سیل ویرانگر در خراسان رضوی - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۲۸ – سیل ویرانگر در خراسان رضوی

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «بی عملی رژیم در برابر سیلزدگان ایلام» ، «رونق تولید از ادعا تا واقعیت» و «سیل ویرانگر در خراسان رضوی»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


دستمزد کارگران چند پله زیر خط فقرسیل ویرانگر در خراسان رضوی - مجله اجتماعی، اقتصادی


یک کارگزار رژیم در امور کارگری در همدان گفت: کارگرانی هستند که در ماه حدود ۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان درآمد دارند. این دستمزد خیلی زیر خط فقر است.

در بروجرد هم ( دبیر اجرایی ارگان حکومتی خانه کارگر) گفت: برخی کارگران ساختمانی حتی دستمزد ۴۰ هزار تومان هم دریافت می‌کنند؛ این یعنی یک میلیون تومان دستمزد.

میلیونها خانه خالی در دست مافیای حکومتی و میلیونها مردم بی مسکن


یک عضو کمیسیون عمران مجلس آخوندی به نام علوی گفت : امروز در کشور مشاهده می‌کنیم حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد. که بخشی از این خانه‌ها لوکس هستند. (بخش دیگر) واحدهایی است که در مناطق متعارف و برای افراد با درآمدهای متوسط و سطح پایین است

که باید در کنار اندوخته فرد، حداقل ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون وام بدهند تا بتواند یک خانه بخرد و الا با این وام‌ها هم نمی‌شود صاحب خانه شد. یادآوری می شود که خانه های لوکس و بخش زیادی از خانه های خالی متعلق به باندهای مافیایی رژیم و آقا زاده ها می باشد که دست به غارت و غصب املاک مردم ایران زده اند.

خرابی بیش از ۶۳ درصد مدارس مسجد سلیمانسیل ویرانگر در خراسان رضوی - مجله اجتماعی، اقتصادی


بابک نوری کارگزار رژیم در آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس شهرستان مسجدسلیمان از نرم مدارس آسیب دیده در سطح کشور بسیار بدتر است و ۶۳ درصد مدارس این شهرستان نیازمند بازسازی هستند و این شهرستان وضعیت حادتری نسبت به دیگر مناطق استان خوزستان دارد.

خداوردی رئیس آموزش و پرورش رژیم در شهرستان اندیکا هم اضافه کرد: شاخص های مدارس شهرستان اندیکا نسبت به کل استان و کشور عقب بوده ، یعنی از هر صد مدرسه ۶۱ مدرسه آن یا تخریب شد یا در حال تخریب شدن است.

فقر و حاشیه نشینی در بندر چاه بهار


به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم از چابهار؛ ۶۰ هزار نفر حاشیه‌نشین درچاه بهار وجود دارد و به سرعت درحال افزایش است. چابهار با ۶۰ هزار حاشیه‌نشین از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری آن، بالاترین نسبت جمعیت حاشیه‌نشینی شهرهای ایران را دارد.سیل ویرانگر در خراسان رضوی - مجله اجتماعی، اقتصادی

امام جمعه رژیم، موسوی در چاه بهار اعتراف کرد عمده مسئله در شهر چابهار زمین‌خواری ست. باندهای مافیایی زمین خوار رژیم ، در روستاها و مناطق محروم می‌گردند، افرادی که مشکل دارند، خانه ندارند، زیان دیده از خشکسالی هستند و کلا زندگی ندارند را پیدا می‌کنند و به آن‌ها می‌گویند بیا روی مثلا فلان زمین بشین،این زمین می‌تواند هزارمتر یا دو هزار متر باشد.

مثلا ده خانوار را می‌آورد در زمین موردنظرشان می‌نشانند بعد ماهیانه به آن‌ها پول اندکی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌دهند؛بعد از یکسال یا دوسال که روی زمین نشست و زمین‌خوار موفق شد زمین را به‌واسطه آن محروم، تصرف کند دوباره پولی به او می‌دهد، محروم را بلند می‌کند و زمین را می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما الان کسانی داریم که ده‌ها منزل تو همین شهر چابهار دارند؛ من الان سراغ دارم کسانی را که در ده،بیست یا حتی ۵۰خانه در شهر دارند.

.........................................

گزارش اول « بی عملی رژیم در برابر سیلزدگان ایلامسیل ویرانگر در خراسان رضوی - مجله اجتماعی، اقتصادی


امروز گزارشی داریم از استان سیل زده ایلام که بنابه اعتراف کارگزاران رژیم در این استان بالغ بر ۷۵۰ دستگاه پل کوچک وبزرگ وحدود ۸۱۰ کیلومتر ازراه های این استان دچار خرابی شده. در این میان از خانه ها ومزارع وباغات مردم سیل زده فقط ویرانه ای باقی نمانده .

اما بعدا زگذشت این همه مدت مردم محروم این مناطق فقط با وعده های پوشالی کارگزاران رژیم مواجهه اند . از مشکلات مردم سیل زده استان ایلام گزارشی تهیه شده که باهم به دیدن اون می ریم

گزارش دوم « رونق تولید از ادعا تا واقعیت »


رونق« تولید از ادعا تا واقعیت» عنوان گزارشی است که امروز به آن خواهیم پرداخت. خامنه ای با شعار پوشالی «رونق تولید» سال۹۸ را شروع کرد ولی فقط پس از گذشت دوماه همه چیز برملا شدو آن چیزی را که مردم شاهد اون هستند رونق گرانی وتورم وفقر روز افزونه که گریبان مردم رو گرفته . به گزارشی در این رابطه توجه کنید

گزارش سوم « سیل ویرانگر در خراسان رضوی »سیل ویرانگر در خراسان رضوی - مجله اجتماعی، اقتصادی


در روزهای اخیر باردیگر استان خراسان دستخوش خرابی های ناشی از سیل شد.سیلابی که ویرانی بسیار زیادی را برخانه ها ومزارع وباغات مردم برجای گذاشت . اما طبق روال گذشته نه از مدیریت ستاد بحران خبری بودونه از ارگانهای حکومتی.ومردم محروم این مناطق به حال خود رها شدند. به گزارشی در همین رابطه توجه کنید.

مطالب مرتبط

آشفته بازار مسکن – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۲۷

دردهای مردم بی‌پناه در مناطق سیل‌زده

لطفا به اشتراک بگذارید: