یأس و سرخوردگی رژیم از سفر هایکو ماس به تهران

یأس و سرخوردگی در داخل رژیم از سفر بی نتیجه هایکو ماس به تهران


هایکو ماس وزیر خارجه آلمان: خواهان این هستیم که تعهدات خودمان را اجرا کنیم.

البته معجزه هم نمیتوانیم در این راستا بکنیم.

البته چیزی که به هیچ عنوان آن را نخواهیم پذیرفت… است که فی المثل

اگریک طرف ادعا کنه که طرف مقابل تعهدات را اجرا نکرده ما هم رعایت نخواهیم کرد، این را ما نمی‌پذیریم

کیهان خامنه‌ای با سرخوردگی نوشت:

هایکو ماس در تمام مدت نشست خبری مشترک، هم در اظهارات خود و هم حرکات صورت و حتی راه‌رفتن کنار جواد ظریف با تکبر و بی‌ادب رفتار کرد

و مدعی شد که ما نمی‌توانیم معجره‌ای داشته باشیم.

این در حالیست که اکنون بیش از یک ماه از ضرب‌الاجل ۶۰روزه جمهوری اسلامی به طرف اروپایی سپری شده است.

روزنامه سپاه پاسداران با عنوان «بسته تکراری اروپا، تحکم به جای تضمین» نوشت:

برخلاف پیوست ۲ برجام، اروپا تنها به تلاش برای حفظ برجام اصرار دارد... از اردیبهشت ماه گذشته تا کنون اروپاییها از موضع بالاتر به ضرورت پایبندی جمهوری اسلامی به مفاد و تععهدات برجام اصرار تهدیدآمیز داشته‌اند.

روزنامه سپاه پاسداران نوشت: آشفتگانی که نام اتحادیه را برای خود برگزیده‌اند، فرستاده خود را به تهران گسیل کردند تا اینجا پشت تریبون بگوید «اروپا نمی‌تواند بدون خواست امریکا برجام را اجرا کند، اما از جمهوری اسلامی نمی‌پذیریم که از برجام کم بگذارد!» با این توصیف، آمدن او به خاک ایران چرا مهیا شد؟!...سفر هایکو ماس اگرهیچ نتیجه‌ای هم نداشت، لااقل نشان داد که اروپاییان توقع اجرای چه نوع برجامی را دارند، برجامی که ایران اجراکند و اروپا نه!

رسالت آخوندی نوشت:‌ هایکو ماس برای «ماستمالی» برجام و تکرار حرف‌های ترامپ به تهران آمده است... آلمان حتی از دادن بنزین هواپیمای وزیر خارجه جمهوری اسلامی در این کشور پرهیز می‌کند، چگونه رویش می‌آید از این حرفها بزند.

حمیدرضا آصفی سفیر سابق رژیم در فرانسه نیز نوشت: اظهارات هایکو ماس نشان داد او با دستان خالی به تهران سفر کرده است. اروپا نه تنها به جبران خساراتی که آمریکا وارد آورده برنیامده که خود به نوعی با ایالات متحده بر علیه (نظام) در زمینه‌های مختلف همکاری کرده است. هایکو ماس با همراه نمودن مسئول آلمانی اینستکس در این سفر درصدد انتقال این پیام بودکه سازوکار مالی مورد اهتمام اروپا و آلمان است.

روزنامه ابتکار از باند روحانی نیز نوشت: گفتگوهای هایکو ماس با جواد ظریف و آنچه پس از آن با روحانی معلوم کرد؛ اروپا قادر به طراحی بازی «برد ـ برد» در تنشی نیست که اکنون به نظر می‌رسد در روابط ایران و آمریکا به نقطه جوش نزدیک شده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: