پاسداران جنایتکار یک کولبر را در مرز بانه به قتل رساندند

پاسداران جنایتکار خامنه ای یک کولبر زحمتکش کرد را در ساعات اولیه بامداد یکشنبه ۲۹ اردیبهشت در مرز بانه به قتل رساندند.

این هموطن کرد به اتفاق تعدادی دیگر از کولبران در مرز سوراو بانه توسط پاسداران به رگبار بسته شدند.

وضعیت وخیم معیشتی کولبران زحمتکش و جنایات رژیم درحق آنها:

هفته ای نیست که خبر کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان زحمتکش و محرومی که برای گذران معیشت خانواده خود به کولبری پرداخته اند منتشر نشود. کولبران محروم در کردستان و آذربایجان غربی و کرمانشاه تنها به جرم تلاشی سخت برای بدست آوردن لقمه نانی مورد هجوم و شلیک مستقیم پاسداران جنایتکار و ماموران سرکوبگر خامنه ای قرار می گیرند یا بر اثر انفجار مین که در جنگ ضد میهنی و یا سرکوب مردم کردستان ، توسط پاسداران کاشته شده جان می سپارند.. تا ۲۲ اریبهشت ماه ۵ کولبر با شلیک مستقیم پاسداران جنایتکار رژیم در این ماه کشته و سه نفر زخمی شده اند. یک کولبر نیز در ارتفاعات مرزی نوسود در تلاش برای فرار از کمین پاسداران به دره سقوط کرد و کشته شد.

در فروردین ماه حداقل دو کولبر بر اثر تیرانداز پاسداران رژیم کشته شده و هشت تن از جمله با انفجار مین در مناطق مرزی بشدت زخمی شده اند. ۳ کولبر بر اثر سرما یخ زده و جان خود را از دست دادند.

‌شبکه حقوق بشر کردستان ۹۸۰۲۲۲( آمار کشته ها از این سایت در تاریخهای مختلف استخراج شده )

روز سه شنبه ۲۴اردیبهشت ۹۸ آرام، نوجوان ١٧ ساله اهل روستای گندویله اشنویه که به دلیل فقر، قاطری کرایه کرده و به کولبری روی آورده بود، در اولین شب کولبری در رودخانه گادر اشنویه غرق شد.

‌مرکز حقوق بشر کردستان ۹۸۰۲۲۵

بیکاری و فقر ناشی از آن، عامل اصلی افزایش کولبران محرومی است که پیش از این اجازه چند بار کولبری در ماه داشته اند ، اما رژیم سرکوبگر آخوندی این را نیز برآنها بسته است.

یک عضو مجلس آخوندی از کردستان روز ۲۵اردیبهشت با اعتراف به تبعیض و فقر و بیکاری در این استان می گوید :«بیکاری و تورم بالا» در کردستان بیداد می‌کند و هر خانواده کردستانی برای تامین مایحتاج اساسی زندگی عادی باید ۱۰ تا ۱۲درصد بیشتر از سایر خانوارهای ایرانی هزینه کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: