رنج سیلزدگان و دجالیت کارگزاران - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۲۶ – رنج سیلزدگان و دجالیت کارگزاران

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «اعتصاب رانندگان اتوبوس و تاکسی » ، «رنج سیلزدگان و دجالیت کارگزاران رژیم » و «دو ماه بعد از سیل مازندران»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


وضعیت زنان معتاد در رژیم آخوندی


علیرضا نوروزی، روانپزشک و رئیس درمانگاه ترک اعتیاد مرکز مطالعات اعتیاد رژیم گفت: محیط‌های درمان اعتیاد اساسا محیط‌های مردانه‌ای هستندو به نیاز‌های خاص زنان در مراکز درمان و ترک اعتیاد کمتر توجه می‌شود. مثلا اگر خانمی که رنج سیلزدگان و دجالیت کارگزاران - مجله اجتماعی، اقتصادیاعتیاد دارد بچه کوچکی داشته باشد، برای ورود به این مراکز به همراهی فرزند خود دچار مشکل خواهد شد.

این زنان باید کودک خود را به کسی بسپارند که به دلیل ضعیف بودن شبکه اجتماعی آنها، سپردن کودک هم برایشان دشوار خواهد بود.هزینه‌ها و رفت و آمد نیز سختی‌هایی برای درمان زنان ایجاد می‌کند. وی همچنین گفت : آمار اخیر درباره کمیت معتادین کشور از افزایش ۵ درصدی تعداد زنان و دختران معتاد در ایران خبر می‌دهد.

جمعیت زنان معتاد کشور حدود ۵ درصد برآورده شده بود، اما اخیرا با مطالعات تازه‌ای که صورت گرفته است حدود ۱۰ درصد معتادین کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

ابتلای۳۴.۵ درصد جمعیت اردبیل به فشار خون و بی‌خبری ۳۹ درصد مبتلایان


بابک نخستین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد که در حال حاضر ۳۴.۵ درصد و به عبارتی بیش از یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال این استان به بیماری فشار خون با درجه شدید و خفیف مبتلا هستند.

گرانی برنج ایرانی تا کیلویی ۲۵ هزار تومان


قیمت برنج ایرانی با عنوان هاشمی با قیمت های ۱۳ هزار تومان، ۱۷ هزار تومان، ۲۱ هزار تومان و ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می رسد. عامل ا ین گرانی باندهای مافیایی رژیم هستند که کنترل بازار را به دست دارند و قیمتها را بالا می برند و ته مانده جیب مردم ایران را نیز غارت می کنند.

اقرار نماینده رژیم به نبودن کمک رسانی به سیلزدگان


نماینده گنبد کاوس در مجلس آخوندی با بیان اینکه کار بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده به کندی پیش می‌رود، گفت: بانک‌ها تسهیلات لازم را در اختیار سیل زدگان قرار نمی دهند. وی اذعان کرد که کار بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده به کندی انجام می شود و به مستاجران که وسایل خانه‌شان آسیب دیده، تسیهلاتی پرداخت نمی‌شود. هنوز لایروبی‌ رودخانه‌های استان گلستان شروع نشده است.

دستمزد ثابت کارگران نانوا در مقابل تورم کالاهای اساسیرنج سیلزدگان و دجالیت کارگزاران - مجله اجتماعی، اقتصادی


عبدالله بلواسی (فعال صنفی کارگران خباز مریوان) می‌گوید: طبق ماده ۴۱ قانون کار، باید ابتدای هر سال دستمزد تمامی کارگران مشمول تامین اجتماعی افزایش پیدا کند اما بنا بر عرفی غیرقانونی و با حمایت دستگاه‌های اجرایی، دستمزد کارگران خباز را منوط به افزایش قیمت نان کرده‌اند.درحالیکه قیمت نان هرچند سال یکبار افزایش می‌یابد، کارگران خباز متضرر اصلی حمایت دولت از تثبیت قیمت نان هستند.

وی تاکید کرد: ما کارگران خباز بارها در نامه‌ها و بیانیه‌هایمان اعلام کرده‌ایم که مخالف هرگونه افزایش قیمت نان هستیم چون با افزایش قیمت نان، بازهم این کارگران هستند که ضرر می‌کنند و جالب اینجاست که سازمان تامین اجتماعی از دستمزدی که برای کارگران خباز زیاد نمی‌شود، حق بیمه می‌گیرد! از دستمزدی که در واقع کارگران خباز بدهکارند. درحالیکه تورم نقطه به نقطه کالاهای اساسی به بالای ۱۰۰ درصد رسیده است .

...........................................

گزارش اول « اعتصاب رانندگان اتوبوس و تاکسیرنج سیلزدگان و دجالیت کارگزاران - مجله اجتماعی، اقتصادی


اعتراضات واعتصابات رانندگان اتوبوس و تاکسی در شهرهای مختلف میهنمون گسترده شده . رانندگان زحمتکش اکنون از تورم وگرانی فزاینده ای رنج می برند و درپی گرفتن حق وحقوق خودشون به چند دور اعتصاب دست زدند . پایین بودن کرایه وافزایش سرسام آور قیمت لوازم یدکی نداشتن بیمه بخشی از مشکلات رانندگان می باشد که این بار هم آنها را به اعتراض کشونده .به گزارشی دراین رابطه توجه کنید.

گزارش دوم « رنج سیلزدگان و دجالیت کارگزاران رژیم


هنوز هم تصورش سخت ودردناکه .جلوی چشمات تمام دار وندارت درهجوم سیل از دست رفته . صحنه هایی که کابوس آن را هرشب مردم محروم سیل زده را آزارمیده . الان آواره جنگلها وکوهها و یا اردوگاهها شدند.رنج سیلزدگان و دجالیت کارگزاران - مجله اجتماعی، اقتصادی

حالا دیگه همراه باسیل تمام امیدو آرزوهاشون هم از دست رفته زیرا که هیچ چشم اندازی برای بهبود زندگی اشون نیست . رژیم آخوندی هم اخبار اونها رو سانسور می‌کنه. به سراغشون می ریم وبه حرفهاشون گوش می دیدم .

گزارش سوم «دوماه بعداز سیل مازندران »


استان مازندران اولین استانهایی بود که مورد هجوم سیل قرار گرفت وخسارات بسیار زیادی به خانه ها ومزارع وباغات آن وارد آمد. مردم خسارت دیده مازندران نسبت به وعده های پوشالی کارگزاران رژیم درخشم واعتراضند. زیرا که بعد ازگذشت رنج سیلزدگان و دجالیت کارگزاران - مجله اجتماعی، اقتصادیدوماه حتی ضروری ترین وسایل زندگی آنها را هم حل نکردند چه برست به خسارات هنگفتی که به خانه ها ومزارع آنهاوارد آمده .دراین گزارش حرفهای مردم را می شنویم

مطالب مرتبط

خروش دانشجو در سنگر آزادی – مجله اجتماعی، اقتصادی

اعتراف به وضعیت دهشتناک سیل‌زدگان خوزستان در جلسه علنی مجلس ارتجاع: هنوز خانه‌های مردم و زمینهای کشاورزی تا دو متر زیر آب هستند

لطفا به اشتراک بگذارید: