عملیات مشترک نیروهای آمریکا در خلیج فارس

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوگان پنجم آمریکا از عملیات مشترک «گروه آماده عملیات آبی خاکی کرسارج» و «گروه ضربت ناو آبراهام لینکلن» خبر داد که طی دو روز جمعه و شنبه اخیر انجام شده است.


به گفته ناوگان پنجم آمریکا، این عملیات توانایی نیروی دریایی آمریکا را در جابجایی سریع و تجمع انواع تجهیزات برای انواع قابلیتهای عملیاتی نشان داده است.

الشرق الاوسط دراین باره نوشت: پس از رسیدن ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن، نیروی دریایی آمریکا نخستین رزمایش آن را در دریای عرب برگزار کرد.

در همین حال ناوگان پنجم آمریکا اطلاع داد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گشت‌های‌ امنیتی خود را افزایش داده اند و گارد ساحلی این کشورها در هماهنگی نزدیک با یکدیگر و نیروی دریایی آمریکا فعالیت خواهند کرد.

پنتاگون هفته گذشته به منظور رویارویی با تهدیدات رژیم ایران، ناوگروه رزمی یواس‌اس آبراهام لینکلن،‌ چهار بمب‌افکن بی‌۵۲ و پایگاه دفاع موشکی پاتریوت را راهی خاورمیانه کرده است.

پنتاگون همچنین از رصد شدید تحرکات نظامی رژیم ایران و هم دستان آن خبر داد

روزنامه الشرق الاوسط(لندن) ۲۹/۲/۹۸

درهمین حال روزنامه الاتحاد چاپ امارات به نقل از یک منبع امنیتی عراقی نوشت: تجهیزات و دستگاههای نظامی جدید آمریکایی، به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان رسیده است.

این منبع افزود: این سلاحها که از طریق اردن وارد عراق شده با اتخاذ اقدامات امنیتی بی سابقه ای در کلیه مواضع نظامی آمریکایی در استان الانبار همزمان بوده است.

این منبع گفت: پایگاه عین الاسد شاهد پروازهای بسیار زیادی بوده و نیروهای زمینی محلهای نزدیک به ساختمانهای پایگاه را بعنوان یک اقدام پیشگیرانه مورد شناسایی قرار دادند

روزنامه الاتحاد- امارات ۳۰/۲/۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: