خالد بن سلمان:رژیم تهران دستور اجرای اعمال تروریستی علیه لوله های نفتی داده

خالد بن سلمان-رژیم تهران دستور اجرای اعمال تروریستی علیه لوله های نفتی داده است

بدنبال حمله حوثی ها با پهپاد علیه ایستگاه های پمپاژ نفت در عربستان سعودی خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی در توییتر خود روز پنجشنبه نوشت، تهران دستور اجرای « اعمال تروریستی» توسط حوثی ها علیه لولههای نفتی را داده است .

آسوشیتدپرس نوشت: خالد بن سلمان گفت این حمله ثابت می کند که حوثی ها صرفا ابزاری هستند که رژیم ایران برای اجرای برنامه توسعه طلبانه اش در منطقه استفاده می کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۲۶/۲/۹۸

روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸ عربستان سعودی اعلام کرد به تأسیسات نفتی این کشور در نزدیکی ریاض حمله شده است.


به گفته عربستان این حمله توسط پهپادهای مملو از مواد منفجره صورت گرفته و محدوده دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار داده است. عربستان این حادثه را یک اقدام تروریستی خواند.


عبدالله المعلمی سفیر دائم عربستان در سازمان ملل ‌متحد در نامه‌یی رسمی به شورای امنیت نوشت: «شبه‌نظامیان حوثی، از هفت پهپاد برای حمله به تأسیسات نفتی استفاده کردند.“


به گزارش العربیه سفرای عربستان سعودی و امارات همچنین نامه مشترکی به شورای امنیت و آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل ‌متحد درباره حمله خرابکارانه به ۴نفتکش در آب‌های امارات نوشتند.


خالد الفالح وزیر نفت عرببستان گفت: این دو ایستگاه پمپاژ مربوط به خط لوله نفت شرقی - غربی هستند. این دو ایستگاه مورد تهاجم هواپیماهای انفجاری بدون سرنشین درون (پهپاد) قرار گرفتند اما آتش‌سوزی ناشی از این حمله مهار شد و آسیبهای جزیی به جا گذاشت.


وزیر نفت عربستان افزود: دو حمله اخیر تولیدات نفت جهان را تهدید کرده و ضرورت مقابله با گروه‌های تروریستی پشت چنین اعمال ویرانگری از جمله شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران را اثبات می‌کند.


عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان نیز درباره حمله پهپادها به تأسیسات نفتی عربستان گفت: شبه نظامیان حوثی بخشی از سپاه پاسداران رژیم ایران هستند و دستورات پاسداران را اجرا می‌کنند.


لطفا به اشتراک بگذارید: