اعتراضات معلمان و فرهنگیان - مجله اجتماعی، اقتصادی

اعتراضات معلمان و فرهنگیان


مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۶


مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «اعتراضات معلمان و فرهنگیان» ، «وعده‌های پوشالی به سیل‌زدگان» و «زندگی یا تلاش برای زنده ماندن»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


بیکاری و فقر روز افزون کارگران جوشکار و اسکلت سازاعتراضات معلمان و فرهنگیان - مجله اجتماعی، اقتصادی


مختار رمضانی عضو هیات مدیره انجمن صنفی جوشکاران و اسکلت‌سازان شهر تهران می‌گوید: عمده رکود اقتصادی ماه‌های اخیر در حوزه ساختمان منعکس شده است و مثل همیشه گریبان کارگر را می‌گیرد. کارگران جوشکار درماه ۵ یا ۶ روز کار می کنند. آنهم وقتی که کارگران جوشکار در تهران روزانه بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان می‌گیرند.

قیمت آهن‌آلات به طرز عجیبی افزایش یافته تا جایی که در ۲ ماه اخیر به طور مثال افزایش قیمت میلگرد ۳۰۰ درصد بوده است. سیر صعودی قیمت آهن و پروفیل باعث شده که سازندگان ساختمان اسکلت بتنی را به اسکلت‌ فلزی ترجیح دهند و بیکاری‌های بلندمدت به جوشکاران و اسکلت‌سازان تحمیل شود.

نابودی جنگلها ومراتع دراستان کهگیلویه و بویر احمد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری رژیم دراستان کهگیلویه و بویراحمد به نام غلامحسین حکمتیان از کمی اعتبارات برای مهار آتش‌سوزی جنگل ها و مراتع و حتی تامین آب و غذای موردنیاز امدادگران در مناطق مختلف استان خبر داد. وی گفت آتش‌سوزی، بیش از ۲۳۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی این استان را در سه ماهه اخیر از بین برده است.

گرانی مرغ و خالی شدن هر چه بیشتر سفره مردماعتراضات معلمان و فرهنگیان - مجله اجتماعی، اقتصادی


عضو هیات مدیره کانون مرغداران گوشتی ایران گفت: به زودی نرخ جدید فروش مرغ اعمال می‌شود. قیمت مرغ برای مصرف کننده از ۱۱هزار و ۵۰۰تومان به ۱۲هزار و ۹۶۰تومان افزایش می‌یابد.

افزایش بلای خانمانسوز اعتیاد در قزوین


مدیرکل حکومتی بهزیستی استان قزوین بانام علیرضا وارثی گفت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵.۸ دهم درصد، و در قزوین نسبت به سایر استان‌ها ۲.۹۷ صدم درصد است و زنان ۱۰درصد مصرف‌کنندگان را تشکیل می‌دهند. وی اعتراف کرد ، شرایط سخت اقتصادی حاکم در جامعه باعث افزایش اعتیاد شده است.

بحران انباشت زباله در مازندراناعتراضات معلمان و فرهنگیان - مجله اجتماعی، اقتصادی


بحران انباشت زباله در شهر‌های مرکزی مازندران، یکی از عواملی که حفاظت محیط زیست را به هم می‌زند و باعث آلودگی و آسیب آن می‌شود. انباشت زباله هفت شهر استان مازندران در منطقه عمارت آمل، و تبدیل شدن این منطقه به کوهی ۱۵۰ متری، علاوه بر خطر رانش کوه زباله به سمت جاده بین‌المللی هراز، خطرات زیست محیطی فراوانی را به همراه دارد.

بوی بد ناشی از آتش زدن زباله ها باعث آزار مردم می شو د.این درحالی است که شیرابه این کوه زباله از اعماق کوه به رودخانه هراز می‌رسد و از آن برای آبیاری کشاورزی هم استفاده می‌شود. شیرابه‌های ناشی از زباله به نحوی است که خطر آلوده شدن آب شرب شهروندان نیز وجود دارد،

چراکه پساب ناشی از دپوی زباله و تخلیه فاضلاب در سال‌های اخیر تا عمق ۱۵۰ متری زمین نفوذ کرده و متأسفانه شیرابه‌های آن اکنون به سمت رودخانه هراز و بستر سد در حال ساخت این منطقه، در حرکت است.

...........................................

گزارش اول اعتراضات معلمان وفرهنگیاناعتراضات معلمان و فرهنگیان - مجله اجتماعی، اقتصادی


اعتراضات معلمان وفرهنگیان همچنان درشهرهای میهنمون ادامه دارد . معلمان شهرهای اردبیل و کرمانشاه ومریوان و شوشتر از جمله شهرهایی بودند که این تجمعات در اونها شکل گرفت.

از این تجمعات اعتراضی گزارشی تهیه شده که توجهتون را به آن جلب می کنیم .

.........................................

گزارش دوم : وعده های پوشالی به سیل زدگاناعتراضات معلمان و فرهنگیان - مجله اجتماعی، اقتصادی


نگاهی به کارنامه ۲ماهه دولت ورشکسته روحانی برای پرداخت خسارت به مردم سیل زده بیش از گذشته گویای این حقیقت است که مردم این مناطق با انبوهی از مشکلات ناشی ازسیل به حال خودرها شده اند.

وکارگزاران حکومتی هم هرروز در مصاحبه های خود جز دادن آمار وارقام از تشکیل پرونده و برآورد خسارت به بهانه راستی آزمایی چیزی به زبان نمی آورند

واین وسط آن چیزی که به حساب نمی آید زندگی مردمی است که دیگر آهی در بساطشان نمانده است . این بارهم بشنویم از درد ورنج مردم ووعده های پوشالی کارگزاران رژیم از زبان مردم سیل زده

...................................

گزارش سوم : زندگی یا تلاش برای زنده ماندناعتراضات معلمان و فرهنگیان - مجله اجتماعی، اقتصادی


حرفهای مردم درکوچه وبازار و کلیپهایی که دررسانه های مردمی پخش میشود نشان ازرواج بحرانی اجتماعی است که درجای جای میهنمون درجریان است . از این روجامعه ایران یکی از سیاهترین دورانهای تاریخ خود را می گذراند. خط فقر ، خط فلاکت، خط مرگ ، حاصل این بحرانهای اجتماعی است .

اینها خطوط سیاهی است که آخوندهای تبهکار برای مردم ایران ترسیم کرده اند. زندگی ۸۰ درصد مردم ایران درزیر هر کدام از این خطوط رقم می خوره وبه تباهی کشیده میشه . با هم به دیدن گزارشی می ریم که در این زمینه تهیه شده

مطالب مرتبط

مجله اجتماعی، اقتصادی – اعتراضات غارت‌شدگان

بازنشستگان: «نمی‌دانیم از دست اینها به چه کسی پناه ببریم»؟

لطفا به اشتراک بگذارید: