مجله اجتماعی،اقتصادی -گرانیهای ماه رمضان و خشم مردم

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۰ – گرانیهای ماه رمضان

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «اعتراضات دانشجویی علیه سرکوب و غارت» ، «گرانیهای ماه رمضان و خشم مردم» و «گرانی و نایابی شکر»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


استان تهران در رتبه دوم کمبود و خرابی مدارس آموزشی در ایرانگرانیهای ماه رمضان - مجله اجتماعی، اقتصادی


(مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران) با اشاره به آخرین وضعیت مدارس استان تهران گفت: در حال حاضر وضعیت فضاهای آموزشی تهران به لحاظ فرسودگی و تراکم شرایط مطلوبی ندارد و بر اساس آمارهای استخراج شده تهران، پس از استان سیستان و بلوچستان، فضاهای آموزشی نامناسبی را در میان استان های کشور دارد.

وی د ر ادامه گفت : بر اساس پیش‌بینی‌ها حدود هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی ۱۵ کلاسه در مجموعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران باید احداث شود تا تراکم

افزایش قیمت لاستیک تریلی و فشار بیشتر به رانندگان کشور


یک راننده کامیون : در حال حاضر لاستیک تریلی تا قیمت‌های هر جفت ۱۴ میلیون تومان هم رسیده است و لاستیک‌های چینی و هندی با قیمت‌های هر جفت ۹ تا ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این نرخ‌ها برای کامیونداری که قیمت کرایه‌هایش کنترل شده و پایین است، صرفه ندارد.گرانیهای ماه رمضان - مجله اجتماعی، اقتصادی

وی به خبرگزاری حکومتی فارس گفت: برخی از لاستیک‌های موجود در بازار هم بی‌کیفیت هستند و ممکن است، شما ۱۰ میلیون تومان بابت یک جفت لاستیک پرداخت کنید، اما بعد از یک ماه لاستیک دوپوسته می‌شود و این از مشکلات عمده راننده‌ها است.

این راننده گفت: سال گذشته همین فصل قیمت تعویض روغن برای کامیون‌های ما با احتساب فیلتر حدود ۱۰۰ هزار تومان بود، اما امروز حدود ۴۰۰ هزار تومان است .

ارزش یارانه نقدی به کمتر از یک چهارم رسید


محمود بهمنی رئیس کل اسبق بانک مرکزی رژیم گفت: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است. اعتراف این کارگزار رژیم نشان می دهد با تورم روز افزون قدرت خرید مردم فقیر جامعه هر چه کمتر می شود.

افزایش ۲۲ درصد قیمت بلیت قطار


معاون وزیر صنعت رژیم با نام تابش گفت: با افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار موافقت کرده ایم.

گرانی دوباره برنج و خالی شدن سفره مردمگرانیهای ماه رمضان - مجله اجتماعی، اقتصادی


دبیر انجمن حکومتی واردکنندگان برنج ، گفت: برنج‌های وارداتی در بازار ۱۰درصد افزایش قیمت خواهند داشت. قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کنند، ۸۰۰۰تومان و هر کیلوگرم برنج پاکستانی ۸۲۰۰تومان میباشد.

باندهای مافیایی رژیم در واردات برنج، با افزایش قیمت برنجهای وارداتی به غارت و چپاول ته مانده پول مردم مشغول هستند.

تورم ۲۰ تا ۱۳۶ درصدی کالا و خوارکی‌ها


آخرین آماری که مرکز آمار رژیم از تغییرات نرخ تورم اعلام کرد از این حکایت داشت که روند رو به رشد آن همچنان ادامه داشته و در اردیبهشت ماه نیز با افزایش ۳.۶ درصدی به ۳۴.۰۲ درصد رسیده است.گرانیهای ماه رمضان - مجله اجتماعی، اقتصادی

در بین خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها که تورم گروه آن را در اردیبشهت ماه به ۵۲.۱ درصد رسیده است، گوشت همچنان در رده بالا قرار داشته و بین ۱۰۰ تا ۱۰۷ درصد در گوشت قرمز و سفید تورم گزارش شده است.

در گروه میوه و خشکبار تورم ۱۱۲ درصدی، روغن‌ها و چربی‌ها ۵۶ و در گروه شیر، پنیر و تخم مرغ نیز تورم ۴۷ درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته ثبت شده است.

...........................................

گزارش اول اعتراضات دانشجویی علیه سرکوب و غارت


ارگانهای سرکوبگر دانشگاهها برای ایجاد خفقان ومهار اعتراضات دانشجویان به هر بهانه ای دست می زنند .یک روز به بهانه عفاف وحجاب ویک روز هم به بهانه روزه خواری .

ولی دانشجویان آگاه برغم سرکوب با اتحاد وهمبستگی درمقابل هر موجی از سرکوب می ایستند . از اعتراضات دانشجویی اخیر گزارشی تهیه شده که توجهتون را به آن جلب می کنم .

گزارش دوم « گرانیهای ماه رمضان و خشم مردمگرانیهای ماه رمضان - مجله اجتماعی، اقتصادی


روند روبه رشد کمبود وافزایش قیمت کالاهای ضروری از یک هفته به شروع ماه رمضان جهش بی سابقه ای به خود گرفت ومردم به یکباره با موجی از کمبود وگرانی مایحتاج عمومی خود در آستانه ماه رمضان مواجه شدندکه همچنان ادامه دارد ‌.

به گزارشی دراین رابطه وعلت این افزایش قیمت توجه کنید .

گزارش سوم «گرانی ونایابی شکر »


گرانی ونایابی شکر هم مدتی است درردیف کمبود های ضروری برای معیشت روزانه مردم قرار گرفته .صف های طویل برای خرید شکررمق مردم را گرفته .وموجب خشم ونارضایتی آنها شده است . براستی علت کمبود وگرانی یکباره شکر ازکجا آب می خورد؟ امروز در این گزارش به آن می پردازیم .

مطالب مرتبط

مجله اجتماعی، اقتصادی – اعتراضات دامنه دار بازنشستگان

ماه رمضان؛ دومینوی افزایش قیمت ها!

لطفا به اشتراک بگذارید: