رئیس جمهور آمریکا-ما رژیم های خطرناک ایران و ونزوئلا را از درآمدهای نفتی محروم کردیم

رئیس جمهور آمریکا-ما رژیم های خطرناک ایران و ونزوئلا را از درآمدهای نفتی محروم کردیم

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در لوئیزیانا گفت : ما در ونزوئلا و ایران رژیمهای خطرناک را با محروم کردن آنها از درآمدهای نفتی برای تأمین مالی فساد و سرکوب و تروریسم آنها، مورد حسابرسی قرار میدهیم.

ترامپ افزود: ما صادرات نفت آنها را از بازار جهانی حذف کردیم تا زمانی که مسائل به نحو مناسبی برای آن میلیونها مردم حل و فصل شود

‌سایت کاخ سفید ۱۴ مه۲۰۱۹

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۸ «جزئیات تهدیدهای رژیم ایران» را در اختیار مقامهای پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو- قرار داد.


خبرگزاری رویترز، ضمن اعلام این خبر افزود: مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته خبر دادند به‌خاطر دریافت اطلاعاتی در مورد تهدیدهای جدید از سوی رژیم ایران، موعد اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکن به خلیج‌فارس را جلو انداخته‌اند و چند فروند بمب‌افکن بی- ۵۲نیز به منطقه فرستاده‌اند.


این مقام‌ها اشاره‌یی به نوع تهدیدات ایران نکرده‌اند ولی شبکه تلویزیونی سی.ان.ان چهارشنبه هفته گذشته در گزارشی از پنتاگون خبر داد «جابه‌جایی» موشکهای کوتاه‌برد ایران از جمله دلایل فرستادن تجهیزات نظامی آمریکا به خلیج‌فارس بوده است.


برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکانیز در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: وزیر خارجه آمریکا به متحدان ما اطلاعاتی در مورد طرح‌ها و تهدیدهای رژیم ایران ارائه کرده است. وی در مورد فشار به رژیم ایران گفت، رژیم ایران فقط فشار اقتصادی و انزوای دیپلماتیک را می‌فهمد.


آنها برای چهل سال است که خشونت به سراسر خاورمیانه صادر می‌کنند. ما یک سیاست جدیدی را اتخاذ کرده‌ایم. زمان فرار رژیم ایران از مسئولیتش در حملات به پایان رسیده است.


سی بی اس نیوز گزارش داد ؛ تحقیق‌گران آمریکایی مشخص کردند که رژیم ایران یا گروههای مورد حمایت این رژیم پشت حملات علیه چهار کشتی متعلق به متحدان ایالات متحده در سواحل امارات متحده بوده‌اند

 
لطفا به اشتراک بگذارید: