تجمعات اعتراضی و اعتراضات اقشار مختلف

اعتراضات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف

گزارشاتی از اهواز، عسلویه، کرج و خوزستان

اهواز. مردم خشمگین غیزانیه اهواز جاده اصلی را بستند.تجمعات اعتراضی و اعتراضات اقشار مختلف


سکوت در برابر کشتار هرگز! روز شنبه مردم خشمگین زاهدان در اعتراض به قتل یک جوان توسط مزدوران لباس شخصی تجمع کردند و به مزدوران حمله کردند. این مزودران جوانی به نام موسی شه‌بخش رو به جرم نداشتن گواهینامه و توجه نکردن به ایست به گلوله بستند.

اما مردم در برابر این ارعاب وحشیانه سکوت نکردند و به مقابله پرداخته و خودروهای مزدوران لباس شخصی و نیروی انتظامی رو سنگباران کرده و به آتش کشیدند. مأموران در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی نیروهای بیشتری وارد صحنه کردند و با شلیک هوایی اقدام به پراکنده کردن جمعیت کردند.

اعتراض کارکنان ساکن منطقه عسلویه به اخراج از کار و پرداخت نشدن حقوق معوقه.


خشم و اعتراض کارگران علیه دزدی حق و حقوقشان در عسلویه. کارگران از اینکه رژیم آخوندی میلیاردها دلار از منطقه ویژه اقتصادی درآمد کسب میکنه اما برای کارگران حتی نان خالی هم نمیده.

تاکسی‌داران شهر جوانرود در اعتراض به پایین بودن نرخ کرایه ‌ها تجمع کردند


یکبار دیگه تاکسی داران جوانرود در اعتراض به گرانی هزینه ها و پایین بودن نرخ کرایه تاکسی اعتصاب کردند. یکی از تاکسی داران گفت: اگر دولت نمیخواهد قیمتها افزایش پیدا کند یارانه سوخت و روغن و لاستیک و لوازم یدکی به ما بدهد نه اینکه از جیب ما بیرون بکشد و ما را از اینکه هستیم بدبخت‌تر کند.

کرج.تجمع اولیای دانش آموزان یک دبستانتجمعات اعتراضی و اعتراضات اقشار مختلف


در عظیمیه کرج اولیای دانش آموزان دبستان دخترانه نرجس در اعتراض به شیفتی شدن کلاسهای فرزندانشان و مشکلاتی که برای بچه‌ها به وجود میاد، در مقابل آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تجمع کردند. این روزها اعتراضات اولیاء مدارس علیه اخاذیهای آموزش و پرورش هم زیاد شده در نامه ای آمده که:«یکی از مادران دانش‌آموزان ‏می‌گفت همسرم کارگر است و حقوق ماهانه‌اش به ‏‏٢میلیون تومان نمی‌رسد ولی مدرسه مستمرا از ما تحت عنوان کمکهای مردمی پول میخواهد.

من در تأمین مسائل اولیه کودکانم باز مانده‌ام و ‏برای همین در مدرسه دولتی ثبت‌نامش کرده‌ام، ولی ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومان که بابت ثبت نام گرفتند. چند روز پیش پسرم گفت یکی از بچه‌ها را جلوی دفتر مدرسه دیده که به ‏او گفته می‌شده اگر کمک را نیاوری پرونده‌ات را می‌دهیم بروی. قبلاً هم برای نصب دوربین مداربسته ‏تمام هزینه را به والدین تحمیل کردند.

هرسال در ابتدای ثبت‌نام پول بیمه می‌گیرند اما هر اتفاقی ‏می‌افتد، مسئولیتی را به‌عهده نمی‌گیرند. حتی پول پیک‌های آدینه را از والدین دریافت می‌کنند. بچه ام هر روز استرس دارد تا مبادا تنبیه شود. یک بار نگذاشته بودند ورزش کند چون موهایش ‏بلند بود. ناظم می‌گفت هر دو هفته باید برود سلمانی. شاید مادری نداشته باشد هر دو هفته ٢٠هزار ‏تومان پول‬ آرایشگاه بدهد.

اعلام شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران؛ ۱۵ میلیون تومان بالاترین نرخ شهریهتجمعات اعتراضی و اعتراضات اقشار مختلف


آموزش و پرورش رژیم رسما اعلام کرد که مدارس غیر دولتی تا سقف ۱۵ میلیون تومان میتوانند شهریه بگیرند. البته این شهریه منهای موارد دیگه ای هست که به بهانه‌های مختلف از اولیاء اخاذی میکنند.

به رسمیت شناختن مدارس غیر دولتی باعث گسترش شکاف طبقاتی در میان دانش آموزان شده و امروزه رژیم آخوندی با فاصله زیاد از کشورهای دیگه دنیا در حال نابودی مدارس دولتی و تعهد دولت برای آموزش رایگانه.

اقدامات سرکوبگرانه نیروی انتظامی با دستفروشان سر راهی


نیروی سرکوبگر انتظامی این روزها تهاجمات وحشیانه ای رو به دستفروشان به همراهی مأموران شهرداریها انجام میده. تصویری داریم از حمله نیروی انتظامی به دستفروشان سر راهی و خشم و اعتراض دستفروشان.

جوان دستفروشی در شهرباغ ملک،خوزستان مورد ضرب و شتم قرار گرفت


در باغملک از شهرستانهای شمالی استان خوزستان بر اثر همین اقدامات وحشیانه یک جوان دستفروش مورد ضرب و شتم نیروی انتظامی قرار گرفته بود به شدت مصدوم شد و توسط مردم به بیمارستان منتقل شد

مطالب مرتبط

اعتراضات مردمی و تجمعات اعتراضی

مردم خشمگین غیزانیه اهواز در اعتراض به نبود امکانات و محرومیت جاده اصلی را بستند
لطفا به اشتراک بگذارید: