آسوشیتدپرس: مأموریت آبه کاهش تنش بین آمریکا و رژیم ایران است

آسوشیتدپرس-مأموریت آبه کاهش تنش بین آمریکا و رژیم ایران است

آسوشیتدپرس گزارش داد: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه در تهران فرود آمد. ماموریت وی کاهش تنشها بین آمریکا و رژیم ایران است و این درست ساعاتی بعد از حمله شورشیان تحت حمایت رژیم ایران در یمن به فرودگاهی در عربستان است که ۲۶ مجروح برجای گذاشت.

آسوشیتدپرس افزود: ‌سفر آبه بالاترین سطح تلاش برای کاهش تنش در حالیست که بنظر می رسد رژیم ایران آماده خروج از برجام است .

این خبرگزاری با اشاره به حمله حوثی ها با موشک کروز به فرودگاهی در عربستان و چاپ تصویری از بمباران اتمی دو شهر ژاپن در جنگ جهانی دوم در یک رسانه رژیم پیش بینی کرد موفقیت در این ماموریت آبه ممکن است دشوار باشد.

این خبرگزاری همچنین یادآوری کرد:‌ رژیم ایران پیشاپیش می گوید تولید اورانیوم غنی شده سبک را 4برابر کرده است آمریکا حمله مشکوک به نفتکش ها در ساحل امارات را به ایران نسبت داده و در اینحال شبه‌نظامیان یمن به حملات هماهنگ به عربستان ادامه داده اند.

آسوشیتدپرس نوشت: شینزوآبه می گوید هدفش از سفر به ایران تلاش برای جلوگیری از برخورد نظامی در منطقه است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ابتکار عمل شینزوآبه نخست وزیر ژاپن در سفر به ایران استقبال کرد و گفت :‌

ما طبعا از هر کس در جامعه جهانی که بتواند از افزایش تنش بیشتر رژیم ایران جلوگیری کند حمایت میکنیم ، (البته) با منتقل کردن این پیام که رویارویی نظامی تحمل نخواهد شد، و این یک پیامی است که امیدواریم متحدینمان کماکان بفرستند.

مورگان اورتگاس افزود:‌ همانطور که ما روز دوشنبه گفتیم ما اطمینان بالایی داشتیم که وزیر خارجه آلمان این پیام را منتقل کرد و مطمئنیم که نخست وزیر ژاپن هم همین کار را خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در باره فعالیت های هسته ای رژیم گفت :‌ رژیم ایران در جهت اشتباه حرکت میکند همانطور که در گزارش علنی آژانس بین المللی انرژی اتمی شاهد بودیم. آنها برای صلح و امنیت بین المللی چالش ایجاد میکنند و ما به این کارزار فشار حداکثری در رابطه با برنامه تسلیحات هسته ای، تروریسم و فعالیتهای شرورانه آنها در سراسر منطقه ادامه خواهیم داد.

اورتگاس گفت که حمله به فرودگاهی در عربستان توسط شبه نظامیانی که با تسلیحات بسیار پیچیده‌ای که آنها طبعا از رژیم ایران دریافت میکنند، صورت گرفته و رژیم ایران به خاطر حمایت از این گروه مسئول است.
لطفا به اشتراک بگذارید: