وحشتزدگی حکومت ولایت فقیه در شرایط کنونی

شرایط کنونی و وحشتزدگی حکومت ولایت فقیه

گفتگو با وحید صادق

این روزها تقریبا تمامی سردمداران رژیم از هجوم مشکلات متعدد اقتصادی و سیاسی به رژیمشون ابراز وحشت می‌کنند. در برنامه امروز همراه هستیم با وحید صادق تا ببینیم این ابراز وحشتها به چه صورت هست.وحشتزدگی حکومت ولایت فقیه در شرایط کنونی

در مورد ابراز وحشتهای کارگزاران رژیم آخوندی تقریبا همه باندها و مهمتر از همه خود خامنه‌ای هم بشدت ابراز وحشت میکنه. مثلا روز ۲۵ اردیبهشت در صحبت با مسؤلان نظامش گفت: «امروز، مشکل عمده و نقد کشور فعلاً مشکل اقتصادی است. ... طبعاً وقتی که اقتصاد کشور دچار مشکل شد، مردم و ضعفا در جامعه زیر فشار قرار میگیرند، دشمن طمع میکند؛ یکی از اشکالات کار این است که دشمن طمع میکند و امید میبندد؛ اعتبار کشور هم کاهش پیدا میکند».

این اعتراف هراس آلود خامنه‌ای از ناتوانی و درماندگی نظامش برای حل مشکلات اقتصادی که به قول او دشمن رو به طمع نسبت به مردم و ضعفا می اندازه تنها در او خلاصه نمیشه وقتی در مدارات بعدی حکومتی نگاه میکنیم انبوهی ازاین نمونه هاست که در نمایشهای جمعه و مجلس رژیم فریاد و فغانها بالاست.

از جمله امام جمعه رژیم در رودبار گفت: یک روز برنج، یک روز گوجه، یک روز ماکارونی، چه دستی پشت‌کار است این وضعیت را چه کسی ساماندهی می‌کند و من به سرشاخه‌های اصلی گرانی در کشور مشکوکم، این‌ها می‌خواهند مردم را عصبانی کنند و به کف خیابان‌ها را بکشانند.

آستانه تحمل


تقی روحانی امام جمعه دیگه خامنه‌ای در رودسر گفت: در این شرایط اقتصادی که مردم در فشارند بعضی از حضرات می‌خواستند بنزین را گران کنند انگار که این‌ها مردم را نمی‌بینند». این نمونه ها بسیار زیاده. البته وقتی مقامات رژیم دم از مشکلات مردم میزنند از این زاویه است که بتوانند آستانه تحمل مردم را نگذارند به نقطه انفجاری برسد و شورش و قیام توسط لشکر بیکاران و مردمی که چیزی برای خوردن ندارند که حتی برای خرید یک دانه خرما باید ۴۰۰تومان بپردازند.

و یا برای سفره افطار خودشون برای چند ساعت برند توی صف شکر و قند و تمام حقوق روزشون رو برای چند قلم ماده غذایی افطار بگذارند و سیل زدگان و زلزله زدگانی که هنوز در کانتینر و یا در چادر زندگی می کنند وحشت دارد . اجازه بدهید در رابطه با همین ابراز وحشتها قطعه کوتاهی را با هم ببینیم و بعد من سوالاتم را طرح می کنم

س: یک موضوع متناقضی رو که ما از صحبتهای کارگزاران رژیم می بینیم اینه که برخی این بحرانها رو ناشی از فشار خارجی میگن و برخی ناشی از ضعف مدیریت این موضوع به چه شکلی هست؟


ج: البته تناقض گویی و جدالهای باندی جزء ذات این رژیم هست. به طوری که از طرفی خود مقامات رژیم عامل تحریمها برروی اقتصاد رو ۲۵الی ۳۰درصد بیان می کنند و اغلب میگن مشکل در ضعف مدیریت است و تاکتیکی هم که بکار می برند وحشتزدگی حکومت ولایت فقیه در شرایط کنونیانداختن مشکلات اقتصادی بر گردن یکدیگر است خامنه ای خطاب به باند روحانی میگه اشتباه است که همه چیز را به برجام گره زده ای- روحانی میگه دست من باز نیست و همه چیز دست من نیست مجلس ارتجاع هم که میگه ما در راس امور نیستیم.

در مورد مسائل اقتصادی هم همینطور گاهی مشکل رو در خارج و گاهی در داخل معرفی میکنند مثلا آخوند میرعمادی: مردم ما از تحریم آمریکا از مشکلات اقتصادی که دشمنان به‌وجود می‌آورند ناراحت نیستند اما از این آشفته بازار ناراحت هستند
یا آخوند کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان:آمریکا در این مقطع تاریخی که ایران بسیار تحت فشار است درصدد سوء‎استفاده و فریب ملت ایران هستند و می‎خواهد مردم را به شورش علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترغیب کند.

دشمن برای جدا کردن مردم از نظام این دسته از اقدامات را در دستور کار قرار داده است. حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان: امروز با اجاره‌ها و قیمت‌های افسار گسیخته و گرانی‌های کمرشکن در جامعه مواجه هستیم، این به دو امر اساسی وابسته است یکی بی‌عرضگی بعضی از مسؤولان و دوم بی‌رحمی برخی از افرادی که در شبکه تولید و توزیع قرار دارند.

بنا بر این می بینید که علاوه بر ترس و وحشتی که سراپای رژیم رو از وضعیت به غایت بحرانی رژیم در همه زمینه های اقتصادی سیاسی فرا گرفته یک سردرگمی و درماندگی هم در حل مشکلات به چشم میخوره که همه اینها زمینه رو برای قیامهای مردم ایران فراهمتر میکنه.

مطالب مرتبط


وحشت رژیم نسبت به مواضع دولتهای اروپا وامریکا دراعلام عدم پایبندی

مجلس ارتجاع صحنهٔ ابراز وحشت از بحران بی‌راه‌حلی
لطفا به اشتراک بگذارید: