بلومبرگ: دولت ترامپ نبرد خود را با متحدان اروپایش در مورد توافقنامه اتمی تشدید کرده است

سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی هشدار داد: اینستکس و هرکسی که با رژیم ایران همکاری کند از سیستم مالی آمریکا منع خواهد شد.


بلومبرگ نوشت: دولت ترامپ نبرد خود را با متحدان اروپایی اش برسر سرنوشت توافق اتمی با رژیم ایران تشدید کرده است و تهدید به مجازات هایی علیه اینستکس کرده که توسط آلمان و انگلستان و فرانسه برای کمک به رژیم ایران در برابر تحریم های آمریکا ایجاد شده بود‎.

سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در نامه ای به تاریخ ۷می که بدست بلومبرگ رسیده است اشاره می کندکه اینستکس، و هرکسی که با رژیم ایران همکاری کند را از سیستم مالی آمریکا منع خواهد کرد.

‎مندلکر در نامه ای به پر فیشرPer Fischer رئیس اینستکس نوشت « من از شما می خواهم که بدقت تحریم هایی که اینستکس در معرض بالقوه آنها قرار می گیرد را مورد توجه قرار دهید».

« شرکت در فعالیت هایی که در نقض تحریم های آمریکاست می تواند به پیامدهای شدیدی از جمله عدم دسترسی به سیستم مالی آمریکا بیانجامد»‌.

بلومبرگ افزود: آلمان و فرانسه و انگلستان اینستکس را در ژانویه برای دادن اجازه به شرکت ها برای تجارت با رژیم ایران بدون استفاده از دلارهای آمریکا یا بانک های آمریکایی ایجاد کردند بنابر این به آنها اجازه می داد که تحریمهای گسترده اعمال شده آمریکا را بعد از دست کشیدن دولت ترامپ از توافق اتمی رژیم ایران در سال گذشته، دور بزنند.

یک مقام ارشد امریکا گفت، این نامه بمنزله هشداری است که دولت آمریکا هرکسی را که با اینستکس برای کمک به رژیم ایران بمنظور دور زدن تحریمها همکاری کند، از جمله شرکت ها، مقامات دولتی و کارمندان مجازات خواهد کرد.

مارک دوبوویتس رئیس اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها در واشنگتن گفت« این هشداری به تمامی نظام سیاسی اروپا است که متعهد به استفاده از اینستکس و دور زدن اقدامات آمریکا ...هستند ».

بلومبرگ در پایان می افزاید: وزارت خزانه داری که خواسته شد درمورد آن نامه اظهار نظر کند بیانیه ای صادر کرد و گفت« نهادهایی که در تجارت با رژیم ایران از طریق هر وسیله ای شرکت داشته باشند خود را در معرض خطر تحریم های قابل توجهی قرار می دهند و وزارت خزانه داری تصمیم دارد قاطعانه اختیاراتش را اعمال کند»

بلومبرگ ۸/۳/۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: