مجله اجتماعی، اقتصادی-فقر و سرکوب در سیستان و بلوچستان

فقر و سرکوب در سیستان و بلوچستان


مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۱


مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «ظلم و ستم آخوندی و اعتراضات مردمی» ، «شدت فقر و سرکوب در سیستان و بلوچستان» و «نگاهی به اعتراضات مردم خوزستان»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


۵۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی از چرخه تولید خارج شدفقر و سرکوب در سیستان و بلوچستان - مجله اجتماعی


مدیرعامل اتحادیه حکومتی سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، طی سالهای اخیر به دلیل افزایش هزینه های تولید، ۵ هزارو ۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی از چرخه تولید خارج شد. وی افزود: اکنون نیز بین سه تا چهار هزار واحد تولیدی مرغ گوشتی دیگر به دلیل اقتصادی نبودن تولیداتشان، در حال خروج از این صنعت هستند.

پیش از این طبق آمارها تعداد واحدهای تولیدی مرغ گوشتی ۲۰ هزارو ۵۰۰ واحد بود که اکنون تنها ۱۰ هزار واحد تولیدی فعال در این زمینه داریم که ادامه این روند برای این صنعت خطرناک است.

افزایش گرانی کمرشکن و فقر بیش از بیش کارگران ایران


دبیر اجرایی ارگان حکومتی خانه کارگر استان قزوین با نام کریمی با بیان این مطلب که «سال گذشته شاهد تورم ۲۰۰ درصدی بودیم و در سال ۹۸ با تورم بالاتری روبرو هستیم، گفت: این تورم با دستمزد تعیین شده امسال همخوانی ندارد و قدرت خرید کارگران را کاهش می دهد.

قیمت هر کالایی ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته به نحوی که بیش از ۷۰ درصد مردم قدرت خرید را از دست داده و فقیرتر شدند. وی اعتراف کرد : که بخش زیادی از کارگران ۲ یا ۲۰ ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

کارگرانی که در ۶۷ سالگی هم بازنشست نمی‌شوندفقر و سرکوب در سیستان و بلوچستان - مجله اجتماعی


یک (فعال کارگری پروژه‌ای) گفت : کارگران پروژه های نفت وگاز و پتروشیمی امنیت شغلی ندارند. یک کارگر پروژه‌ای نمی‌تواند یک کار مستمر داشته باشد. از این رو در موارد بسیاری در شرایطی که سن کارگر به ۷۰ سالگی رسیده، هنوز ۳۰ سال بازنشستگی او کامل نشده است! باتوجه به این واقعیت که پیمانکاران هم به صورت مرتب حق بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کنند و حداقل حقوق را به آنان می پردازند، هیچ نهاد قانونی از حقوق پایمال شده‌ی کارگران حمایت نمی‌کند.

در کارهای پروژه‌ای که ساعات کارشان برخلاف قانون کار ۱۱ الی ۱۲ ساعت در روز است، عملی شده وکارگر باید در خوابگاه‌هایی سر کند بدون امکانات رفاهی و خدماتی مناسب و تنها در ماه ۵ روز مرخصی برای دیدن خانواده‌اش دارد که دو روز آن در راه رفت و برگشت هدر می‌رود.

کارگرانی در میان کارگران پروژه‌ای وجود دارند که از سال ۴۸ به استخدام دولت درآمدند، در سال ۵۴ از خدمات دولتی برای همیشه بیرون رانده شدند و به کارهای پروژه‌ای پرداختند و در سن ۶۷ سالگی در سال ۹۴- ۹۵ تقاضای بازنشستگی نموده‌اند، در تامین اجتماعی تنها ۲۵ سال و ۵ ماه سابقه کار برایشان منظور گردیده بود، درحالیکه درعمل ایشان ۳۹ سال کارکرد دارند؛ آنهم به استناد مدارکی که در دست دارند.

صنعت چاپ در شرف تعطیلیفقر و سرکوب در سیستان و بلوچستان - مجله اجتماعی


طبق گفته فعالان این صنعت ، به‌طور متوسط، از ۵ ماشین یک چاپخانه ۴ مورد آن از خط تولید کنار رفته و چاپخانه‌ها در تامین هزینه‌های جاری خود مانده‌اند. همین موضوع باعث شده با ۴۰ تا ۵۰ درصد تعطیلی چاپخانه‌ها و کم شدن ساعت کاری آنها مواجه شویم؛ که نتیجه آن ورشکستگی و بیکاری هزاران کارگر می باشد.

سعید کلاری از دست اندرکاران این صنعت می گوید: وقتی دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی‌اش را به چند تاجر نورچشمی می‌دهد؛ نتیجه جز گرانی بیشتر بازار نخواهد بود.»

...........................................

گزارش اول « ظلم وستم آخوندی و اعتراضات مردمی


حلقه بحرانهای داخلی وخارجی هرروز بیش از گذشته برگردن این رژیم فاسد وتبهکار تنگ تر میشه . وروزی نیست که حتی کارگزاران ریز ودرشت این رژیم زبان به اعتراف باز نکنند . درمقابل چنین وضعیت وخامت با ر اجتماعی دامنه اعتراضات ومقاومت مردم درمقابل اعمال سرکوبگرانه هر روز ابعادجدیدی به خودمی گیرد . امروزنگاهی داریم به همین اعتراضهای مردمی با ما همراه باشید دردیدن این گزارش

.........................................

گزارش دوم شدت فقر وسرکوب در سیستان و بلوچستانفقر و سرکوب در سیستان و بلوچستان - مجله اجتماعی


این روزها خبرهای زیادی از سرکوب مردم محروم در شهرهای استان سیستان وبلوچستان دررسانه ها پخش میشه . ارگانهای سرکوبگر به هربهانه ای مردم را مورد هجوم وحشیانه خودشون قرار میدن .در مقابل این موج سرکوب مردم به جان آمده این استان با اتحاد وهمدلی وبا هروسیله ممکن این اقدامات سرکوبگرانه را پاسخ میدهند . درهمین رابطه گزارشی داریم که توجهتون رابه اون جلب میکنیم

.........................................

گزارش سوم نگاهی به اعتراضات مردم خوزستان


مردم خوزستان هنوز زیربارسنگینی خسارتی که در جریان سیل متحمل شدندکمر راست نکردند. وهر روز با معضلات جدی مواجهند .فقر و سرکوب در سیستان و بلوچستان - مجله اجتماعی

اون قسمت هم که دچار سیل زدگی نشدند با مشکلات معیشتی و بیکاری و نپرداختن حقوق و معوقات کارگران مواجهند که بخشی از خشم و نارضایتی مردم این استان علیه سردمداران حکومتی است و روزانه شاهد آن هستیم .

از این اعتراضات گزارشی تهیه شده که باهم می بینیم

مطالب مرتبط

مجله اجتماعی،اقتصادی -گرانیهای ماه رمضان و خشم مردم

سه دختر خردسال در بخش پلان چابهار در هوتگ غرق شدند

لطفا به اشتراک بگذارید: