مجله اجتماعی، اقتصادی – اعتراضات غارت‌شدگان

اعتراضات غارت‌شدگان


مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۵


مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « اعتراضات غارت‌شدگان» ، «زباله گردی و فقری جانکاه» و «بلوچستان و غرق شدن سه کودک»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


سفره خالی کارگران بخاطر عدم پرداخت حقوق


عضو شورای حکومتی شهر محمدیه گفت : بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران شهرداری محمدیه در حوزه جمع آوری زباله و رفت و روب و نیز بخشی از کارگران حوزه فضای سبز سه ماه حقوق معوقه دارند و عیدی پایان سال آنها در سال ۹۷ هم پرداخت نشده است.

افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیط قطاراعتراضات غارت‌شدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۵


یکشنبه گذشته مدیرعامل راه‌آهن رژیم از اعمال افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار از روز یکشنبه ۱۹ خرداد خبر داده بود.

هم‌اکنون قیمت هر صندلی قطار کوپه‌ای چهار نفره برای مسیر تهران-مشهد حدود ۱۲۵ هزار تا ۴۴۰ هزار تومان است. با اعمال رشد ۲۲ درصدی قیمت‌ها بهای هر صندلی قطار کوپه‌ای چهار نفره به ترتیب به حدود ۱۵۲ هزار تومان و ۵۳۶ هزار تومان افزایش می‌یابد.

قیمت سیب زمینی به ۸ هزار تومان رسید


قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به ۴ تا ۶ هزار تومان و در خرده فروشی به ۶ تا ۸ هزار تومان رسید.شایان ذکر است که بعد از آزادی صادرات سیب زمینی و پیاز که خواست باندهای مافیایی وابسته به رژیم است .

کمبود این مواد پرمصرف طبقات محروم جامعه باعث بالارفتن قیمت آنها شده و سفره محرومان خالی تر شد.

اعلام قیمت‌های نجومی برای برخی میوه‌ها توسط رژیماعتراضات غارت‌شدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۵


در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی رژیم در استان تهران، قیمت‌های نجومی را برای فروش برخی از میوه‌ها تعیین گردید.

بر این اساس نرخ مصوب فروش هرکیلوگرم هلو به صورت عمده در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران ۲۰ هزار تومان، زرد آلو ۲۵ هزار تومان، سیب ۱۱ هزار تومان، کیوی ۱۰ هزار تومان، توت فرنگی ۲۲ هزار تومان، خیار ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، گلابی ۱۲ هزار تومان، موز ۱۳ هزار تومان، و گوجه سبز برقان ۱۸ هزار تومان قیمت گذاری شد.

بنابراین گزارش قیمت فروش هرکیلوگرم هندوانه هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، طالبی ۴ تا ۶ هزار تومان، لیمو ترش سنگی ۹ تا ۱۲ هزار تومان، لیمو ترش میناب ۱۶ تا ۲۲ هزار تومان و دستمبو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.
قیمت هرکیلوگرم پیاز ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سبزی جور ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان

سبزی خوردن ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، سیب زمینی کهنه ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی نو ۴ تا ۶ هزار تومان، کاهو هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

افزایش صادر کنندگان و غارت سرمایه های ایران با ارز دولتیاعتراضات غارت‌شدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۵


رییس سابق اتاق بازرگانی رژیم محسن جلال پور می‌گوید: ما کلا در طول ۴۰، ۵۰ سال گذشته ۸ هزار صادرکننده داشتیم. اما در طول ‌سال ۹۷ ، ۶ هزار و ۵۰۰ صادرکننده به وجود آمد. حالا این‌که چند صادرکننده واقعی از گردونه خارج شدند، این صادر کنندگان جدید ۵.۲ میلیارد صادر کردند.

اینها همان آقا زادگان و باندهای سپاه پاسداران هستند که برروی تمام اقتصاد ایران چنگ انداخته اند. البته هنوز وضعیت آن ۳۰ میلیارد دلار ارزی که از کشور خارج شده و برنگشته است مشخص نشده است.

...........................................

گزارش اول اعتراضات غارت شدگاناعتراضات غارت‌شدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۵


غارت شدگان موسسات وابسته به سپاه پاسداران همچنان خستگی ناپذیربرغم فشارو سرکوبی که از طرف ارگانهای حکومتی برآنها اعمال می شود با اتحاد وهمدلی برای باز پس گیری سپرده های خود دست به تحص و اعتراض می زنند .

به این تجمعات اعتراضی که روزها وهفته ها همچنان ادامه دارد توجه کنید .

.........................................

گزارش دوم : زباله گردی و فقری جانکاه


حتما درگذر از کوچه وخیابانهای شهر چهره بی رحم فقروبیکاری را دیده اید یکی از این صحنه های بسیار تکان دهنده دیدن افرادی است که درمنابع زباله به دنبال نان شب خود میگردند.اعتراضات غارت‌شدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۵

براستی دیدن چنین صحنه هایی جز کینه ونفرت وخشم واعتراض نسبت به مسبیین این همه فقروفلاکت چه چیز دیگری می تواند داشته باشد. با هم به دیدن این گزارش می رویم .

...................................

گزارش سوم : آب آشامیدنی و جان باختن سه کودک


خبر غرق شدن سه کودک دبستانی برای برداشتن آب از گودالی در روستایی ازتوابع چابهار قلب همه مردم ایران را به درد آورداعتراضات غارت‌شدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۵

بله دوستان: درحاکمیتی که تمامی ثروت نفت ومنابع سرزمینش صرف جنگ افروزی های منطقه ای وغارت وچپاول کارگزاران رژیم برای خوش گذرانی آقازاده هایشان می شود آیا سرنوشتی جز این برای کودکان این سرزمین می توان انتظار داشت ؟.

در همین رابطه ازوضعیت زندگی روستایی که سه کودک معصوم در آن جان باختند گزارشی تهیه شده که توجهتون را به اون جلب میکنم.

مطالب مرتبط

مجله اجتماعی، اقتصادی – بهداشت نایاب و آلودگی فراوان

تجمعهای اعتراضی در تهران، نورآباد، شازند، اراک، گچساران، یزد، کوت عبدالله، مشهد، ماهشهر، پیرانشهر و رشت

لطفا به اشتراک بگذارید: