تجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگان - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۷ – تجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگان

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « تجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگان» ، «وعده‌های دروغین به زلزله زدگان ۱۹ ماهه شد» و «ورشستگی صنعت مرغداری»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


کمبود ۳۰۰ هزار نیرو در آموزش و پرورشتجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگان - مجله اجتماعی، اقتصادی


حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت که آموزش و پرورش ۳۰۰ هزار کمبود نیرو دارد. وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش برای مهر ماه سال ۹۸ حدود ۷۰ هزار نیرو کم دارد، اما تا سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۲۰ هزار معلم ما بازنشست خواهند شد. . با احتساب بازنشسته‌ها آمار کمبود نیرو به ۳۲۰ هزار نفر می‌رسد.

وجود دزدیهای کلان باند های حکومتی در آموزش پرورش و صرف هزینه های سنگین برای سپاه پاسداران دیگر هزینه ای برای استخدام معلمین جدید باقی نمی ماند و آموزش و پرورش که جزو زیر ساختهای اجتماعی محسوب می شود در بحران به سر می برد.

بحران بدهی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه ها


محمد باقرضیا، رئیس انجمن حکومتی داروسازان ایران گفت : بحران اقتصادی ناشی از تأخیر در پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه گر، توان داروخانه‌ها را برای ارائه خدمات مطلوب، آنچنان کاهش دهد که به نارضایتی مردم و پزشکان منجر شده است.سازمان‌های تأمین اجتماعی و بیمه سلامت، ان بیش از ۶ ماه به داروخانه‌ها بدهی دارند.

وی در ادامه اظهار داشت، در خصوص ۵۰۰ میلیون یورو اختصاص داده شده از صندوق توسعه ملی برای تأمین دارو، اظهار داشت: متأسفانه در سال گذشته از این مبلغ، سهمی به داروخانه‌ها نرسید. وی تاکید کرد: این مشکلات قطعاً تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت که مهم ترین عارضه آن ایجاد اختلال در چرخه مالی زنجیره تولید، تامین و توزیع دارو خواهد بود.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیطتجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگان - مجله اجتماعی، اقتصادی


احمدرضا عامری رییس اتحادیه حکومتی تعاونی‌های مسافربری با اشاره به اینکه درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به مراجع مربوط ارائه شد، گفت: درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس را ارائه کردیم و با توجه به اینکه هیأت دولت در رابطه با افزایش قیمت دستورالعملی را صادر کرده بود، باید مراحل قانونی این موضوع طی می‌شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه کردیم و منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در این رابطه بودیم که در نهایت با آن موافقت شد و قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به طور رسمی از خردادماه سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافت. همچنین وی گفت بر سر تثبیت قیمت بلیط گفت: چیزی قطعی نیست و قیمت‌ها به شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد.

خسارت ۴۰ هزار میلیارد تومانی سیل اخیر


رئیس جمعیت هلال احمر رژیم گفت : خسارات سیل در استان‌های مختلف کشور به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. لازم به ذکر است که هنوز در گرمای ۵۰ درجه استان خوزستان مردم سیلزده در زیر درختان زندگی می کنند و هیچ کمکی به جز کمکهای مردمی به آنها نشده است.

تعطیلی ۸۰ درصد کارخانه های تولید آسفالت در تهران و البرزتجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگان - مجله اجتماعی، اقتصادی


جلیل طباطبایی از اعضا انجمن آسفالت گفت: از ۶۵ کارخانه فعال در صنعت آسفالت کمتر از ۱۰ کارخانه فعال است و بقیه کارخانه‌ها یعنی ۵۵ کارخانه آسفالت بیش از دوسال است که هیچ فعالیتی ندارند.

این فعال صنعت آسفالت، افراد شاغل در این صنعت را بطور مستقیم بیش از ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: اگر روند تعطیلی کارخانه‌ها با همین روند پیش برود سال آینده ۱۵ هزار نفر از شاغلان این صنعت قطعا کار خود را از دست خواهند داد.

طباطبایی با بیان اینکه مطالبات کارخانه‌های آسفالت از شهرداری تهران حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود گفت: متاسفانه شهرداری تهران مطالبات ما را یکسال است که نداده، اما برای کارخانه‌های وابسته به خودش، بصورت نقد قیر و دیگر مواد اولیه خریداری می‌کند.

...........................................

گزارش اول: تجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگانتجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگان - مجله اجتماعی، اقتصادی


بازنشستگان همچنان برای گرفتن حقوق به یغما رفته خود ایستاده اند و باردیگر دست به تجمع اعتراضی زدند .

زنان ومردانی که در این وضعیت گرانی و تورم بی سابقه با همان حقوقهای ناچیز بازنشستگی مجبور به زندگی اند. وبه همین دلیل فشار معیشتی زیادی را تحمل میکنند. در همین رابطه گزارشی تهیه شده که توجهتون را به آن جلب می کنم .

.........................................

گزارش دوم : وعده های دورغین به زلزله زدگان ۱۹ ماهه شد


گزارشی داریم از وضعیت زلزله زدگان سرپل ذهاب . ۱۹ ماه از این فاجعه دردناک میگذرد. قربانیان این حادثه که اغلب مردم محروم هستند همچنان در وضعیت اسفباری زندگی می کنند. امروز به سراغشون می ریم تا حرفهاشون را بشنویم .

...................................

گزارش سوم : ورشکستگی اقتصادی مرغداریهاتجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگان - مجله اجتماعی، اقتصادی


هر روز گزاشاتی از تعطیلی وورشکستکی مرغداریها در سرتاسر کشوردررسانه ها درج میشه .

تعداد زیادی از مرغداریها در مناطق سیل زده به زیر آ ب رفت و بخش باقیمانده آن به دلیل افزایش هزینه های تولید قادر به ادامه کار نیستند . صاحبان این صنعت می گویند که دیگر قادر به ادامه تولید نیستند . از وضعیت مرغداریها گزارشی تهیه شده که توجهتون را به آن جلب می کنم

مطالب مرتبط

اعتراضات معلمان و فرهنگیان – مجله اجتماعی، اقتصادی

در نظام آخوندی، کسی به فکر بازنشستگان نیست!

لطفا به اشتراک بگذارید: