اکسپرس: حمله به سفارت آمریکا دو روز بعداز آن بود که تهدید به حمله کرده بودند

آسوشیتدپرس: یک مقام نظامی عراق گفت: موشک کاتیوشا در فاصله کمتر از یک مایلی سفارت آمریکا فرود آمد

ساندی اکسپرس : حمله یکشنبه شب، دو روز بعد از آن بود که گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار رژیم ایران با صدور اطلاعیه مشترکی گفته بودند منافع خارجی در عراق را مورد حمله قرار می‌دهند.

روزنامه واشینگتن پست نوشت: زمانبندی شلیک موشک به سمت منطقه سبز بر نگرانیها در عراق افزوده است که ممکن است به یک منازعه بین آمریکا و رژیم ایران منجر بشود.

بلافاصله بعد از این حمله کسی مسئولیت آن را نپذیرفته است اما تردید در میان مقامات عراقی و دیپلوماتهای غربی روی یکی ازگروههای شبه نظامی متمرکز است که قدرت خود را از رژیم ایران می گیرد.

این روزنامه افزود: هفته گذشته وزارت خارجه طی گامی فوق العاده به تمامی کارکنان غیرضروری دستور داد تا سفارت و کنسولگری در اربیل را ترک کنند و در این رابطه به تهدید دست نشاندگان نیابتی رژیم ایران اشاره کرده بود.

واشینگتن پست افزود: حادثه یکشنبه به این احساس فزاینده در میان سیاستمداران و دیپلوماتها در عراق دامن می‌زند صکه عراق ممکن است به یک سکوی منازعه پیش بینی ناشده بین واشنگتن و رژیم تهران تبدیل شود

واشنگتن پست ۲۹/۲/۹۸

درهمین حال ساندی اکسپرس گزارش داد: حمله یکشنبه شب، دو روز بعد از آن بود که گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار رژیم ایران با صدور اطلاعیه مشترکی گفته بودند منافع خارجی در عراق را مورد حمله قرار می‌دهند.

ساندی اکسپرس ۲۹/۲/۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: