وضعیت حکومت به مراتب سخت‌تر از شرایط جنگ ۸ساله

نظام آخوندی در وضعیت به مراتب سخت‌تر از شرایط جنگ ۸ساله با عراق

گزارش و گفتگو با مجید حریری

در پی خروج رژیم از برخی تعهدات برجامی و وعدة خروج گام به گام از برجام، در واقع رژیم وارد دامی خطرناک و مهلک شد. شاهد این که این تصمیم، نه اقدامی برای برون رفت از بحران، بلکه ورود به تله و بحرانی مرگبار می‌باشد، وضعیتی است که اکنون در رژیم مشاهده می‌شود.

این وضعیت از یک سو خود را در اعتراف سردمداران، مهره‌ها و رسانه‌های رژیم به شرایط فوق‌العاده بحرانی و انفجاری کشور و از سوی دیگر در تشدید جنگ و جدال و بحران درونی رژیم و این که هر کس می‌خواهد گناه را به گردان باند رقیب بیندازد. این تلاطم و وحشت را از جمله در جلسة غیرعلنی امروز مجلس ارتجاع که در آن پاسدار سلامی، توضیحاتی دربارة شرایط انفجاری کنونی به آنها ارائه کرد، می‌توان دید. در این جا توجهتون رو به گزارشی در بارة شرایط کنونی جلب می‌کنم:

خبر و نظر:


روحانی شب گذشته در دیدار با تعدادی از مهره‌های باندهای مختلف رژیم که با عنوان «فعالان سیاسی» معرفی شده‌اند، به طور مبسوطی آه و ناله کرد که امروز در شرایط سختی قرار داریم و شرایط کنونی بسا سخت‌تر از شرایط زمان جنگ است و در وضعیت حکومت به مراتب سخت‌تر از شرایط جنگ ۸سالههمین رابطه مخاطبان خود را فراخواند که به جای حمله و انتقاد به دولت به آن کم کنند. آخوند روحانی ضمن گفت: « در زمان جنگ مشکل بانک، فروش نفت و واردات و صادرات نداشتیم و تنها تحریم ما، تحریم خرید سلاح بود».

روحانی در سخنان خود به قلب این سختی که عبارتست از خشم و نفرت مردم و این که مردم همة سختیها و فشارهایی را که با آن مواجهند از چشم رژیم می‌بینند، اعتراف کرد و افزود: « در جنگ تحمیلی تقریباً مردم اتفاق نظر داشتند که دولت مقصر مشکلات نیست... و برای حل مشکلات کمک می‌کردند».

رئیس جمهور ارتجاع سپس با شکوه و شکایت از تشتت و اختلاف در رژیم و این که مجلس ارتجاع چطور اقدامات دولت را خنثی می‌کند، سعی کرد خودش و دولتش را از مسئولیت شکستها و افتضاحات گریبانگیر رژیم در ببرد و در همین رابطه گفت:‌ « وقتی از دولت سوال و مطالبه‌ای می‌شود باید از طرف دیگر بررسی شود که دولت چه مقدار در حوزه‌های مورد سوال دارای اختیار بوده است به طور مثال اگر در خصوص سیاست خارجی، فرهنگ و یا فضای مجازی از دولت سوال و مطالبه‌ای می‌شود، باید ببینیم که دولت چقدر در این حوزه‌ها اختیار دارد. باید در حد توان و در حوزه اختیارات رئیس جمهور از دولت مطالبه داشت».

اختیارات رئیس جمهور


این اظهارات که معنی آن انداختن تقصیرها به گردن ولی فقیه است، واکنش مهره‌ها و برخی سردمداران باندهای رقیب را در پی داشت، بادامچیان دبیرکل دار و دستة فاشیستی و غارتگر موسوم به حزب مؤتلفه در جواب روحانی گفت: اختیارات وضعیت حکومت به مراتب سخت‌تر از شرایط جنگ ۸سالهرئیس‌جمهور اصلاً اختیارات کم نیست و رئیس‌جمهور از ابعاد مختلف فردی قوی و دارای اختیار است... قانون هم اختیار کامل را به رئیس‌جمهور داده و رئیس‌جمهور همه کاره است... اما اگر معنای اختیار، جدایی از رهبری است این خلاف قانون اساسی و سوگندی است که رئیس‌جمهور مطرح کرده... اگر کسی فکر کند جدا از ولایت فقیه می‌تواند کار کند معلوم است که نمی تواند... رئیس‌جمهور باید در تمام موارد هماهنگ با ولی امر باشد».

بادامچیان در سخنان خود همچنین فاش ساخت که در نشست روحانی با مهره‌های باندهای رژیم برخی از آنها خواستار مذاکره با آمریکا شده‌اند. وی در این رابطه گفت: این بحث صرفاً‌ از سوی دو نفر از اعضا مطرح شد که یک نفر از آن‌ها اصلاً از ابتدا چنین نگرشی دارد. برخی از این‌ها لیبرال‌هایی هستند که از اول انقلاب به دنبال سازش با آمریکا هستند».

اظهارات روحانی از طرف برخی عناصر باند اصلاح طلب هم مورد نفی و طعنه قرار گرفت، از جمله آخوند محمدعلی ابطحی از اطرافیان محمد خاتمی با بیان این که «آقای رییس جمهور تازه فهمیدید اختیار ندارید؟» گفت: « آیا روحانی به عنوان کسی که از روزهای ابتدایی انقلاب در این کشور مسؤول بوده، نماینده مجلس بوده، دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده، نمی‌دانست که رییس جمهور در این کشور چه اختیاراتی دارد و چه اختیاراتی ندارد؟».

مطالبه


ابطحی افزود:‌ « ما از دولت مطالبه داریم و پای این مطالبه خود خواهیم ایستاد حداقل به خاطر اینکه در انتخابات بعدی نامزدهای انتخابات شعارهایی ندهند که برای اجرای آن مجبور باشند کاسه چه کنم چه کنم به دست بگیرند و در آخر بگویند اختیار وضعیت حکومت به مراتب سخت‌تر از شرایط جنگ ۸سالهندارم».

صادق زیباکلام از دیگر عناصر این باند، با اشاره به این که جلسة کذایی روحانی با باصطلاح فعالان سیاسی، گفت: «اصولگرایان هم مانند اصلاح طلبان و همه کسانی که در ایران زندگی می کنند متوجه ناامیدی، سرخوردگی و یاس شمار قابل توجه رای دهندگان شده اند. این جلسات تلاش هایی است که نشان دهد که حرکت جدیدی در راه است... اما این ها هیچ اثری در ترغیب آن ۲۴ میلیون برای رای دادن ندارد ».

گفتگوی سیاسی


موسسه علوم و امنیت بین المللی با انتشار یک گزارشی تحقیقی درباره برنامه مخفی فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران برای ساخت بمب اتمی، نوشت، بایگانی هسته ای رژیم ایران نشان می دهد که این رژیم در اوایل سال ۲۰۰۰، در حال توسعه و ساخت یک زیرمجموعه سلاح هسته ای کلیدی بوده که برای نخستین بار توسط مقاومت ایران افشا شد.

این گزارش توسط دیوید البرایت کارشناس ارشد این مؤسسه و اولی هاینونن معاون پیشین سازمان انرژی اتمی تدوین شده است. در این رابطه گفتگویی داریم با مجید حریری تا ما رو بیشتر در جریان چند و چون این گزارش قرار بدهند، با ما در این گفتگو همراه باشید.

س: چند روز پیش موسسه امنیت و علوم بین المللی، یک گزارش تحقیقی در مورد ساخت سلاح اتمی توسط رژیم منتشر کرد که حاوی مطالب و داده‌های ارزشمندی دربارة فعالیتهای مخفیانة رژیم برای ساخت بمب اتمی وضعیت حکومت به مراتب سخت‌تر از شرایط جنگ ۸سالهبود و از این نظر خیلی مورد توجه محافل سیاسی و افکارعمومی و رسانه‌ها قرار گرفت، می‌خواستم که شما توضیحات بیشتری حول این گزارش و تهیه‌کنندگان آن در اختیار بینندگان ما قرار بدهید.


ج: مسئله ساخت بمب اتمی توسط دیکتاتوری آخوندی روی میز جهانی است. این گزارش را یک موسسه بین‌المللی معتبر منتشر کرده است. این گزارش که بر اساس بایگانی اتمی رژیم منتشر شده نشان می دهد که از سال ۱۳۷۸ طرحی در شورای عالی امنیت توسط محمد خاتمی رئیس جمهور وقت و روحانی و علی شمخانی وزیر دفاع وقت و غلامرضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی برای ساخت ۵ کلاهک اتمی در دستور کار قرار می گیرد. این گزارش به چاشنی بمب اتمی می پردازد که مقاومت ایران آنرا در مهر سال ۸۸ افشا کردند.

س: شما به افشاگریهای مقاومت ایران درباره اقدامات ٰرژیم برای ساختن چاشنی بمب اتمی اشاره کردید، می‌خواستم مختصری دربارة سوابق این افشاگریها توضیح بدهید.


ج: حدود ۱۴ سال این جنگ افشاگری چاشنی بین مقاومت ایران و رژیم ادامه داشته است. رژیم برای کوچک کردن بمب اتمی و قابل حمل کردن آن توسط موشک شهاب ۳ اقدام به ساخت بمب اینپلوژن رفته اند. این بمب مکانیزیم خاصی برای انفجار دارد. این مکانیزم توسط یک خرج انفجاری ۱۰ تا ۱۵ کیلو بجای استفاده از ۵۰ کیلو بوجود می آید. پیگیری این چاشنی بیانگر این است که رژیم دنبال بمب اتمی بوده است. ما حدود ۱۰ افشاگری در این مورد داشتیم.

س: در گزارش موسسه امنیت و علوم بین المللی بر ضرورت باززسی از مراکز نظامی هسته ای توسط آژانس بین المللی تاکید شده بود، نظر و موضع مقاومت ایران در این باره چیست؟ و این موضوع از چه ضرورت و وضعیت حکومت به مراتب سخت‌تر از شرایط جنگ ۸سالهاهمیتی برخوردار است؟ فعالیتها برای سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران دارد و تا کنون چه نتایجی در بر داشته است؟


ج: این رژیم دهها سال دنبال ساخت بمب اتمی در مراکز مخفی نظامی خود است. به عنوان مثال سایت فردو در پادگان یا مهدی یک پادگان موشکی ساخته شده است. فعالیت ها به مراکز نظامی و دور از دید آژانس منتقل شده است. منجمله سایت پارچین که مقاومت ایران خواستار بازدید از آن است. سایت سنجریان و سایت ۷ تیر از این جمله است که سپند از آنها برای ساخت قسمت های مختلف بمب اتمی استفاده می کند.



مطالب مرتبط

اعتراف به شرایط سخت و تاثیر تحریمها

آخوند روحانی: امروز در شرایط سختی قرار داریم
لطفا به اشتراک بگذارید: