رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر ژاپن

رئیس جمهور آمریکا در سفرش به ژاپن درکنفرانس مطبوعاتی مشترکی همراه با نخست وزیر ژاپن درباره تنش بین رژیم آخوندی و آمریکا و تمایل رژیم به مذاکره سخن گفت


بدنبال سفر ظریف به ژاپن و درخواستهای رژیم از نخست وزیر این کشور برای واسطه‌گری با آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر ژاپن گفت: رژیم ایران تمایل دارد معامله کند. این برای آنها هوشمندانه است و ممکن است واقع شود.

دونالت ترامپ افزود: توافقنامه اتمی با رژیم ایران یک توافق وحشتناک بود. وقتی من در ابتدای ریاست جمهوری خودم بودم، رژیم در بسیاری جاها در سراسر خاورمیانه درگیر جنگ بود و آنها در پشت هر حمله عمده ای بودند، چه در سوریه، چه در یمن، چه در جاهای کوچکتر بود. آنها نفت را هم از مردم گرفته بوند و درگیر همه این کارها بودند. اکنون آنها دارند عقب میکشند بدلیل اینکه با مشکلات جدی اقتصادی روبرو هستند.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: رژیم با تحریمهای گسترده ای مواجه است فروش نفت آنها در اساس خشک شده و ما فولاد، مس و اقلام مختلفی که آنها معمولا می فروختند را تحریم کرده ایم. من به این مسأله اصلا برای آسیب زدن به ایران نگاه نمیکنم بلکه به دنبال این هستم که رژیم ایران بگوید هیچ تسلیحات هسته ای نمیخواهیم. ما همین الان در دنیا به اندازه کافی با مساله تسلیحات هسته ای مشکل داریم. رژیم ایران هیچ سلاح هسته ای نباید داشته باشد .

ترامپ بار دیگر گفت آمریکا بدنبال تغییر رژیم نیست و رژیم میتواند با همین رهبری به صحنه بین المللی برگردد به شرط اینکه هیچ تسلیحات هسته ای نداشته باشد.

در این کنفرانس مطبوعاتی نخست وزیر ژاپن که قصد دارد در اواسط ماه ژوئن به ایران سفر کند در پاسخ به سوالی پیرامون اهدافش در این سفر گفت: صلح و ثبات در خاورمیانه برای ژاپن و آمریکا بسیار مهم است. و همچنین برای جامعه جهانی در تمامیت اش بسیار مهم است. در این چارچوب و به منظور کمک به صلح و ثبات در منطقه ما میخواهیم هر چه در توان داریم انجام دهیم و در مسیر پیش رو باید بین ژاپن و آمریکا همکاری تنگاتنگی وجود داشته باشد که تنشها حول ایران کاهش پیدا کند و نباید به درگیری مسلحانه منجر شود.

سایت کاخ سفید۹۸۰۳۰۶
لطفا به اشتراک بگذارید: