بیانیه امارات متحده عربی، عربستان سعودی و نروژ در مورد حمله رژیم به کشتی‌ها

بیانیه امارات متحده عربی، عربستان سعودی و نروژ در مورد حمله رژیم به کشتی‌ها

نمایندگان دائمی امارات متحده عربی، نروژ و عربستان سعودی در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعضای شورای امنیت را با ارائه گزارشی در مورد یافته های اولیه تحقیقات در مورد حملات هماهنگ شده به وسیله4 مین چسبنده مغناطیسی به بدنه چهار نفتکش در ساحل فجیره در صبح روز دوازدهم ماه مه سال ۲۰۱۹، ۲۲اردیبهشت ماه۹۸ ،توجیه کردند.

فرانس ۲۴گزارش داد بیانیه امارات متحده عربی ، عربستان سعودی و نروژ می گوید: این فاکت ها دلایلی قوی است که ۴حمله توسط یک دولت انجام شده است.

سه کشور امارات، نروژ و عربستان با ارائه تحقیقات خود به نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت، گفتند:

ارزیابی آسیب به چهار نفتکش و تجزیه و تحلیل شیمیایی آثار باقیمانده نشان می‌دهد که مین‌های مغناطیسی در حملات چهار کشتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این احتمال وجود دارد که مین‌گذاری توسط غواصانی که با قایقهای تندرو به نزدیکی کشتیها منتقل شده‌اند صورت گرفته باشد.

وال استریت ژورنال گزارش داد: امارات رژیم ایران از مسئول حملات مستقیم به نفتکشهای در فجیره دانست و اعلام کرد: نیروهای ویژه ای از یک کشور دشمن حملات هماهنگ شده‌ای را در ماه گذشته روی چهار کشتی در انجام دادند امارات به طور مستقیم رژیم ایران را به انجام این حملات متهم کرد.

مقامات اماراتی در یک جلسه غیرسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نتایج اولیه خود را ارائه دادند

به دنبال این جلسه عبدالله المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل گفت: ریاض هیچ تردیدی ندارد که رژیم ایران مسئول این حملات است، ما معتقدیم که مسئولیت این اقدام بر روی شانه‌های رژیم ایران قرار دارد و شواهد کافی برای نشان دادن این واقعیت وجود دارد."

وال استریت ژورنال افزود: مقامات ایالات متحده گفتند یک ناوشکن آمریکایی در منطقه، 20 قایق سپاه پاسداران را ردیابی کرده‌اکه سواحل ایران را ترک کرده و از تنگه هرمز عبور کرده و چند ساعت قبل از انفجار نفتکشها وارد آبهای امارات شده بودند.

ارتش ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که غواصان در قایق های سپاه پاسداران رژیم ایران، مینهای مغناطیسی با تایمر روی بدنه چهار کشتی کار گذاشته‌اند.

مقامات ایالات متحده میگویند انفجار نفتکشها واکنش رژیم ایران به سیاست فشار حداکثر دولت ترامپ برای جلوگیری از مداخلات این رژیم در منطقه و توسعه سلاحهای هسته‌ای است.

رویترز گزارش داد: امارات متحده عربی روز پنج شنبه به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد عکس های که نشان می دهد آسیب هایی به یک نفتکش بزرگ عربستان، یک نفتکش نروژی و نفتکشهای اماراتی وارد شده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: