علل فقر و مشکلات اقتصادی مردم

مشکلات اقتصادی مردم و علل فقر در جامعه ایران

گزارش و گفتگو با حبیب گودرزی

روز ۲۵ اردیبهشت خامنه‌ای در یک سخنرانی مفصل از مشکلات اقتصادی مردم به عنوان «مشکلات نقد جامعه» بحث کرد و گفت: فشار بر معیشت مردم بخصوص طبقات ضعیف است» البته بدون اینکه مقصر این وضع رو مشخص کنه. در برنامه امروز میخواهیم ببینیم مقصر اینوضعیت کیه همراه هستیم با حبیب گودرزی تا به این موضوع بپردازیم

س: میخواستم در ابتدا بگید که بالاخره مسؤل مشکلات و مصائب اقتصادی کشور کیه؟


ج: خامنه‌ای توی این سخنرانی مثل بقیه جاها سعی میکنه خودش رو از مسؤلیت مصائبی که خودش و رژیمش بر سر مردم ایران میارن جدا کنه. در حالی که مسؤل الف تا یای همه مصائب و مشکلات اقتصادی و فقر گسترده ای که حتی مجلس رژیم هم به اون اعتراف کرده، خودشه.علل فقر و مشکلات اقتصادی مردم

مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع روز ۲۳اردیبهشت با انتشار گزارشی خبر داد که «چهل درصد مردم ایران در فقر بسر می برند». تازه این آمار خود رژیمه. توی این گزارش پیش‌بینی شده که« ۵۷ میلیون ایرانی در سال ۹۸ به زیر خط فقر خواهند رفت».

خامنه‌ای یک دستگاه غارتگرانه وحشتناکی رو بر کشور مستولی کرده که کارشون تولید فقر و فقیر در کشوره این ارگانها شامل بخصوص سپاه و آستان قدس و بنیادهای متعلق به خودش مثل بیناد مستضعفان و بنیاد موسوم به شهید و ستاد اجرایی فرمان امام دجال و کمیته امداده. اینها چنان چپاولی میکنن و چنان ثروت اندوزی برای خامنه ای میکنن که اخیرا یک قلم معلوم شد ثروت شخصی خامنه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیارد دلاره.

قطعا همه می دونن ۲۰۰میلیارد دلار یعنی چی؟ ولی بذارین با دو تا قیاس بهتر معنی این رقم رو متوجه بشیم: در رابطه بودجه سال ۹۸ کشور که روز چهارم دیماه گذشته توسط آخوند روحانی به مجلس ارتجاع داده شد، اعلام کردن که «حداقل ۴۰۷هزار میلیارد تومان اعتبارات به همراه خواهد داشت».

که به دلار میشه تقریبا ۱۰۰میلیارد دلار (یعنی ثروت لو رفته شخص خامنه ای ۲ برابر بودجه کشور در یک ساله) و یا اگه این پول رو بین هشتاد میلیون نفر ایرانی تقسیم کنیم به هر نفر ۲۵۰۰ دلار یعنی یه چیزی حدود سی و هفت میلیون و پانصد هزار تومان به هر نفر میرسه.

س: شما اشاره کردید که ارگانهای رژیم هم چپاول می کنند این به چه صورتی است؟


ج: بذارید یک نمونه از آخرین اعترافات عناصر خود رژیم رو در مورد چپاول و غارتگری که توی این رژیم در جریانه به شما بگم. شنبه هفته گذشته ۲۱اردیبهشت، مشاور وزیر اقتصاد رژیم، فردی به اسم میرشجاعیان در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: « ۳۰ میلیارد دلار از مجموع ۴۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات، نه به صورت کالا و نه به هیچ صورت دیگری وارد کشور نشده است».(یعنی گم شده و در واقع در جیب دستگاه چپاول باندهای رژیم رفته)

بعدش هم تأکید کرد:‌ «در حالی که برخی از صادرکنندگان ادعا می‌کنند با ارز حاصل از صادرات خود، مواد اولیه وارد کرده‌اند اما ۳۰ میلیارد دلار از ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در بین هیچ کدام از موارد مربوط به واردات مواد اولیه نبوده است و عملاً مشمول صادرات بدون بازگشت ارز می‌شوند».خوب اینها کجا رفته و متعلق به کیه؟ تماما در دست سپاه پاسدارانه که درآمد پتروشیمی و معادن و میعانات گازی رو به چنگ خودش درآورده.

س: این چپاولگریهایی که شما اشاره کردید عمدتا هم در باند خامنه‌ای صورت میگیرد، چه تأثیری بر روی اقشار جامعه میگذارد؟


ج: تأثیر این چپاول گسترده که فقط دو نمونه و گوشه بسیار کوچک اش رو دیدید، روی مردم، یک فقر بسیار گسترده و یک شکاف عظیم طبقاتیه. مثلا: نگاه کنید به کولبران زحمتکش و مظلوم در کردستان مجبورن برای در آوردن لقمه نانی برای خانواده شان سخت ترین و پر ریسک ترین کار یعنی کولبری را انجام بدهند. پیر و جوان، دانش آموز، دانشجو، ورزشکار، دیپلم، لیسانس، زن، مرد بیسواد و باسواد و .... فرق نمی کنهعلل فقر و مشکلات اقتصادی مردم

و یا نگاه کنید به وضعیت مشابه در خطه سیستان و بلوچستان. هموطنان بلوچ که مجبور هستند (به دلیل اینکه حکومت آخوندی تمام عرصه های اقتصادی رو بر روی مردم بلوچ بسته و در فقر مطلق بسر می برند) با موتور چند لیتر سوخت حمل کنند تا با پول اون لقمه نانی برای خانواده شان بدست بیارند.

پاسدارهای جنایت پیشه و نیروی سرکوبگر انتظامی، هم از آنها در سر راه شان باج می گیرن و هم بر سر و رویشان گلوله می ریزن و هم و موتور و ماشین شون رو با شلیک گلوله به آتیش می کشند. کجای دنیا چنین صحنه هایی وجود داره؟ که انگار رژه اس در کوه و کمر و بیابون. روزی هم نیست که خبر از قتل این سوخت بران محروم نداشته باشیم.

یا نگاه کنید به تصاویر و جملات دردناک بر روی دیوارها برای فروش اعضای بدن در پایتختی که شاه سلطان خامنه ای چپاولگر بر اون حاکمه.. تصاویری بسیار دردناک در خیابون جنوب بیمارستان فیروزگر تهران که هر بیننده ای رو تکون می دهد.

خرما


بذارید بصورت محوری چند نمونه دیگه بگم مثلا در حالیکه از ۴۰۰نوع خرما در جهان بیش از ۳۰نوع مرغوب آن در ایران تولید میشه، در حاکمیت ولایت فقیه که بدروغ ادعای اسلام و مسلمونی هم داره، هر حبه خرما برای مردم روزه‌دار در ماه رمضان ۴۰۰ تومان تمام میشه! چون انواع خرما هر کیلو بین ۳۰ تا ۷۰ هزار تومنه.

نمونه دیگه: در دادگاه داماد وزیر کار رژیم که در جنگ و دعوای باندهای رژیم بر سر چپاول مردم ایران روز سه شنبه 24 اردیبهشت برگزار شد ، این آقازاده! گفت: «مگه بدهی من چقدر بوده، حدود ۸۰ میلیارد تومان». روز بعد چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت، یک جوون پیک موتوری که مامورهای رژیم می خواستن موتور او را ببرند،

فریاد می زد: «موتور منو نبرید، این همه زندگی منه». که البته همین جوون با شعار مرگ بر خامنه ای در کف خیابون نشون داد و فریاد زد که چه کسی عامل این وضعیته. قبل از اینکه من سؤال بعدیم رو بپرسم اجازه بدین تصویری رو ببینیم از وضعیت آگیهای فروش کلیه در تهران

س: آقای گودرزی یک سؤالی که مطرح هست اینه که آیا اونطور که خامنه‌ای و روحانی سعی میکنند فلش این فقر و بدبختی رو به سمت دشمن خارجی بگیرند مردم محروم هم اینطور فکر میکنند؟


ج: مطلقا مطلقا اتفاقا همه مردم خیلی تیز و روشن و صریح فلش شون، رو به خود رژیم و شخص خامنه ای و اعوان و انصار دزد و غارتگرشه. اینو توی خیابون ها هر روز دارن فریاد می کشن و در شعارهاشون نشون می دن: پول های ما گم شده زیر عبا جمع شده. دشمن ما همینجاست دروغ میگن امریکاست. و یا اسلامو پله کردن مردمو ذله کردن. سفره داریم نون نداریم غارت شدیم پول نداریم. دشمن ما داخلیه دروغ میگن خارجیه و ......علل فقر و مشکلات اقتصادی مردم

حرف مردم در فقر نگه داشته شده و غارت شده در کف خیابان ها اینهاست. اجازه بدید دو نمونه رو بهتون بگم: اولی، یک خانم خانه دار که به دلیل فقر مفرط و ندادن حقوق همسرش، آهی در بساط ندارن. اما در عوض همزمان که یخچال خالی خانه شان را نشان می ده که بسیار تاسف باره، باعث و بانی اش رو که چهل سال حاکمیت دزد و چپاولگر آخوندیه، معرفی می کنه و میگه که این آخوندها چهل ساله که خون ما رو در شیشه کردن.

اگراجازه بدین از اتاق فرمان بخوایم تصویری رو ببینیم از یک خانم هموطن که یخچال خانه اش رو نشون میده. بله این نمونه ها بسیار زیاد هستن و همین روزها میشه در هر کجا در هر خیابون و از زبان تمامی اقشار مردم دید و شنید.

که نشان می دهد که آن «مشکلات اقتصادی مردم به عنوان مشکلات نقد جامعه» که خامنه ای در روز ۲۵ اردیبهشت به اون اشاره کرد و شما هم در سوال اول تون مطرح کردید، از نظر مردم ایران بی کمترین شک و شبهه و تردید اولین و آخرین باعث و بانی اش شخص خامنه ای و کل نظام چپاولگرشه. کسی که۱۲۰ میلیارد دلار از ثروت عمومی و حقوق مردم را فقط در سوریه خرج کرده.

مطالب مرتبط

وضعیت مردم و گریه جوانان میهن از فقر و ناداری

گزارشی از وضعیت وخیم معیشتی کولبران زحمتکش و جنایات رژیم در حق آنها

لطفا به اشتراک بگذارید: