رویترز: روحانی در تاجیکستان هیچ اشاره‌ای به انفجار نفتکش‌ها نکرد

رویترز-روحانی در تاجیکستان هیچ اشاره‌ای به انفجار نفتکش‌ها نکرد


شیخ حسن روحانی رئیس جمهور درمانده ولایت فقیه در جلسه یی در تاجیکستان درعین گدایی الباقی برجام بی فرجامش، باردیگر تهدید به استمرار نقض برجام کرد:

آخوند روحانی ـ‌۲۵ خرداد ۹۸

بدیهی است ایران به صورت یک طرفه نمی‌تواند تنها طرف متعهد به برجام باقی بماند و سایر کشورها نیز لازم است سهم خود را برای حفظ این توافق مهم بپردازند. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه تعامل، تصمیم گرفته است تا طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اجرای تعهداتش را برای ایجاد توازن در این توافق کاهش دهد. و البته در صورت عدم دریافت پاسخ مثبت ، به ناچار اقدامات بیشتری در این زمینه انجام خواهد داد.

حرفهای آخوند روحانی درشرایطی است که وزیر خارجه آلمان درسفر اخیر خود به ایران از سوی اتحادیه اروپا به حکومت آخوندی هشدار داد که اگر می خواهد از اینستکس استفاده کند باید برجام رابه تمام وکمال رعایت کند. آمانو نیز در اجلاس شورای حکام آژانس گفت رژیم ایران باید تمام تعهداتش در برجام را رعایت کند.

رویتزز درباره حرفهای رئیس جمهور رژیم در تاجیکستان نوشت: روحانی در این سخنرانی هیچ اشاره‌ای به حملات به دو نفتتکش در دریای عمان که موجب افزایش نگرانی و رویارویی در منطقه شده و آمریکا رژیم ایران را عامل آن می‌داند نکرد.

رویترز افزود: فرانسه و دیگر کشورهای امضاکننده برجام که هدف از آن محدود کردن جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران است، می‌گویند آنها قصد دارند برجام را نجات دهند اما بسیاری از شرکتها تحت فشار مالی آمریکا از معامله با رژیم ایران خودداری کرده و قراردادهایشان را لغو کردند.

رویترز افزود: کشورهای غربی رژیم ایران را متهم به تلاش برای تولید سلاحهای اتمی می‌کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: