گزارشی درباره بحران حمله به کشیتهای نفتکش در ورودی خلیج فارس

گزارشی درباره بحران حمله به کشیتهای نفتکش در ورودی خلیج فارس

صبح یکشنبه خبرگزاری مهر آخوندی اعلام کرد: منابع رسانه ای از وقوع چند انفجار در بندر «فجیره» امارات خبر دادند وبه به نقل از منبعی به نام النشره افزود: چند انفجار بندر «فجیره» در امارات متحده عربی را به لرزه درآورد.

متعاقب آن دفتر مطبوعاتی فجیره هرگونه انفجاری در این بندر را تکذیب کرد وگفت امور بندر طبق روال عادی در جریان است.

خلیج تایمز – فجیره ۲۲ اردیبهشت ۹۸

مجددا در بعد ازظهر یکشنبه، رسانه حکومتی خبرآنلاین رژیم ضمن آب وتاب دادن به همان خبر نوشت: تاکنون بین ۷ تا ۱۰ نفتکش دچار آتش سوزی شده اند و شاهدان عینی پرواز هواپیماهای فرانسوی و آمریکایی بر فراز منطقه را تأیید کرده اند. این رسانه حکومتی همچنین از قول شبکه المیادین که از رسانه های وابسته به رژیم است اعلام کرد: انفجارهای بندر فجیره طی بامداد امروز به وقوع پیوسته است. بر اساس اعلام این شبکه انفجارها داخل بندر بوده و صدای آن به وضوح شنیده شده است.

خبر آنلاین ۲۲ اردیبهشت ۹۸

پیشگوییها و خبرهای حکومتی در حالی بود که رویترز عصر روز یکشنبه به نقل از وزارت خارجه امارات متحده عربی گزارش داد که روز یکشنبه چهار کشتی تجاری با عملیات خرابکاری در نزدیکی آبهای امارات هدف قرار گرفتند ولی تلفاتی نبوده است.

رویترز ۲۲ اردیبهشت ۹۸

خبرگزاری رسمی امارات نیز خبرداد 4 کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور مورد تعرض «عملیات خرابکاری» قرار گرفته‌اند. مقامات ذیربط اقدامات لازم را اتخاذ کرده و با همکاری با سازمان‌های محلی و بین المللی تحقیق و بررسی را آغاز کرده و به محض پایان یافتن تحقیقات نتایج آن را اعلام خواهد کرد. عملیات خرابکاری تلفات انسانی در بر نداشت و هیچ گونه مواد زیان آور از این کشتی‌ها به محیط خارج نشت نکرده است.

سایت العربیه(فارسی) ۲۲/۲/۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: