ایران، داستان ناگفته-بررسی تاریخچه و فعالیت‌های مجاهدین-هیل نشریه کنگره آمریکا

ایران، داستان ناگفته - بررسی تاریخچه و فعالیت‌های مجاهدین خلق - ششمین قسمت برنامه تلویزیونی هیل نشریه کنگره آمریکا


ششمین قسمت برنامه تلویزیونی ایران داستان ناگفته، در هیل نشریه کنگره آمریکا ؛ بررسی تاریخچه و فعالیتهای مجاهدین خلق ، بعنوان گروه اصلی اپوزیسیون ایران را بررسی میکند:

در این قسمت ژنرال جیمز جونز نخستین مشاور امنیت ملی در دولت اوباما در باره مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران صحبت میکند.

ژنرال جیمز جونز اولین مشاور امنیت ملی اوباما:

چون آنها کاملا تاثیر گذار هستند. در داخل ایران ارتباط قوی دارند. در بسیاری از کشورهای جهان هوادار دارند. گردهمایی های سالانه دارند. آنها دارای پایگاه حمایتی بسیار مهمی اینجا در ایالات متحده هستند. اما ما کارهای بیشتری که میتوانستیم را نکرده ایم. من فکر میکنم ما باید فردی همچون خانم مریم رجوی که انسانی خارق العاده است را بزرگ بداریم.

 ایران: داستان ناگفته، قسمت ششم

مدت کوتاهی بعد از انقلاب ایران، آخوندهای سخت سر به تهاجم به مجاهدین پرداختند و علیه هوادارانشان آتش گشودند. این سرآغاز دهه ها مخالفت با مجاهدین و کشتار آنها بود.

در اوائل دهه ۱۹۸۰-۱۳۵۹، مجاهدین خلق ایران سلسله تظاهراتی سراسری سازماندهی میکردند تا به دیکتاتوری در حال رشد در ایران اعتراض کنند.

همزمان، رهبر مجاهدین مسعود رجوی ائتلاف وسیع ـ شورای ملی مقاومت ایران ـ را تشکیل داد و رهبران اپوزیسیون را به آن دعوت نمود.

جنگ ایران و عراق شعله میکشید، و شورای ملی مقاومت ایران( که از سال ۱۳۶۰ پس از افزایش دستگیری ها و حملات به هواداران مجاهدین در پاریس مستقر شده بود) طرح صلحی را ارائه داد که حمایت بین المللی به دست آورد.

اما رژیم ایران در سال ۱۳۶۶، به دولت فرانسه فشار آورد تا شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق را اخراح کند. رجوی و هوادارانش چاره ای جز رفتن به عراقِ جنگزده نداشتند.

در شمال شرق عراق، سازمان مجاهدین خلق زمین بایری را به محیطی آباد تبدیل کرد. نامش کمپ اشرف بود. آنها ارتش مکانیزه آزادیبخش ملی ایران را تشکیل دادند که به تهاجمات نظامی در داخل ایران دست زد.

در سال ۲۰۰۳زمانی که ایالات متحده عراق را اشغال کرد، مجاهدین داوطلبانه سلاحهای خود را تحویل دادند...، با خلع سلاح مجاهدین جای پا برای رژیم تهران باز شد.

اشرف بارها مورد حمله دولت عراق که طرفدار تهران بود قرار گرفت، در نتیجه بین سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ بیش از ۱۴۰ عضو مجاهدین به قتل رسیدند و بیش از ۱۳۰۰ نفر زخمی شدند.

این حملات اعضای کنگره را متقاعد کرد تا با صدور شش قطعنامه دو حزبی از مجاهدین خلق به عنوان «افراد محافظت شده» حمایت کنند. و سند اختیارات قانونی دفاع ملی سال ۲۰۱۵ به محافظت از اعضای مجاهدین خلق ایران در عراق فراخوان داد.

سناتور جان مک کین و سناتور جک رید در حمایت از مجاهدین در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفتند:‌

«دولت و ارتش آمریکا تعهد دادند تا از هزاران زن و مردی که سلاح خود را تحویل دادند و در نتیجه تحت حفاظت ما در آمدند محفاظت کند. به وضوح این تعهد پیگیری نشده است.»

«شرایط بدتر شونده امنیتی در عراق تنها نیاز به یافتن مکانی امن در خارج از آن کشور برای این افراد را برجسته تر میکند.»

در سال ۲۰۱۶، با کمک ایالات متحده و سازمان ملل، ساکنان به سلامت به آلبانی منتقل شدند.

جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا در این باره گفت : «این یک دست آورد بزرگ بشر دوستانه است. من بسیارمفتخرم که ایالات متحده قادر بود تا نقشی اساسی در تکمیل این کار داشته باشد.»

ژنرال جونز فرمانده پیشین نیروی تفنگداران آمریکا، فرمانده عالی پیشین ناتو، و سفیر ویژه پیشین برای امنیت خاورمیانه است. او همچنین مشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما بوده است.

ژنرال جیمز جونز در مورد سالها حمایت صریح از مجاهدین خلق می گوید:‌

من تنها نبوده ام. حدود شصت هفتاد نفر از شخصیت های ملی مانند وکلای دادگستری، رئیسان ستاد مشترک، سفرا، سیاستمداران از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه هستند که بی پرده از مجاهدین حمایت میکنند. و دلیل این پشتیبانی این است که در سال ۲۰۰۳، وقتی که جنگ عراق آغاز شد، ما به کمپی که اشرف نام داشت دست یافتیم که میزبان حدود ۴۰۰۰ نفر از افراد مجاهدین بود. و این سازمانی مخالف رژیم ایران بود. و ما با یک یک این افراد مصاحبه کردیم. ما در قبال خلع سلاح به آنها مجوزهای شخصی عبور و مرور امن دادیم. آنها اطلاعات ارزشمند بسیار بسیار ارزشمندی درباره برنامه اتمی رژیم ایران منتشر کردند که ما را بی اندازه کمک کرد. و سپس وقتی که در زمان دولت اوباما از عراق خارج شدیم، فکر کردیم که پیمانی با دولت عراق داریم تا آنها نیز به جای ما از این افراد محافظت کنند. اما آنچه عراقیهاانجام دادند در واقع مشارکت در نابودی سیستماتیک این افراد با همکاری رژیم ایران بود.

رژیم مالکی بیشتر وابسته به رژیم ایران بود؛ بیشتر تشکیل شده بود از هواداران رژیم ایران. افراد مالکی درباره این گروه مشخص ۴۰۰۰ نفره، به حملات آشکار نظامی در طول چند سال دست زدند که منجر به کشته شدن صدها نفر از مجاهدین شد.

در آوریل سال ۲۰۱۱ در نیویورک با من تماس گرفته شد، در یک هتل در نیویورک بودم که از یک موبایل در کمپ اشرف با من تماس گرفته شد، و صدای شلیک گلوله ها را از پشت تلفن میشنیدم. آنها سربازان یونیفرم پوش عراقی بودند که در واقع حمله کرده بودند و ویدیوی این موارد موجود است. من این ویدیو ها را در اختیار دارم

گروهی از شخصیت های آمریکایی که با آنها هستم، این پرونده را در دادگاههای آمریکا پیش برده اند و موفق هم بوده اند.. دادگاه استیناف از وزارت خارجه خواست نشان دهد که چرا آنها باید به عنوان یک گروه تروریستی لیست گذاری شوند؛ وقتی که حقیقتا آنها تروریست نبودند. و نهایتا آن دادگاه را بردیم. و آنها از کمپ اشرف به کمپ لیبرتی منتقل شدند با این ایده که زود به کشوری دیگر برده خواهند شد. خب، همین پروسه چند سال طول کشید و شاهد چند تلاش دیگر برای نابودی این افراد شجاع بودیم. و بنابراین تعداد بسیار زیادی از ما در حمایت از آنها به اعتراض برخاسته ایم. الان به شورای ملی مقاومت ایران شناخته هستند که ائتلافیست شامل مجاهدین خلق ایران و دیگر گروه های اپوزیسیون. و رهبری دارند به نام خانم مریم رجوی که به صورت دمکراتیک انتخاب شده. و یک برنامه ده ماده ای دارند که شکل حکومت آینده ایران را بعد از سرنگونی رژیم نشان میدهد. و ما امیدواریم که این امر در آینده ای نزدیک محقق شود.

رئوس برنامه آنها کاملا دمکراتیک است و مانند برنامه توماس جفرسون نویسنده اصلی اعلامیه استقلال آمریکاست . از جمله این ده ماده حق جهانشمول انتخابات، آزادی احزاب، حاکمیت قانون و عدالت، جدایی دین و دولت، برابری جنسی، حقوق بشر، اقتصاد آزاد و حق مالکیت خصوصی، سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز، و یک آینده غیر اتمی برای ایران است

بله، این یک ارگان دمکراتیک است. اما هنوز کسانی هستند که حاضر نیستند دست از تروریسم خواندن این گروه بردارند. اما آنها تروریست نیستند. سفیر لینکولن بلومفیلد گزارشی به نام «در بند یک تاریخ تحریف شده» درباره مجاهدین نوشته است. و این نوشته برای من یک مدرک اساسیست حول این که این افراد چه هستند و چه نیستند. آنها زنده هستند و امروز متشکریم از آنها که با منطق قانع کننده شان شرایطی بوجود آوردند که امکان پیدا شد آنها را از عراق خارج کنند پیش از آن که همگیشان از بین بروند. و امروز در آرامش در آلبانی زندگی میکنند و شرایط خیلی خوبی دارند. اما حتی آنجا هم دست دراز رژیم ایران تلاش کرده ( با عملیات تروریستی ) تا آنها را مورد اذیت و آزار قرار دهد.

ژنرال جیمز جونزدر علت ترس شدید و حملات مستمر رژیم علیه مجاهدین و مقاومت ایران، می گوید:‌ این ائتلافیست که رژیم ایران از آن بیشترین هراس را دارد.

چون آنها کاملا تاثیر گذار هستند. در داخل ایران ارتباط قوی دارند. در بسیاری از کشورهای جهان هوادار دارند. گردهمایی های سالانه دارند. آنها دارای پایگاه حمایتی بسیار مهمی اینجا در ایالات متحده هستند. اما ما کارهای بیشتری که میتوانستیم را نکرده ایم. من فکر میکنم ما باید فردی همچون خانم مریم رجوی که انسانی خارق العاده است را بزرگ بداریم. . ، باید در نظر داشته باشیم که رژیم ایران علیرغم تمام آنچه دولت قبلی تلاش کرد به ثمر برساند، اساسا تغییر نکرده باقی مانده. رژیم ایران هنوز از نخستین صادرکننده گان تروریسم به سراسر جهان است. و تغییری هم نکرده اند. بنابراین من از موضع دولت در قبال ایران حمایت میکنم. بنابراین من فکر میکنم ما باید شورای ملی مقاومت ایران و نفس وجودشان را قدر بدانیم. یکی از افرادی که در انتقال آنها به خارج از عراق یاری رساند مشاور امنیت ملی کنونی، جان بولتون است که خیلی خیلی خوب این گروه را میشناسد و پیش از این که به دولت برگردد یکی از حامیان بزرگ آنها بود. بنابراین من فکر میکنم ما در شناختن حقیقت مسأله ایران در مسیر درستی قرار داریم. فکر میکنم شورای ملی مقاومت ایران برای اینکه در شش ماه بعد از سقوط رژیم چه میکنند برنامه دارند، و از این رو مردم ایران بسیار خوشوقت تر و بسیار موفق تر خواهند بود.

هیل ۳۰ مه۲۰۱۹

مطالب مرتبط:

هیل نشریه کنگره آمریکا: ایران، داستان ناگفته و تروریسم رژیم

ایران، داستان ناگفته -افشای برنامه اتمی رژیم -هیل نشریه کنگره آمریکا

ایران، داستان ناگفته- قتل هزاران نفر از زندانیان سیاسی ــ هیل نشریه کنگره آمریکا

ایران، داستان ناگفته -بررسی گروه مجاهدین خلق-هیل نشریه کنگره آمریکا

 
لطفا به اشتراک بگذارید: