ایران، داستان ناگفته -بررسی گروه مجاهدین خلق-هیل نشریه کنگره آمریکا

ایران، داستان ناگفته -هیل نشریه کنگره آمریکا: بررسی گروه مجاهدین خلق


پنجمین قسمت سریال تلویزیونی داستان ناگفته که توسط نشریه کنگره آمریکا، هیل تهیه شده است


به بررسی تاریخچه و فعالیتهای سازمان مجاهدین خلق ایران پرداخته است:

در پنجمین سری ایران داستان ناگفته. این هفته ما مجاهدین خلق گروه اصلی اپوزیسیون ایران را بررسی می کنیم واقعا سازمان مجاهدین خلق چیست.

چه کسی پشت سر این شورش شجاعانه علیه یک حکومت استبدادی بود.

خامنه ای با نام بردن از مجاهدین هیچ شکی در این مورد باقی نگذاشت.

در ایران در سال ۱۹۶۵ سه دانشجوی مسلمان دانشگاه، مجاهدین خلق ایران را برای ایجاد تغییرات اجتماعی و سیاسی تاسیس کردند. ایران در آن زمان تحت حکومت شاه ، یک پادشاه تحت الحمایه امریکا، که فساد و زندگی عجیب و غریب او افسانه ای بود، قرار داشت. پلیس مخفی شاه ساواک که به خاطر شکنجه مخالفان شناخته شده بود، در نهایت بسیاری از رهبران و اعضای مجاهدین را دستگیر کرد. دادگاه های نظامی شاه، رهبران مجاهدین را به مرگ محکوم کردند . اکثرا، از جمله بنیانگذاران توسط جوخه آتش در ۱۹۷۲ به ضرب گلوله کشته شدند. تنها بازمانده رهبری مجاهدین مسعود رجوی بود. حکم اعدام او بعد از فشارهای بین المللی به حبس ابد تبدیل شد.

او چند روز قبل از سقوط شاه آزاد شد. مجاهدین مقاومت ضد شاه را رهبری می کرد و به سرعت تبدیل به بزرگترین حزب سیاسی ایران شد. تظاهرات آنها جمعیت های بزرگی از جمله زنان و معترضین جوان را جذب می کرد.

تلویزیون هیل می افزاید :

بعد از اینکه آخوندهای بنیادگرا رهبری انقلاب ۱۹۷۹ را غصب کردند و سفارت ایالات متحده را گرفتند، به ضدیت علیه مجاهدین پرداختند.

مجاهدین خلق روی آزادی تمرکز کردند . وقتی افراد خمینی دیدند که آنها ملت را بسیج کرده که به خیابانها بیایند، همانطور که در ماه ژوئن ۱۹۸۱ ( خرداد ۱۳۶۰)کردند، به روی همه آتش گشودند و حکومت ترور و وحشت در پی آن شروع شد.

و حالا سفیر لینکلن بلومفیلد به ما پیوسته است. وی یک کتاب در مورد مجاهدین نوشته و برای سال ها در وزارت امور خارجه و وزارت دفاع، خدمت کرده است.

سفیر بلومفیلد می گوید

سفیر بلومفیلد می گوید: آنها بسیار سازمان یافته اند. آنها بسیار با صلاحیت هستند. و آنچه در واقع مردم نمی دانند این است که این سازمان با رهبری زنان اداره میشود نه تنها در سطح بالا بلکه تقریبا در همه سطوح. این یک اپوزیسیون سیاسی به رهبری زنان است و آنها بسیار بسیار با صلاحیت هستند.

سفیر بلومفید در مورد افشای برنامه تسلیحات اتمی رژیم و اینکه نماینده کنگره برد شرمن نقش حساسی که مجاهدین خلق در افشای برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران در سال ۲۰۰۲داشتند را مطرح و تایید کرد می گوید:‌

خوب من می توانم به شما بگویم که پرزیدنت بوش هم تصدیق کرد که گروه مخالف رژیم ایران این گزارشها را افشا کرده است بله سایت های خاصی وجود داشت که تا زمانی که توسط اعضای اپوزیسیون اعلام نشده بود، ناشناس مانده بودند. ضمنا این زمانی بود که ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مورد برنامه هسته ای با رژیم ایران مذاکره می کردند و معلوم شد که رژیم ایران در همان زمان مذاکره، فریبکاری می کرده است و مشخص شد که (رژیم ایران) با سوء نیت برخورد می کند، همان چیزی که روحانی بعدا به آن افتخار می کرد، سپس سازمان ملل متحد تحریم های شدیدی را در شورای امنیت در سال ۲۰۰۹ بر روی رژیم ایران اعمال کرد که منجر به آمدن رژیم به پای میز مذاکره شد.

سفیر بلومفیلد در باره یکی از بزرگترین اتهامات علیه مجاهدین خلق و اینکه آیا اتهامات تروریستی علیه مجاهدین خلق واقعیت دارد و آیا آنها هرگز بعنوان یک گروه تروریستی نامگذاری شده اند می گوید:‌

آنها از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ به عنوان یک گروه تروریستی توسط ایالات متحده نامگذاری شده بودند. اما چیزی که باید گفت این است که آنها هرگز تروریست نبوده اند. چهار دادگاه عمده از جمله در ایالات متحده بود که باعث شد هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه، آنها را از لیست خارج کند، زیرا آنها نتوانستند شواهد معتبری ارائه دهند که مجاهدین خلق در گذشته تروریست بوده اند. البته مجاهدین حدود ۲۰ سال مبارزه مسلحانه با رژیم داشتند.

این مبارزه توسط دادستانی فرانسه و یک تحقیق هشت ساله مورد بررسی قرار گرفت. و هنگامی که او در نهایت حکم داد، گفت که نه تنها هیچکدام از این افراد مرتکب تروریسم نشده اند، بلکه هرگز در گذشته هیچ عملیاتی را که انجام دادند تروریسم نبوده، بلکه مقاومت مشروع در برابر استبداد بوده است. اتحادیه اروپا و انگلستان نیز پرونده های عمده در دادگاهها داشتند. اما مجاهدین به طور کامل در تمام این دادگاهها تبرئه شدند.

سفیر لینکلن بلومفیلد همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل ایران می گوید :

این یک سوال عالی است. و کاملا صادقانه بگویم نه تنها من نمی دانم بلکه هیچ کس دیگری هم نمی داند. اما من به شما یک چیز می گویم که رژیم هرگز اجازه نداده است کسی در مورد آنها به مدت ۳۹سال صحبت کند. اما در سال گذشته با تمام اعتراضات مردمی که ادامه داشت، آنها نمی توانستند درباره مجاهدین صحبت نکنند . شکایتهایی از روحانیون ارشد حکومتی در ایران وجود دارد که از سازمان مجاهدین خلق برای سازماندهی تظاهرات در شهرهای سراسر ایران شکایت کرده و روحانی در ماه ژانویه سال گذشته به ماکرون در فرانسه تلفن کرد و از وی خواست تا جلوی شورای ملی مقاومت را بگیرد، زیرا آنها اعتراضات در داخل ایران را سازماندهی می کنند. آنها تلویزیون ماهواره ای دارند که پخش آن ۲۴ ساعته به زبان فارسی است. رژیم سعی کرده است سیگنال را مسدود کند. همچنین رژیم سعی کرده بشقابهای های ماهواره ای را از روی پشت بام خانه های مردم بدزدند و با چند تانک در چند شهر آنها را تخریب کردند.. ما همه عکس های این صحنه را دریافت کرده ایم اما پیام منتقل می شود. مردم ایران هر روز در معرض آنچه در خارج از کشور واقع می شود قرار می گیرند. آنها حقیقت را میدانند.

سفیر بلومفیلد در باره اقدامات تبلیغی ضد مجاهدین می گوید:

کتابی که به زودی منتشر می کنم، حدود یازده هزار کلمه است که می گوید مردم، این از واشینگتن است، می گوید که حقیقت اینجاست. و پاسخ این است که آنها بسیار موثر بوده اند. آنها ۴۰ سال موفقیت در استفاده از یک عبارت قدیمی پنتاگون که دود از کله بلند می شود داشته اند. من را ببخشید اما این چیزی است که آنها انجام داده اند. آنها این چیزها را تکرار کرده اند، اغراق کرده و آن را تزیین کرده اند و چیزهایی را به لیست اضافه کرده اند که مجاهدین هیچ ارتباطی با آن نداشتند و تا آنجا و آنقدر آنها را تکرار کردند و کسانی در غرب و بنیادهای فکری و رسانه ها و شبیه به آن جا دادند که وانمود می کنند صدای مستقل هستند که مردم در واشینگتن آن را باور کنند.

حالا مطمئن نیستم این کل داستان باشد. اگر من یک خبرنگار باشم من یک ویزا برای تهران می خواهم. و می خواهم سالم بازگردم و می خواهم مصاحبه ای با وزیر خارجه ظریف داشته باشم . اما در آنجا من هرگز نمی توانم در مورد مجاهدین یک کلمه بگویم چون لحظه ای که شما در مورد شورا و یا مجاهدین می گویید، این واقعیت است که هرگز به ایران باز نخواهید گشت و مصاحبه دیگری نخواهید کرد. بنابراین من فکر می کنم رسانه ها با خود سانسوری در این موضوع عمیقا تحت تاثیر قرار گرفته اند و به این دلیل است که من از مجاهدین صحبت می کنم.

مطالب مرتبط:

هیل نشریه کنگره آمریکا: ایران، داستان ناگفته و تروریسم رژیم

ایران، داستان ناگفته -افشای برنامه اتمی رژیم -هیل نشریه کنگره آمریکا

ایران، داستان ناگفته- قتل هزاران نفر از زندانیان سیاسی ــ هیل نشریه کنگره آمریکا

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: