خروش دانشجو در سنگر آزادی - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۲۴ – خروش دانشجو در سنگر آزادی

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «خروش دانشجو در سنگر آزادی » ، «رنج زباله گرد و گنج شهرداری » و «۵۰ روز بعد از سیل در خوزستان»

اخبار مجله اقتصادی


مدیران باحقوق بالای ۳۰ میلیون تومانخروش دانشجو در سنگر آزادی - مجله اجتماعی، اقتصادی


میعاد صالحی، مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی رژیم در پیامی توئیتری اعلام کرد: طبق گزارش کمیته شفافیت صندوق بازنشستگی، دریافتی خالص سال ۹۷ مدیران عامل دو هلدینگ، علی‌رغم ضعیف و پرحاشیه بودن، ماهانه بیش از ۳۰ میلیون تومان بوده است. البته قابل ذکر است که حقوق کارگزاران ومدیران این رژیم خیلی بیشتر از این میزان میباشد که همراه با دزدی های کلان صورت می گیرد. اما بیش از ۷۰ درصد بازنشستگان حقوقشان یک و نیم میلیون تومان در ماه و حداقلی بگیر هستند.

مصالح ساختمانی پارسال ۵۰ درصد گران شد


از سوی مرکز آمار رژیم میزان گرانی مصالح ساختمانی منتشر شد. قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٧ با ٤٧,٨ درصد نسبت به سال ١٣٩٦، افزایش یافته بود.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در گروه "آهن آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره" با ٨١,٠ درصد، گروه "چوب" با٩٩,٠ درصد ،گروه "خدمات" با ٢٠,٧ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ترتیب بیش‌ترین تاثیر را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به سال قبل داشته‌اند.

۴۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر می‌روندخروش دانشجو در سنگر آزادی - مجله اجتماعی، اقتصادی


گزارش مرکز کارشناسی مجلس رژیم با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه در اسفندماه ۱۳۹۷ به بیش از ۴۷ درصد رسید، آمده است: «در کنار آن رشد اقتصادی منفی پیش‌بینی شده برای سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، کاهش شدید درآمد حقیقی و رفاه خانوار را در پی خواهد داشت.

برآوردها از نرخ فقر نشان میدهد در حالی که در سال ۱۳۹۶، در حدود ۱۶ درصد از جمعیت کشور در زیر خط فقر مطلق قرار داشته‌اند، تا پایان سال ۱۳۹۷ در حدود ۲۳ الی ۴۰ در زیر خط فقر قرار خواهند گرفت و هزینه تأمین حداقل نیازهای زندگی به شدت افزایش خواهد یافت.

اقرار کارگزاران رژیم به سد سازی های مستمر برای دزدیهای کلان


چیت چیان یکی از عناصر رژیم اذعان کرد که سد سازیهای بی د روپیکر بلایی عظیمی بر مردم ایران وارد کرده است. وی گفت : برای۴۶ میلیارد مترمکعب آب قابل تنظیم رودخانه‌ها، سد‌هایی برای تنظیم ۷۶ میلیارد متر مکعب ساخته‌ایم. در واقع این هزینه‌های بی‌دلیل، پرداخت یارانه نفتی به شرکت‌های آبی است.

شایان ذکر است که اساسا پروژه‌های سدسازی توسط سپاه پاسداران انجام شده که به این ترتیب معلوم می‌شود یک غارت عظیم به اسم سدسازی در کشور به همراه پوششی برای پولشویی توسط سپاه خامنه‌ای انجام شده است.

...........................................

گزارش اول « خروش دانشجو درسنگرآزادیخروش دانشجو در سنگر آزادی - مجله اجتماعی، اقتصادی


دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد. این شعار صدها دانشجودر اعتراض به اعمال سرکوبگرانه رژیم تحت عنوان آخوند ساخته عفاف و حجاب ازطرف کمیته انضباطی دانشگاه بود .

این اقدام مزدوران حکومتی که فقط برای ارعاب و سرکوب هر بیشتر دانشجویان آگاه ومبارز میهنمون انجام میشه موجی از خشم وانزجار دانشجویا ن را برانگیخت . از این تجمعات دانشجویی گزارشی تهیه شده که توجهتون را به اون جلب میکنم .

گزارش دوم « رنج زباله گرد و گنج شهرداری »


دایره فقروبیکاری هر روز بیشتر از گذشته درجامعه گسترش پیداه می کنه. مردمی که در این تله فقروبیکاری گرفتار آمدندهر روز درجدالی بین مرگ وزندگی دست وپا می زنن وفقط برای زنده موندن مجبورند دست به هر کاری بزنند. زباله گردی و جمع آوری ضایعات در سطل های زباله از جمله کارهای رایج در سطح شهره که این مردم محروم به اون تن دادن امروز به سراغ اونها می ریم و حرفهای جانکاهشون را می شنویم .

گزارش سوم « ۵۰ روز بعداز سیل در خوزستان »خروش دانشجو در سنگر آزادی - مجله اجتماعی، اقتصادی


نزدیک به دوماه از فاجعه ملی سیل می گذرد با فروکش کردن آ ب در بسیاری مناطق سیلزده مشکلات مردم تازه سرباز کرده .ازبین رفتن زمینهای کشاورزی وباغات،‌ تلف شدن دامها، تعطیلی کارگاهها وکارخانه ها، خرابی جاده ها، ووو....موجی از بیکاری را در این مناطق افزایش داده . از نگرانی و مشکلات مردم در این مناطق گزارشی تهیه شده که توجهتون را به اون جلب می کنم .

مطالب مرتبط

اقدامات غیر انسانی حکومت – مجله اجتماعی، اقتصادی

خروش دانشگاه: نه به دیکتاتور! زنده باد آزادی!

لطفا به اشتراک بگذارید: