند و برخی نیز در ۵۵ کانکس مجبور به تحصیل هستند.

افزایش قیمت نانماه رمضان و گرانی سرسام‌آور - مجله اجتماعی، اقتصادی


علی یزدانی (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان) گفت : در دی‌ماه سال ۹۷ در شهرهای بزرگ حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت نان را شاهد بودیم. وی اذعان کرد که قیمت نان در یک جا ۷۰۰ تومان، اما در نقطه‌ای دیگر از شهر همان نان ۵۰۰ تومان باشد.

او در ادامه گفت: حدود ۴۰ کیلو آرد دولتی حدود ۳۵ هزار تومان قیمت دارد که نانوایان آزاد آن را حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان خریداری می‌کنند، وی تصریح کرد که همین است که در تولید نان تداخل و ناهماهنگی‌هایی به وجود می‌آید. در عین حال نبود نظارت قوی سبب می‌شود که راه فراری برای تخلفات کارفرمایان بخش دولتی فراهم شود.

هجوم ملخ های دریایی به ۸ استان ایران


محمد رضا میر یکی ازکارگزاران رژیم در جهاد سازندگی با تاکید بر اینکه این آفت ملخ های دریایی در حال پیش‌روی است، افزود: تا امروز ملخ دریایی ۸ استان کشور را آلوده کرده است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان، بیشترین میزان آلودگی را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، خوزستان و خراسان جنوبی قرار دارند. این در حالی است که هیچ کار جدی در نابودی این آفت کشاورزی ایران صورت نگرفته است و باغات و محصولات زیادی طعمه ملخها شده اند.

افزایش قیمت طلاماه رمضان و گرانی سرسام‌آور - مجله اجتماعی، اقتصادی


حسین کشتی آرای کارگزار رژیم در اتاق اصناف اظهار داشت: قیمت طلا به شدت تحت تاثیر قیمت ارز است اگر قیمت ارز بالا برود ما شاهد افزایش قیمت طلا نیز خواهیم بود. وی تصیرح کرد افزایش قیمت طلا دراین هفته بخاطر نوسانات بازار ارز بوده است. قیمت دلار به ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان افزایش پیدا کرده و در بعضی نقاط تا ۱۷ هزار تومان خرید وفروش می شود .

سکه کامل طرح قدیم ۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان ، سکه طرح جدید ۵۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و نیم سکه ۲ میلیون ۹۳۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که نسبت به هفته پیش افزایش قیمت داشته است.

تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو


با گذشت دو سال از تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو، هنوز زمان دقیق راه‌اندازی مجدد آن مشخص نیست. تعداد زیادی از کارگران این کارخانه بازنشسته شده و کمتر از ۱۰۰ نفر دیگر بدون امید به بازگشایی مجدد کارخانه، در انتظار بازنشستگی هستند. آنها می‌گویند اغلب بازنشستگان هنوز سنوات خود را دریافت نکرده‌اند. این کارخانه در راستای خصوصی سازی و حراج و چپاول آن مثل تعداد زیادی از کارخانه های دولتی توسط سردمداران این رژیم فروخته و سپس تعطیل گشت.

تهران و رتبه یک در بزهکاری ره آورد رژیم آخوندی


رحمانی فضلی وزیر کشور در رژیم آخوندی گفت: ما باید یک گام به پیش از مهاجرت برویم که چه چیزی موجب مهاجرت شده است. عدم توازن و توزیع امکانات موجب عدم تعادل در جمعیت شده است به عنوان مثال در حال حاضر تهران ۱۱ میلیونی رتبه یک بزهکاری را دارد و ما گرفتار عدم توازن و تعادل در کشور شده‌ایم. وی گفت:‌ برنامه‌ریزی غلط، بودجه‌ریزی غلط، نظام اداری و مالی غلط موجب عدم این توازن و تعادل شده و در کنار آن شاهد حاشیه‌نشینی و مهاجرت نیز هستیم.

...........................................

گزارش اول «گرانی افسارگسیخته در ماه رمضان »ماه رمضان و گرانی سرسام‌آور - مجله اجتماعی، اقتصادی


امروز گزارشی داریم از بالارفتن قیمت ها که بطور سرسام آوری در حال افزایش است وبنابه گفته صندوق بین المللی پول این افزایش قیمت ها بیش از همه شامل مواد غذایی شده که از بهار سال گذشته تاکنون ۷۰ درصد رشد داشته وتا اواسط تابستان ۲۰درصد دیگر نیز افزایش خواهد یافت .
تنها دریکی دوروز گذشته قیمت های ماکارونی وکنسروماهی بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است . در همین رابطه گزارشی تهیه شده که توجهتون را به آن جلب می کنم.

گزارش دوم « خشم سیلزدگان علیه سردمداران حکومتی »


در جریان وقوع سیل در مناطق کشور به‌رغم تبلیغات حکومتی در مورد کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، آنچه که در صحنه دیده می‌شود و گزارشات مردمی هم مؤید آن است، بی عملی ووعده های پوشالی کارگزاران حکومتی است . حکومتی که در زمان حادثه هم مردم محروم را به حال خودگذاشت وتنها کاری که کرد گسیل نیروهای سرکوبگر و راه انداختن دو دودم درزمینه کمک رسانی بود .

از این رو مردم درمقابل این بی عملی کارگزاران به هروسیله خشم واعتراض خودشون را نشون می دن و دست به افشاگری میزنن . به گزارشی در همین رابطه توجه کنید. .

گزارش سوم « دزدی از غارت شدگان، قانونی! اعتراض، غیر قانونی؟ »ماه رمضان و گرانی سرسام‌آور - مجله اجتماعی، اقتصادی


درطی هفته گذشته تاکنون در شهرهای مختلف میهن تجمعات زیادی از طرف غارت شدگان توسط موسسات وابسته به سپا ه پاسداران وسایر ارگان های حکومتی برگزار شد . مردمی که قربانی یک کلاهبرداری دولتی شده وتمامی دارایی خودرا از دست داده اند هرروز برغم سرکوب وضرب وشتم نیروهای دولتی دست از خواسته های بحق خودشون برنمی دارن و به اعتراض خودشون ادامه میدن . گزارشی از این غارت شدگان تهیه شده که توجهتون رابه آن جلب می کنم

مطالب مرتبط

عقب نشینی دولت از گرانی بنزین – مجله اجتماعی، اقتصادی

حلول ماه مبارک رمضان و گرانی ارزاق عمومی
لطفا به اشتراک بگذارید: