خسارات جانی و مالی سیل در کاشان و دو هموطن جان خود را ازدست دادند

خسارات جانی و مالی سیل در کاشان و دو هموطن جان خود را ازدست دادند

سیلاب در منطقه مشهدٍ اردهال ِکاشان خسارات جانی و مالی برجای گذاشت.

این سیلابها دستکم سه خودرو و سرنشینان آن را با خود برد و دو هموطن جان خود را از دست دادند.

به اذعان کارگزاران رژیم تنها پس از ۲۰ دقیقه بارندگی، رودخانه غرب این منطقه طغیان کرد و سیلاب جاری شد.

در فروردین ماه امسال نیز سیل خسارات زیادی در منطقه کاشان بوجود آورد.

یکی از مهمترین دلایل سیل ویرانگر فروردین ماه از جمله سیل مرگبار دروازه قرآن شیراز، ساخت و سازهای سپاه پاسداران در مسیر رودخانه ها و یا لایروبی نکردن مسیل ها بوده است.

در یکی از آخرین موارد عجیب همزمان با سیل در ایران، روزنامه رسالت روز ۱۱اردیبهشت ۹۸خبر از برداشت ۱۰۰میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای کنترل مرزهای شرقی داد. این روزنامه جزئیات خبر را از قول حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور این‌طور نوشت: «با عنایت مقام معظم و رئیس‌جمهور مقرر شد۱۰۰میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای کنترل مرزهای شرقی برداشت شود»!


این در حالی است که در همان روزهایی که سیل خانه‌ها و خیابانهای شهرها را می‌کند و مردم و ماشین‌ها را می‌برد، خامنه‌ای اجازهٔ برداشت از صندوق ذخیره ارز را برای کمک به سیل‌زدگان نداد. در این خبر که از قول معاون امنیتی وزارت کشور نقل شد، واضح است که اختصاص چنین هزینه‌ای در بحبوحه‌ٔ سیل و پساسیل «برای کنترل مرزهای شرقی» هیچ هدفی جز سرکوب مردم سیستان و بلوچستان وجود ندارد.


نمونه‌ای دیگر از اختصاص ندادن بودجه کافی برای بازسازی مناطق سیل‌زده توسط حکومت، درآمدهای نجومی سپاه پاسداران است که صرف حفظ نظام در داخل و خارج ایران می‌شود. در همین رابطه سایت اقتصاد آنلاین در روز جمعه ۱۳اردیبهشت ۹۸خبر دست داشتن سپاه در تجارت‌های کلان را داد و نوشت: «سود سالانهٔ تجارت پاسداران ۴۴هزار میلیارد تومان است»!

لطفا به اشتراک بگذارید: