هشدار جان بولتون به رژیم:هرگونه حمله در خلیج فارس یک واکنش بسیار قوی به دنبال دارد

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امارات، به رژیم آخوندی هشدار داد هرگونه حمله در خلیج فارس، یک واکنش بسیار قوی از سوی امریکا را بدنبال خواهد داشت.


بولتون که در ابوظبی صحبت میکرد، شلیک راکت در بغداد، خرابکاری در کشتیها و حمله پهپادی توسط شبهنظامیان یمن را در ارتباط با هم و بعنوان واکنشی از جانب رژیم ایران و نیروهای نیابتی اش توصیف کرد:

به گزارش آسوشیتدپرس از ابوظبی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه به رژیم ایران هشدار داد که هرگونه حمله در خلیج فارس یک ”واکنش بسیار قوی“ از جانب آمریکا را بر خواهد انگیخت.

آسوشیتدپرس افزود: اظهارات جان بولتون تازه ترین موضعگیری در بحبوحه تنشها بین واشنگتن و تهران است که در خاورمیانه به وقوع پیوسته است. بولتون به خبرنگاران گفت یک تلاش نامعلوم برای حمله به بندر نفتی ینبع عربستان سعودی توسط رژیم ایران هم درکار بوده است.

آسوشیتدپرس افزود: بولتون بدون توضیح بیشتر تهدید کرد، ”نکته این است که این را برای رژیم ایران و دستنشاندگانش کاملا روشن کنیم که این نوع اقدامات ریسک یک واکنش بسیار قوی از جانب آمریکا را دارد.“ ....

بولتون رژیم ایران را مقصر حوادث اخیر دانست و گفت ”تقریبا با اطمینان کامل“میتوان گفت که این رژیم ایران بود که مواد منفجره را در نفت کشها در نزدیکی ساحل امارات کار گذاشت.

بولتون که در ابوظبی صحبت میکرد، شلیک راکت در بغداد، خرابکاری در کشتیها و حمله پهپادی توسط شورشیان یمن را در ارتباط با هم و بعنوان واکنشی از جانب رژیم ایران و نیروهای نیابتی اش توصیف کرد.

وی همچنین گفت که آمریکا تأسیسات نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه را تقویت خواهد کرد. ....

آسوشیتدپرس در ادامه می افزاید: بولتون تصمیم رژیم ایران مبنی بر فاصله گرفتن از توافقنامه اتمی سال ۲۰۱۵ خود با قدرتهای جهانی را بعنوان شاهدی توصیف کرد که این رژیم بدنبال تسلیحات هسته ای است،

وی گفت، ”هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها (از سرگیری غنی سازی با درجه بالاتر) را انجام دهند مگر اینکه این کار تلاشی برای کاهش زمان گریز آنها برای تولید تسلیحات هسته ای باشد. این یک موضوع بسیار جدی است

آسوشیتدپرس ۸/۳/۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: