قیام ایران -سوختن برگ دجالگری رژیم در مورد فلسطین

فلسطین و سوختن برگ دجالگری حکومت آخوندی در مورد آن

گزارش و گفتگو با علیرضا معدنچی

خبر و نظر


ظریف وزیر خارجة رژیم طی مصاحبه‌‌یی با شبکة تلویزیونی عرب زبان به نام العالم، ضمن آن که بار دیگر با منت کشی بسیار خواستار برقراری روابط با عربستان و کشورهای حاشیة خلیج فارس شد و با بیان این که آغوش ما برای همه کشورهای حاشیه خلیج فارس باز است،سوختن برگ دجالگری حکومت ولایت فقیه در مورد فلسطین

باز سنگ فلسطین و قدس را به سینه دز و گفت: هدف نهایی همین است که حقوق مردم فلسطین پایمال بشود و آنچه که بعنوان معامله قرن مطرح شده است - که حتما با مقاومت مردم به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد-، پیشرفت بکند و بتوانند آن را بر مردم تحمیل بکنند،

این بسیار برای ما باعث تاسف است که تعدادی از کشورهای منطقه خلیج فارس در این زمینه دارند همکاری می کنند به خیال باطل اگر امیدی بستند که آمریکا در مقابل این خیانتی که به جهان اسلامی می کنند، از آنها حمایت خواهد کرد، امید غلطی است».

ظریف افزود: «نیازی نیست شما قدس را به صهیونیست ها بفروشید، نیازی نیست شما جولان را به صهیونیست ها بفروشید، به منطقه برگردید دست های ما برای فشردن دست های شما آماده است به شرطی که آرمان فلسطین که خواست مردم منطقه است، خواست شما باشد». دستگاه تبلیغاتی رژیم با رسوایی بسیار سعی در وارونه جلوه دادن و تحریف مواضع اجلاس کشورهای اسلامی در مکه می‌کند.

قبله فروشی


در همین رابطه روزنامة جوان (۱۱خرداد) وابسته به سپاه پاسداران طی مقاله‌یی با عنوان «‌قبله‌فروشی اعراب در مکه» نوشت: «در بیانیه ده‌بندی اجلاس مکه که دیروز همزمان با روز قدس صادر شد، هیچ اشاره‌ای به مسئله قدس و معامله قرن نشده». این در حالی است که بیانیه پایانی اجلاس توسط بسیاری از رسانه‌های خبری جهان منتشر شده و جلو چشم همگان قرار دارد که در آن چند بند به موضوع فلسطین اختصاص یافته است.سوختن برگ دجالگری حکومت ولایت فقیه در مورد فلسطین

بیانیه پایانی چهاردهمین نشست سران کشورهای اسلامی که شامگاه جمعه در مکه مکرمه برگزار شد در مورد مسألة فلسطین با تاکید و صراحت بسیار سخن گفت و بر اهمیت مساله فلسطین و شهر قدس شریف نزد امت اسلامی تاکید کرد. نشست سران اسلامی بار دیگر ادامه حمایت اصولی از ملت فلسطین در همه سطوح تا دست‌یابی به حقوق میهنی‌ تغییرناپذیرش از جمله حق تعیین سرنوشت و برپایی دولت مستقل فلسطین با حق حاکمیت بر مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتخی قدس را اعلام کردند.

این نشست همچنین ضرورت حمایت از حق بازگشت پناهندگان فلسطینی بر اساس قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل و مواجهه شدید با هرگونه تلاشی برای انکار این حق را یادآور شد. شرکت‌کنندگان در این نشست مخالفت خود را با هرگونه طرح، پیشنهاد، نقشه و یا معامله‌ای برای ایجاد سازشی صلح‌آمیز که با حقوق مشروع و غیر قابل تعرض ملت فلسطین منافات داشته باشد، اعلام کردند.

سران کشورهای اسلامی همچنین خواستار بازپس‌گیری مناطق اشغالی لبنان و بلندی‌های جولان سوریه شدند و بر تمامیت ارضی سوریه و ایجاد راه‌حلی سیاسی بر اساس بیانیه شمار یک ژنو جهت ایجاد راهکاری برای انتقال قدرت در این کشور شدند.

راه حل سیاسی


در زمینه یمن سران کشورهای اسلامی حمایت بی‌وقفه خود را از مشروعیت ناشی از قانون اساسی یمن که رئیس‌جمهور عبد ربه منصور هادی نماینده آن است اعلام کردند و ادامه روند سیاسی جهت ایجاد راه‌حلی سیاسی را اعلام کردند که بر اساس ابتکار شورای همکاری خلیج، مکانیسم اجرایی خروجی‌های کنفرانس گفت‌و‌گوی ملی یمن و مشروعیت بین‌المللی به ویژه قطعنامه شماره ۲۲۱۶ (سال ۲۰۱۵) باشد.سوختن برگ دجالگری حکومت ولایت فقیه در مورد فلسطین

پادشاه عربستان نیز در سخنرانی افتتاحیه اجلاس کشورهای اسلامی تاکید کرد: «تا دستیابی فلسطینی‌ها به حقوقشان، مساله فلسطین مهمترین موضوع است و هرگونه اقدامی که منجر به تعدی به قدس شریف شود، پذیرفتنی نیست.» از سوی دیگر عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه رژیم با سوز و گداز از این که نمایش رنگ باخته و دجالگرانه رژیم موسوم به روز قدس مورد اعتنا قرار نگرفته

با وارونه جلوه دادن واقعیت موضع اجلاس مکه گفت: «شرکت کنندگان در اجلاس مکه... به جای استفاده از فرصت روز جهانی قدس و بهره‌گیری از این روز و نشست سران کشورهای اسلامی و عربی برای طرح و پیگیری حقوق مردم فلسطین و مسئله قدس شریف، با رویکردی‌اشتباه، به مسیر ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی و منطقه که خواست رژیم صهیونیستی است، ادامه داده است».

گفتگوی سیاسی


همون طور که در این گزارش که الان پخش شد دیدیم، بیانیه کشورهای اسلامی و مواضعی که توسط سران کشورها ابراز شد شامل حمایتی قوی از قضیة فلسطین و آرمان فلسطین بود البته رژیم تلاش کرد آن را وارونه جلوه بدهد؛ اما نتیجه این هماوردی چی بود؟ ما گفتگوی امروز خودمون با علیرضا معدنچی رو به این موضوع اختصاص دادیم؛ با ما همراه باشید.

س: چرا رژیم با این همه خشم و گزیدگی نسبت به اجلاسهای سه‌گانه مکه، بخصوص نسبت به اجلاس سران کشورهای اسلامی واکنش نشان داد ؟ و حتی همون طور که در این گزارش هم دیدیم، تلاش کرد با تحریف بیانیة پایانی این اجلاس آن را تخطئه کند؟


ج: برگزاری سه کنفرانس پیایی و مهم رژیم ضربة سیاسی خیلی سنگینی به رژیم بود. به خاطر این که عربستان با برگزاری این سه کنفرانس موفق شد در مقابل رژیم یک حمایت و چتر سیاسی قوی برای خودش ایجاد کند و رژیم را کاملاً منزوی کند و دست رژیم را برای هر نوع رویارویی با عربستان ببندد.

می توان گفت حملات تروریستی به نفتکش ها در خلیج و به تاسیسات نفتی عربستان، با این سه کنفرانس از نظر سیاسی روی سر رژیم خراب شد. چون هر سه کنفرانس اقدامات رژیم علیه عربستان را محکوم کردند و از دشمن اصلی رژیم در منطقه حمایت کردند.

بنابراین می توان گفت این کنفرانس ها در تامین هدفی که عربستان دنبال می کرد هم در کمیت، گرد آوردن سران یا بالاترین مقامات حدود ۶۰کشور موفق بود و رژیم را که همراه با رژیم بشار اسد غایبان این صحنه بودند، بیش از پیش منزوی و تضعیف کرد

گزارشات آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه و رویترز هم اساسا روی مشخصه اصلی کنفرانس ها یعنی جبهه بندی عربستان علیه رژیم تاکید کرده بوندد. برگزاری سه کنفرانس پیایی و مهم در حمایت از عربستان و علیه رژیم که دستاورد اصلی آن به شکست کشاندن اقدامات تروریستی و مانورهای سیاسی اخیر رژیم در منطقه و خراب کردن آنها روی سر رژیم بود.

س: چرا کنفرانس اسلامی را بزرگترین صف‌آرایی سیاسی کشورهای اسلامی در برابر رژیم ولایت فقیه توصیف می‌کنید در حالی که در بیانیة پایانی آن اسمی از ایران یا رژیم ایران نیامده است؟


ج: در میان این ۳کنفرانس، ضربة کنفرانس کشورهای اسلامی برای رژیم مؤثرتر و دردناکتر از دو کنفرانس دیگر است؛ چرا که رژیم جزو شورای همکاری کشورهای اسلامی است، اما توسط عربستان که میزبان بود، به این کنفرانس دعوت نشد و این تحقیر برای رژیم ولایت فقیه که خود را مدعی و قیم دنیای اسلامی خیلی تحقیرآمیز و غیرقابل تحمل است.سوختن برگ دجالگری حکومت ولایت فقیه در مورد فلسطین

ضمن این که بیانیة پایانی این اجلاس، اگر چه اسمی از رژیم نبرده است، اما در محتوا، تمام دعاوی دجالگرانه رژیم در مورد فلسطین اسلام، جهان اسلام را رد میکند و در واقع منشور کشورهای اسلامی در برابر مواضع، عملکردها و اندیشة ارتجاعی ولایت فقیه است. در بیانیة پایانی اجلاس، تروریسم ،افراط گرایی، تعصب و تبعیض و هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن تروریسم به دین یا نژاد یا تمدن معین محکوم شده است.

بیانیه پایانی، مبارزه با تروریسم را اولویت همه‌ی کشورهای عضو دانسته و نسبت به عزم کشورهای اسلامی برای همبستگی و همکاری مشترک در مبارزه با اقدامات تروریستی تأکید کرد. در بیانیه پایانی یک بند در حمایت از عربستان و محکومیت حملات تروریستی حوثی های مورد حمایت رژیم به کشتی ها و تاسیسات نفتی و حمایت از اقدامات عربستان برای دفاع از خود وجود داشت. بقیه بندها حول فلسطین و سایر مسایل کشورهای اسلامی بود.

بیانیه، رو در روی اخبار جعلی که رژیم آخوندی منتشر میکند بر مسئولیت سنگین رسانه ها و شبکه های اجتماعی در دنیای اسلام، برای جلوگیری از فتنه انگیزی و تفرقه افکنی تأکید کرده است. یکی دیگر از مواد بیانیه پایانی ضرورت ایستادگی در کنار اقلیتهای مسلمان در کشورهای غیر مسلمان و پشتیبانی از آنان و دفاع از حقوق مشروع آنهاست.

اسلام پناهی


به این ترتیب حربة اسلام پناهی و دفاع از حقوق مسلمانان از رژیم گرفته شده و دکان‌ رژیم در مسأله قدس و فلسطین تخته شده و رژیم آخوندی بلحاظ سیاسی در این زمینه‌ها خلع سلاح گردیده است. آن هم درست همزمان با دجالبازی رژیم تحت عنوان روز قدس. این همه غیظ رژیم هم ناشی از همین جاست و تلاش می‌کند شکست خود را به عربستان فرافکنی کند.سوختن برگ دجالگری حکومت ولایت فقیه در مورد فلسطین

مثلاً ببینید عنوان مقالة روزنامة وطن امروز (۱۲خرداد) از باند ولی فقیه این است: « آیا نشست‌‌های سه‌گانه مکه نشانه افول ریاض در جهان عرب است؟» بعد زیر این عنوان می‌نویسد: « بیانیه پایانی این اجلاس که به‌عنوان سند سازمان به ثبت رسید، لحن همراهی نسبی ریاست سعودی جلسه با طرح «معامله قرن» اصلاح شد و کشورهای اسلامی هرگونه اقدام و تصمیم غیرقانونی در راستای شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم کردند».

از آنجا که بیانیة پایانی و حمایت قوی آن از آرمان فلسطین جلو چشم همه هست و نمی‌تواند آن را انکار کند، می‌خواهد وانمود کند که این موضعگیری به عربستان تحمیل شده است. یک روزنامة دیگر این باند به نام سیاست روز (۱۲خرداد) در مقاله‌یی تحت عنوان «وقتی سه نشست پرهیاهوی مکه هیچ دستاوردی برای سعودی ندارد» به عنوان یک نمونه از ناکامی عربستان، ببینید از حضور قطر در این کنفرانس به رغم اختلافی که پیش از این با عربستان داشت، می‌خواهد نتیجه معکوس بگیرد

و لذا با سخافت تمام می‌نویسد: « در ناکامی دیگر برای سعودی با محوریت به انزوا کشاندن قطر، «عبدالله بن‌ناصر بن‌خلیفه آل‌ثانی» نخست‌وزیر قطر در جریان حضور در مکه و مشارکت در نشست‌های آن با تعدادی از مقامات دیگر کشورها دیدار کرد.

س: این صف‌آرایی سیاسی، آیا مادة عملی و اجرایی هم دارد؟ و چه تأثیری بر تعادل قوای منطقه‌یی و بین‌المللی و آرایش سیاسی در منطقه می‌گذارد؟


ج: بی شک پس از اجلاسهای سه گانه مکه، تعادل قوا هم در سطح منطقه‌یی و هم در عرصة بین‌المللی بیش از پیش به زیان رژیم تغییر می‌کند و این تغییر اصلاً شروع شده است. کما این که روسیه درخواست رژیم برای خرید سامانه دفاع موشکی اس۴۰۰ را رد کرد.سوختن برگ دجالگری حکومت ولایت فقیه در مورد فلسطین

خبرگزاری بلومبرگ در تحلیل این تصمیم روسیه نوشت: واکنش روسیه به درخواست رژیم ایران، بازتابی از تعادل قدرت در خلیج فارس است، یک مقام ارشد روسیه.گفت که این درخواست توسط پوتین رئیس جمهور روسیه گرفته شده است.
بلومبرگ نوشت: روسیه معتقد است فروش این موشکها به رژیم ایران، تنش در خاورمیانه را تشدید خواهد کرد

جایی که یک رویارویی بین رژیم ایران از یک سو و امریکا و متحدان عرب آن در خلیج فارس مشاهده می شود. از طرف دیگر این کنفرانس ها یک حمایت سیاسی قوی برای خط منطقه ای امریکا تامین کرد. چنان که می‌دانید در آستانة برگزاری این سه اجلاس بولتون به امارات سفر کرد و در آنجا بر نقش رژیم در حملات موشکی و پهپادی اخیر اشاره کرد

و از جمله گفت: « توانمندی حوثی‌ها در پهپاد و موشک که تماماً توسط رژیم ایران تأمین می‌شود، یک تهدید واقعی برای صلح و امنیت در منطقه است”... بولتون اضافه کرد: “یک حکومت نرمال اینگونه رفتار نمی‌کند. اگر رژیم ایران خواهان مذاکره با آمریکا است، این نوع رفتار باید متوقف شود». این تازه ابتدای کار است و بی تردید شاهد شتاب گرفتن تحولات سیاسی در روزهای آینده خواهیم بود.

مطالب مرتبط

واکنش رژیم به اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در مکه

شکست «قدس‌فروشی» خامنه‌ای در روز موسوم به قدس!

لطفا به اشتراک بگذارید: