مایک پمپئو: ما با رژیم ایران برخی الزامات پایه‌ای داریم

سایت وزارت خارجه آمریکا گفتگوهایی با مایک پمپئو درباره سفرش به سوئیس و احتمال مذاکره آمریکا با رژیم آخوندی را منتشر کرد:


از پمپئو سوال شد: شما درمورد ایران صحبت کردید. آیا شما از طریق سوئیس شماره تلفن مستقیم داده اید که رژیم ایران بتواند با پرزیدنت ترامپ مستقیم تماس بگیرد؟

پمپئو پاسخ داد: ابتدا اجازه بدهید بگویم که سوئیس کار تحسین انگیزی انجام داده است که ما بسیار متشکریم از این که نیروی حافظ( منافع) ما در ایران بوده است. اما درمورد شماره تلفن فکر می کنم رژیم ایران می داند که اگر آماده باشند چگونه با ما تماس بگیرند. و زمانی که آماده باشند ما هم آماده ایم که با آنها مکالمه داشته باشیم. اما هنوز تماس نگرفته اند.

از وزیر خارجه آمریکا سئوال می شود: آیا ممکن است پرزیدنت ترامپ با روحانی یا خامنه ای شخصاً ملاقات کند؟

پمپئو پاسخ می دهد: بخاطر داشته باشید که ما درمورد رژیم ایران برخی الزامات پایه ای داریم.


ما از آنها می خواهیم که برنامه های تسلیحات اتمی شان را متوقف کنند و توقف دائم به آنها بزنند.

ما از آنها می خواهیم که ساختن سیستم های موشکی شان را به شیوه ای که تهدیدی را متوجه کشورهایی مانند سوئیس می کند، متوقف کنند.

ما از آنها می خواهیم که بسیج تروریسم شان را در سراسر جهان متوقف کنند که میلیون ها نفر از مردم را آواره و صدها هزار نفر را کشته است.

این چیزیست که ما از آنها می خواهیم. بنابر این زمانی که رژیم ایران آماده آن گفتگو باشد، گفتگویی درمورد آنها که با جدیت بعنوان یک کشور با شیوه ای معقول شرکت کند، ( در آن صورت) در هر سطحی می تواند واقع شود.

سایت وزارت امور خارجة آمریکا ۱۴/۳/۹۸

مطالب مرتبط:

مایک پمپئو در سوئیس: مشکلات ایران به خاطر چهل سال بی‌توجهی رژیم است

مایک پمپئو: هیچکدام از ۱۲ ماده تغییر رفتار انجام نشده است
لطفا به اشتراک بگذارید: