اعتراضات دانشجویی و افزایش تضادها در درون نظام

افزایش تضادها در درون نظام آخوندی در پی اعتراضات دانشجویی اخیر

گفتگو با حسین میرداماد

امروز روزنامه حکومتی کیهان که بیشتر جنبه سخنگوی خامنه‌ای رو هم داره نوشت: « روز دوشنبه، دانشگاه تهران فضایی پرالتهاب و ناآرام را تجربه کرد. جمعی از دانشجویان (که البته اغلب آنها دانشجو نما بودند – عبارتی است که روزنامه حکومتی کیهان بکار برده) با ادعای مخالفت با اجرای قانون حجاب در فضای علمی دانشگاه دست به اغتشاش و التهاب زدند». دیروز هم رسانه های رژیم با همین مضامین علیه دانشجویان موضعگیری کردند.

س: چرا یک تظاهرات در محیط داخلی دانشگاه تهران اینقدر ارکان رژیم آخوندی رو به لرزه درآورده؟


ج: دلیلیش به شرایطی که الان باهاش مواجه هستیمه. خامنه‌ای که برای سرخ نگه داشتن صورت زرد نظام پوسیده‌اش که بعد از قیام سال ۹۶ مشت محکمی از مردم بر سر و روش خورده و به طور کیفی تضعفیف شده بخصوص که بعد هم قیامهای پی در پی یک سال گذشته رو داشتیم و در شرایطی که اعلام کرده با آمریکا در شرایط جنگی هستیم، بنا بر این برای اینکه سپاهش بیشتر ریزش نکنه، دستگاه خودش رو برای سرکوب مردم چیده تا بلکه با ایجاد رعب و وحشت مردم رو به سکوت واداره.اعتراضات دانشجویی و افزایش تضادها در درونی نظام

یکی از مهمترین اهرمهای سرکوبش یعنی آخوند جلاد رئیسی رو به صحنه آورد که این فرد با پرونده مشارکت در قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی بتونه فضای رعب و وحشت ایجاد کنه. از جمله حملات وحشیانه به مردم و دستفروشان و جوانان به جرم آخوند ساخته روزه‌خواری و بدحجابی و امثال اینها.

و راه اندازی گشت جدیدی باعنوان رضویون در محلات و همین بگیر و ببندها و وحشیگریها رو هم میخواست در دانشگاه تهران آزمایش کنه و گروههایی از دختران معاویه تحت عنوان حراست و برای عنوان دجالگرانه حجاب و عفاف برای سرکوب دختران دانشجو وارد دانشگاه کرد که با چاشنی رمضان میخ سرکوب رو سفت تر بکوبه. اما دانشجویان برخاستند و مشت محکم دیگه ای بر بناگوش خامنه‌ای زدند.

و تمام اون دکوری که با رئیسی و اشتری و پاسدار سلامی چیده بود رو بر هم زدند. اینه که می بینیم بعد از چند روز هم که گذشته زیر دست پاسدار شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان می نویسن که « دانشگاه تهران فضایی پرالتهاب و ناآرام را تجربه کرد». اونقدر این مسئله و گرگرفتن اون رژیم رو به وحشت انداخت که از بیرون دانشگاه مزدور لباس شخصی و آخوند و بسیجی وارد کردن که با شعار و هوچیگری جلو دانشجویان رو بگیرن.

ایستادگی دانشجویان


اما ایستادگی دانشجویان در برابر مزدوران خامنه‌ای با شعار «دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد» یعنی ما ننگ و ذلت این رژیم و مزدوران بسیجی در دانشگاه رو نمی پذیریم. بعد هم دیدیم که نه تنها نتونست اختناق رو در دانشگاه تهران به عنوان یک الگوی ستم پذیر ایجاد کنه بلکه اولا در دستگاه خود رژیم تضادها رو دامن زد و ثانیا در دانشگاههای دیگه هم اعتراضات دانشجویی رو داشتیم از دانشگاه خلیج فارس تا دانشگاه کاشان و سنندج و غیره

اجازه بدین تصویری داریم از اعتراضات سایر دانشجویان در روزهای اخیر با هم ببینیم و من به سؤالاتم ادامه بدم.

س: شما اشاره کردین که موضوع اعتراضات دانشجویی علیه اختناق و حملات وحشیانه به دانشجویان تضادهای درونی رژیم رو دامن زده چطوری؟ چه نمونه هایی دارین؟


ج: باند خامنه‌ای به سرمداری کیهان رفتن پشت فاشیستهای بسیجی که در دانشگاه علیه دانشجویان اقدامات اختناق آفرین انجام میدن و علتش رو هم نوشتن که از بهم خوردن «آرامش» وحشت کردن. باند روحانی هم وحشت کردن اما از اینکه چرا باندهای فاشیستی بسیجی اقدامات نسنجیده انجام دادن و باعث به هم خوردن فضای آرام دانشگاه شدن که من نمونه‌هایی رو براتون میخوانم.اعتراضات دانشجویی و افزایش تضادها در درونی نظام

همین امروز روزنامه حکومتی ابتکار نوشت ۹۸۰۲۲۵: «جای تعجب دارد که به جای کاهش فشار روانی بر مردم، دست به تصمیم‌هایی زده می‌شود که نه ‏تنها به همبستگی جمعی کمکی نمی‌کند که جامعه عصبانی از شرایط اقتصادیِ بدون چشم‏انداز را عصبانی‌تر و به سمت هنجارگریزی بیشتر سوق می‌دهد».

در شرایطی که آمریکا سعی دارد تا با سست‏شدن اتحاد در داخل سطح فشار خود بر کشور را افزایش دهد، بیشتر کردن فشار اجتماعی در هر سطح به آشفته‌ترشدن وضعیت منجر خواهد شد. ماجراهای پیش‏آمده در دانشگاه تهران و اعتراض برخی از دانشجویان را می‌توان از جمله تبعات افزایش فشارهایی دانست که تجربه هم ثابت کرده با برخوردهای سلبی راهی به جایی نبرده است.

ایجاد گشت‌های ارشاد و... ازجمله اقداماتی بود که هیچ کمکی به رفع پدیده بدحجابی نکرد. به نظر می‌رسد رفتارهایی از این دست که از انگاره‌ها و کنش‌های عقلائی کم‌بهره برده است، نتیجه‌ای جز واکنش هیجانی و البته برهم‏خوردن آرامش در فضای دانشگاه نخواهد داشت»

س: شما اشاره میکنید که هر دو باند رژیم از به هم خوردن آرامش در دانشگاه همدیگر رو مقصر جلوه میدن. مگه یک تظاهرات اونهم در داخل دانشگاه چه آرامشی رو به هم میزنه؟


ج: این رو باید از خود رژیم پوسیده‌ای بپرسید که اینطوری ترسان و لرزانه. همین کیهان خامنه‌ای فریادش از این بلنده که دانشجویان شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد دادند می نویسه: «در ناآرامی‌های دانشگاه تهران، پای موضوعات دیگری همچون اعتراضات دانشجویی و افزایش تضادها در درونی نظامآزادی برخی زندانیان سیاسی نیز به تجمع باز شد». «(دانشجویان رؤسای)...دانشگاه تهران را متهم به پول‌گردانی، بیکاری و بیگاری می‌کردند».

این موضوع البته فقط به دانشگاه بر نمیگرده رژیم از همه تجمعات وحشت داره. به تظاهرات معلمان و کارگران و غارت شدگان حمله کرد. چرا چون از گر گرفتن اعتراضات و تبدیل شدن به قیام وحشت داره. با اینهمه نتونسته جلو خشم و اعتراض مردم رو بگیره. نمونه همون هموطنی که امروز فیلمش رو دیدیم که با چه شجاعتی در برابر مأموران وحشی خامنه‌ای ایستادگی کرد و مردم هم کمکش کردند.

س: شما فکر میکنید که این رویارویی بین دانشجویان و کارگزاران رژیم در دانشگاهها چه سمت و سویی داره؟


ج: سالهاست که دانشجویان شعارشون اینه که دانشگاه باید از عوامل اختناق پاکسازی بشه. شعار بسیجی بروگمشو ده سال پیش اول از دانشگاه تهران و پلی تکنیک دراومد و بعد در بقیه جاها تکرار شد. دانشجویان خواهان برچیده شدن بساط ارگانهای اعتراضات دانشجویی و افزایش تضادها در درونی نظامسرکوبگری نظیر بسیج و نیروهای سرکوبگر هستند.

بیرون ریختن مزدوران اطلاعات و سپاه خامنه‌ای از دانشگاه هستند که در کسوت مدیر و هیئت علمی واردشون کردن تا دانشگاه رو به اختناق بکشونن ببینید همین امروز روزنامه کیهان نوشته: « در آغاز سال تحصیلی (مهرماه ۹۷)، حدود ۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه تهران در نامه‌ای به محمود نیلی احمدآبادی رئیس‌دانشگاه، نسبت به شیوع بدحجابی، مصرف سیگار و دخانیات و عدم رعایت احکام اسلامی در این دانشگاه اعتراض می‌کنند!»

معلومه که چنین افرادی تحت عنوان استاد جز عوامل جاسوس و اطلاعات و سپاه نیستند که خواهان ایجاد اختناق در دانشگاه هستند. رویارویی دانشجویان با رژیم هم جدا از رویارویی تمامی مردم ایران با این رژیم نیست. بسیاری از دانشجویان کانونهای شورشی تشکیل دادند. چون کانون شورشی بالاترین اهرم قدرتمند علیه سرانگشتان اختناق و چپاول در دانشگاهها و سایر جاها هستند. با کانونهای شورشی میشه در برابر مزدوران بسیجی ایستاد و بقیه دانشجویان و اساتید آزاده رو هم سازمان داد. و سرانجام دانشگاههای ایران رو از شغالان عمامه به سر و مزدورانشون پاکسازی کرد.

مطالب مرتبط

مقابله دانشجویان با حمله مزدوران بسیجی و پاسداران تروریست لباس شخصی خامنه ای

خروش دانشگاه: نه به دیکتاتور! زنده باد آزادی!
لطفا به اشتراک بگذارید: