اعتراضات دانشجویی و فریاد دانشگاه - مجله اجتماعی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۲۳ – اعتراضات دانشجویی و فریاد دانشگاه

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « اعتراضات دانشجویی و فریاد دانشگاه » ، « حاشیه نشینی پدیده ای شوم در نظام آخوندی » و « کمپ‌های سیل زدگان غرق در مشکلات »

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


افزایش ۳۵ درصدی قیمت برنج


دبیر انجمن برنج رژیم علیزاده شایق گفت: در یک هفته پیش، قیمت برنج در استان‌های شمالی تا ۳۵ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که برنج موجود در انبارها با قیمت نازل در فصل برداشت از کشاورزان خریداری شده است. به گفته علیزاده شایق، هیچ دلیل منطقی برای افزایش قیمت برنج در مبدا تولید وجود ندارد چراکه محصولی که در سال ۹۷ تولید شده باید با نرخ همان سال به فروش برسد.

گرانی داروهای بیماران تالاسمیاعتراضات دانشجویی و فریاد دانشگاه - مجله اجتماعی


فاطمه هاشمی (رئیس بنیاد بیماری‌های خاص) گفت: بیماران تالاسمی به داروهای ایرانی اعتراض دارند، داروهای خارجی هم که وارد کشور می‌شود، بیماران باید برای آن هزینه‌ای پرداخت کنند. در جامعه امروز ایران با تورم و فقری که مردم دست به گریبان آن هستند قدرت خرید این داروها را ندارند.

افزایش یک تا ۲ میلیون تومانی قیمت هر کیلوگرم زعفران در ماه رمضان


علی حسینی عضو شورای ملی زغفران گفت: در آستانه ماه رمضان، قیمت هر کیلوگرم زعفران یک تا ۲ میلیون تومان افزایش یافته است. وی اظهار کرد: در حال حاضر تجار هر کیلوگرم زعفران دسته‌ای را، ۸ میلیون تومان و هر کیلوگرم زعفران درجه یک را ۱۴ میلیون تومان معامله می‌کنند. وی یادآرو شد: پیش از این قیمت زعفران از ۷ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان بود.

نیاز شرکت توسعه نیشکر به نقدینگی


مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی رژیم گفت: اگر به سرعت نتوانیم نقدینگی مورد نیاز را تامین کنیم وضعیت شرکت با مشکل خواهد شد. مطابق آخرین برآورد خسارت تحمیل شده به این مجموعه بر اثر سیل چهار هزار میلیارد تومان شده که عمدتا به محصولات وارد شده است.

تعطیلی کارخانه روغن نباتی قواعتراضات دانشجویی و فریاد دانشگاه - مجله اجتماعی


با گذشت دو سال از تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو، هنوز زمان دقیق راه‌اندازی مجدد آن مشخص نیست. تعداد زیادی از کارگران این کارخانه بازنشسته شده و کمتر از ۱۰۰ نفر دیگر بدون امید به بازگشایی مجدد کارخانه، در انتظار بازنشستگی هستند. آنها می‌گویند اغلب بازنشستگان هنوز سنوات خود را دریافت نکرده‌اند. این کارخانه در راستای خصوصی سازی و حراج و چپاول آن مثل تعداد زیادی از کارخانه های دولتی توسط سردمداران این رژیم فروخته و سپس تعطیل گشت.

تهران و رتبه یک در بزهکاری ره آورد رژیم آخوندی


رحمانی فضلی وزیر کشور در رژیم آخوندی گفت: ما باید یک گام به پیش از مهاجرت برویم که چه چیزی موجب مهاجرت شده است. عدم توازن و توزیع امکانات موجب عدم تعادل در جمعیت شده است به عنوان مثال در حال حاضر تهران ۱۱ میلیونی رتبه یک بزهکاری را دارد و ما گرفتار عدم توازن و تعادل در کشور شده‌ایم. وی گفت:‌ برنامه‌ریزی غلط، بودجه‌ریزی غلط، نظام اداری و مالی غلط موجب عدم این توازن و تعادل شده و در کنار آن شاهد حاشیه‌نشینی و مهاجرت نیز هستیم.

...........................................

گزارش اول « اعتراضات دانشجویی و فریاد دانشگاه »اعتراضات دانشجویی و فریاد دانشگاه - مجله اجتماعی


در روزهای اخیر دانشجویان همگام با کارگران ومعلمان دست به تجمعات اعتراضی در دانشگاهها زدند.

تجمع دانشجویان دانشگاه پلدختر، دانشگاه زابل ، دانشگاه مازنداران و دانشگاه علامه طباطبایی ،دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران و خواجه نصیر از جمله دانشگاههایی بودند که این تجمعات را برپا کردند. به گزارشی در این زمینه توجه کنید.

گزارش دوم « حاشیه نشینی پدید ه ای شوم در نظام آخوندی »


تخلیه روستاها به دلیل فقر وبیکاری وروانه شدن روستائیان محروم به سوی شهرهای بزرگ وهمچنین افزایش سرسام آور خرید وکرایه خانه درداخل شهرها موجب پدیده اسفناکی به اسم حاشیه نشینی درشهرها شده است. در حالیکه سلمان خدادی نماینده مجلس رژیم اعتراف می کند که برای این جمعیت ۱۹ میلیونی.

در بودجه سال ۹۸ هم توجهی نشده است پس می بایست شاهد رشد روز افزون حاشیه نشینی در شهرهاکه آسیب های اجتماعی بسیاری را در بردارد خواهیم بود. درهمین رابطه گزارشی تهیه شده که توجهتون را به آن جلب میکنم .

گزارش سوم « کمپهای سیل زدگان غرق در مشکلات »اعتراضات دانشجویی و فریاد دانشگاه - مجله اجتماعی


امروز به سراغ زندگی مردمی میریم که فقط بایک تن پوش توانستند از مهلکه سیل جان سالم بدر ببرند وهم اکنون درزیر چادر زندگی میکنند. مکانی که هیچگونه شباهتی به زیستن ندارد .ولی مردم محروم مناطق سیلزده بالاجبار میبایست بدون هرگونه امکانات زیستی وبهداشتی وحتی آب آشامیدنی در این اردوگاهها بسر ببرنند؛ ودر انتظار سرنوشت نامعلوم خود روزگار بگذرانند . بهتره که از زبان خودشان دردهایشان را بشنویم .

مطالب مرتبط

ماه رمضان و گرانی سرسام‌آور – مجله اجتماعی، اقتصادی

دانشجویان گریبان خامنه‌ای را گرفتند
لطفا به اشتراک بگذارید: