برایان هوک: آوردن ناو به خاورمیانه به دلیل اطلاعات مؤثق از طرحهای رژیم

رژیم ایران در تدارک حملات مشخصی علیه منافع آمریکا است ما اطلاعات روشنی در این رابطه داشتیم


برایان هوک نماینده ویژه آمریکا برای ایران، در مصاحبه با اسکای نیوز در پاسخ به سوالات مربوط به اعزام نیروهای افزوده به خاورمیانه گفت: ما اطلاعات گزارش شده از طرحهای فعال حمله داشتیم و بسیار سریع تجهیزات و نیروهای نظامی مان را برای دفاع از خودمان در منطقه چیدیم و این تصمیم درستی بود.

سوال: پنتاگون گفته که میخواهد ۱۰ هزار نیروی جدید به خاورمیانه بفرستد آیا این یک سیاست دفاعی است یا بیشتر؟

هوک: این کاملا دفاعی است اگر این تصمیم گرفته شود. هیچ چیز اعلام شده ای نیست. ما در گذشته هم همواره تهدیدات را مد نظر داشته ایم. از سوم ماه می متوجه شدیم که واقعا تهدیدات جدی وجود دارد که به ما می گفت رژیم ایران در تدارک حملات مشخصی علیه منافع آمریکا است ما اطلاعات روشنی در این رابطه داشتیم. بنابراین ما سیاست دفاعی خودمان را تغییر دادیم و تقویت کردیم که اگر ابتدا به ما حمله شد ما بتوانیم از خودمان دفاع کنیم.

سوال: پیرو صحبت هایی که دونالد ترامپ در آخر هفته گفت رژیم ایران بدنبال جنگ است آیا شما شواهدی دارید؟

هوک: بله ما اطلاعات گزارش شده از طرح های فعال حمله به منافع آمریکا داشتیم که در خلال روزهای زیادی این اطلاعات موثق و قوی که توطئه های حمله به منافع آمریکا در منطقه را ردیابی می کرد. بنابراین ما بسیار سریع تجهیزات و نیروهای نظامی مان را برای دفاع از خودمان در منطقه چیدیم. و ما فکر می کنیم که تصمیم درستی بود. ترانزیشن

سوال: آیا این ساده تر نخواهد بود که همزمان با محدود کردن برنامه اتمی رژیم ایران به رفتار شرورانه رژیم ایران بپردازید؟ آیا شما نمی توانید؟

هوک: می شود. وقتی ما خارج این قرارداد هستیم به ما آزادی بیشتری می دهد که بتوانیم رژیم ایران را بازداریم. ما وقتی در این قرارداد هستیم نمیتوانیم به هیچکدام از تحریم های نفتی و بانکی دست بزنیم. چرا که همه اینها در همین قرارداد معلق شده اند. وقتی آنها سود ناشی از عدم تحریم ها را دارند می توانند حزب الله را تامین مالی کنند حماس و جهاد اسلامی و حوثی های یمن و مزدورانشان در عراق و سوریه را همینطور. به همین دلیل چطور میتوانید رژیم ایران را بازدارید؟

اسکای نیوز انگلیسی ۴/۳/۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: