مجلس ارتجاع-برملاشدن یک فقره چپاول حکومتی به مبلغ۱۴میلیارد دلار

مجلس ارتجاع-برملاشدن یک فقره چپاول حکومتی به مبلغ۱۴میلیارد دلار

مجلس ارتجاع شاهد برملاشدن یک فقره چپاول حکومتی به مبلغ ۱۴ میلیارد دلار بود

جواد حسینی کیا عضو مجلس آخوندی دراین باره گفت:‌

مجلس ۱۴میلیارد دلار برای کالاهای اساسی در اختیار دولت قرار داد با اختیار تام اما نابسامانی و هرج و مرج در قیمتها بیداد می‌کند دولت به مجلس گزارش دهد این ۱۴میلیارد چگونه هزینه شده است؟

وی هم چنین به تاراج کارخانه ها و شرکت ها توسط رژیم تحت عنوان خصوصی سازی و اینکه سیلوهای کشور هم در حال واگذاری است، اذعان کرد و افزود:‌

دهها هزار میلیارد تومان خصوصی‌سازی کرده‌ایم اما اکثر اینها دچار چالش و مشکل است و یکی پس از دیگری پرونده اینها به دادگاه می‌رود نمونه آن خریدار ماشین‌سازی تبریز است که به بیست سال زندان محکوم شده است .

الیگارشی فساد سیستماتیک 


ــ در ورای این عوامل گوناگون باید باز هم به ساختار مدیریتی و سیاستی دولت و حاکمیت ولایت فقیه برگردیم. به یک الیگارشی قدرت و فساد سیستماتیک و نفوذ دادن آن در سیاست و اقتصاد که شاخ و برگ آن به‌مثابه شبکهٔ تولید بحران در بحران عمل می‌کند: «روشن نیست که قیمت دلار در تهران تعیین می‌شود یا در دبی، آنکارا، هرات، اربیل، سلیمانیه یا ایروان. هیچ‌کس هم مسئولیت مستقیم التهاب شدید بازار ارز را نمی‌پذیرد و کسی هم دلیل روشن و مستندی برای آن عنوان نمی‌کند». (دویچه وله فارسی، ۲۷سپتامبر ۲۰۱۸)


از تمام عوامل فوق و آنچه بررسی شد، این نتیجه حاصل می‌شود که عمر شناور ارز وابسته به عمر نظام آخوندی شده است که تنها پایان یافتن آن به دست مردم ایران می‌تواند الیگارشی تعیین قیمت و مافیای ارز را در ایران خاتمه دهد.

الیگارشی فساد سیاسی و اقتصادی در ارکان نظام آخوندی جریان دارد؛ آن‌قدر که دیگر خودی‌هایشان را هم از رؤیت آن گریزی نیست.

اعترافی از این دست را باید نشان حتمیِ زوال ساختاریِ نهاد ولایت و حکومت دانست.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: