سناتور تام کاتن: تشدید تنش را رژیم ایران شروع کرد

سناتور تام کاتن پس از بریف کنگره و سنای آمریکا توسط وزیر خارجه و وزیر دفاع موقت طی مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت:‌ اگر (رژیم ایران ) اشتباه محاسبه داشته باشد ما تلافی می کنیم.


سناتور تام کاتن در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ‌ما گزارشهایی از تهدیدات تایید شده و فزاینده رژیم ایران در سراسر خاورمیانه دیده ایم؛ چه توسط سپاه پاسداران و چه توسط نیروهای نیابتی آن مانند شبه نظامیان وابسته به این رژیم در یمن یا شبه نظامیانی که در عراق هستند.

گام هایی که دولت برداشته است درمورد توصیه به وزارت دفاع برای انتقال ناو هواپیمابر یا بمب افکن های ب۵۲ به خلیج فارس تماماً گام های احتیاطی است نه برای اقدام نظامی علیه رژیم ایران بلکه تلاشی است برای بازداشتن رژیم ایران از دست زدن به اقدام نظامی.

سناتورکاتن افزود:‌ نباید فراموش کرد که رژیم ایران یک رژیم نامشروع و افراطی است که یک کشور را به گروگان گرفته است. این رژیم پس از توافق اتمی و دستیابی به میلیارد ها دلار که برخی مواقع پرداخت پول نقد توسط دولت قبلی آمریکا بوده و همچنین با رفع تحریم های اقتصادی، با دست باز در سراسر خاورمیانه به تامین مالی گروه های تروریستی مانند حماس و حزب الله پرداخته است.

این کار طی سال گذشته متوقف شد و آنچه اکنون رژیم ایران تجربه میکند یک بحران اقتصادی شدید است که دارد وارد یک رکود اقتصادی عمیق میشود، زیرا ما اکنون پرزیدنتی داریم که تصمیم گرفته علیه این رژیم بجای استمالت، شدت عمل بخرج دهد.

سناتور تام کاتن همچنین گفت: رژیم ایران دشمنی است که تشدید تنش را شرو ع کرد و موضوع، ارزیابی اطلاعاتی یا (حدس و گمان) نیست، بلکه واقعیت این است که ۴نفتکش هفته گذشته درخلیج فارس مورد حمله قرار گرفتند، یک لوله نفتی سعودی مورد حمله قرار گرفت، یک تاسیسات آماده سازی اف ۱۵ در عربستان سعودی جاییکه آمریکاییان کار میکنند مورد حمله قرار گرفت، اینها واقعیت محض است موضوع منازعه نیست! اقداماتی که ما اتخاذ کرده ایم برای بازدارندگی رژیم ایران طراحی شده اند ولی اگر آخوندها اشتباه محاسبه داشتند و کاری کردند، ما تلافی میکنیم

فاکس نیوز ۹۸۰۳۰۱
لطفا به اشتراک بگذارید: