منتخبی از سخنان شخصیتها در تظاهرات ایرانیان در بروکسل

منتخبی از سخنان شخصیتها در تظاهرات ایرانیان در بروکسل


درتظاهرات بروکسل شرکت کنندگان و سخنرانان سرکوب و پایمال کردن حق حاکمیت مردم ایران توسط ولایت فقیه، نقض حقوق بشر، ماجراجوییهای تروریستی، جنگ افروزی در منطقه، برنامه های اتمی و موشکی این رژیم قرون وسطایی را محکوم و حمایت خود را از جانشین دموکراتیک رژیم آخوندی، شورای ملی مقاومت ایران ابراز کردند.

استرون استیونسون در سخنرانی خود گفت :

ما با یک رژیم جنایتکار طرف هستیم. آخوندها وزارت اطلاعات و امنیت خود را علیه اپوزیسیون این رژیم شیطانی بسیج کرده‌اند آنها هزاران دلار صرف بسیج های دروغ پراکنی علیه مجاهدین در آلبانی کرده‌اند. من و دو عضو ارشد پارلمان اروپا در سفر اخیرخود در آنجا با برادران و خواهران شجاعمان و با خانم مریم رجوی دیدار کردم. ما کتابی در باره دیدارمان نوشتیم که اکنون به چاپ رسیده است.

در داخل ایران،‌ موج عظیمی از سرکوب در جریان است. نقض حقوق بشرو نقض حقوق زنان به یک افتضاح بین المللی تبدیل شده است. آنها تلاش می‌کنند اختناق را بر مردم ایران حاکم کنند، ولی مردم ایران دیگر نمی‌ترسند.

درست همان روزی که شینزوابه در تهران بود، آنها به سپاه پاسداران دستور دادند که کشتی‌های نفتکش را در دریای عمان منفجر کنند. ازجمله یک نفتکش ژاپنی. این اهانتی است که این رژیم جنایتکار نسبت به دیپلماسی بین المللی روا می‌دارد.

پیام ما به همه آنها یی که در اروپا با این رژیم مماشات می کنند این است که «بیدار شوید». سیاست مماشات با این رژیم شیطانی را متوقف کنید. ما امروز این پیام را می‌دهیم که شانه به شانه مردم شجاع ایران ایستاده‌ایم. هدف ما برقراری آزادی، دمکراسی، عدالت، و از بین بردن این رژیم مستبد مذهبی است.

مارک دمس مارکر نماینده پارلمان بلژیک در سخنرانی خود برای تظاهرات بروکسل گفت:

شما حامیان مریم رجوی، حامیان دمکراسی و آزادی در ایران هستید.

ما چندین بار خانم رجوی را به پارلمان اروپا دعوت کرده ایم. ما همه در حمایت از یک ایران آزاد و دمکراتیک متحد هستیم.

خوشحالم که شورای ملی مقاومت طرحی برای خودمختاری کردستان دارد. این درست بر خلاف سرکوب رژیم ایران علیه قومیت ها و ملیتها است.

در چند سال گذشته شاهد بودیم که سیاست مماشات نتیجه معکوس داد. رژیم ایران رکوردار اعدامها در جهان است. این رژیم علاوه بر سرکوب وحشیانه در داخل ایران، در خارج هم تلاش می کند اپوزیسیون را سرکوب کند. سال گذشته دیدیم که دیپلماتهای رژیم ایران مواد منفجره به تروریستها می دادند تا گردهمایی مقاومت را منفجر کنند. همان کسانی که امروز در آنورس در برابر عدالت قرار گرفته اند. ما خواهان اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم ایران هستیم. ما خواهان نام گذاری تروریستی سپاه پاسداران و اطلاعات رژیم آخوندی هستیم.

دکتر آلخو ویدال کوادراس در سخنرانی خود گفت:

در ایران تعداد اعدامها به رغم اعتراضات بین‌المللی بسیار بالا است..

پشت سر ما ساختمان سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا است. امیدوارم بشنوند. چون بیست سال است که گوششان در شنیدن حقایقی که به‌انها گفته‌ایم ناشنوا بوده است.

از این فرصت استفاده می‌کنم و به اعضای قهرمان مقاومت ایران در اشرف۳ در البانی درود میفرستم. افراد اشرف ۱، و بعد در اشرف۲ و حال در اشرف۳ مایه انگیزش برای همه ما هستند. آنها الگوی ما هستند. مبارزه و فداکاری آنها برای یک ایران آزاد به زندگی همه ما از جمله من، معنای جدیدی داده است.دیکتاتوری مذهبی هر چه ممکن بوده انجام داده تا اپوزیسیون اصلی خود را از بین ببرد. طرحهای تروریستی مکرر. تروریستهایی از جمله دیپلمات تروریست رژیم در همینجا در زندان هستند. این رژیم یک کارزار گسترده شیطان سازی راه انداخته که باید با آن مقابله کنیم. این بخشی از مبارزه ما برای آزادی و عدالت اجتماعی است.

از این فرصت استفاده میکنم برای درود فرستادن به مسعود رجوی، رهبر تاریخی سازمان مجاهدین خلق ایران. او را هرگز ندیده‌ام. ولی آرزویم این است که روزی او رادر ایران آزاد ببینم.

مطمئنم که تحت رهبری مریم و مسعود، سرنگونی این دیکتاتوری وحشی را به زودی جشن خواهیم گرفت.

زنده باد ایران آزاد

پیام مسعود رجوی:


بنام خدا و بنام خلق قهرمان ایران

بنام شهیدان به نام یک صدهزار جاودانه فروغ آزادی و به یاد زندانیانی که در شکنجه گاههای رژیم خمینی مقاومت میکنند

بنام نامی ارتش آزادیبخش ملی .

بنام سی خرداد لیله القدر و سرفصل رقم خوردن سرنوشت تابناک ایران فردا. روزی که به رمز بقا و رشدمقاومت برای سرنگونی دشمن ضد بشری تبدیل شد.

ولی ما امروز همچنان افتخار می کنیم که وقتی گفتیم مرگ بر ارتجاع پایش ایستادیم و تا آخرین نفس و تاآخرین قطره خون هم خواهیم ایستاد همچنان که گفتیم سرنگونی سرنگونی سرنگونی

از آن ماست پیروزی از آن ماست فردا با همه شادی و بهروزی و هرلاله که از خون شهیدان می دمد امروز نوید روزآزادی است.

خانم فرانسواز اسکپمنز نماینده پارلمان بلژیک در سخنان پرشور خود در تظاهرات امروز بلژیک چنین گفت :‌

امروز روز مهمی برای ما درحمایت از شما و رهبر گرانقدرتان مریم رجوی است طی چندین اجلاسی که ما در پارلمان بلژیک داشته ایم توجه خودمان را نسبت به دموکراسی و آزادی و بخصوص حقوق زنان در ایران نشان داده و بیان کرده ایم. من خیلی خوشحالم که می بینم زنان نقش مهمی در جنبش شما دارند. این رمز موفقیت شماست. موضوع حقوق بشر همواره یکی از اولویتهای ما در پارلمان بلژیک بوده است. من منتظر روزی هستم که به همراه شما ایران آزاد را ببینم.

سخنران دیگر تظاهرات بروکسل جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا بود. وی گفت:

وقایعی که امروز در خلیج فارس اتفاق می افتد این را بسیار ضروری کرده است که ما امروز در اینجا جمع شویم و از ارزشهایی دفاع کنیم که شما نماینده آن هستید.

شرایط سیاسی در ایران بالاخص بعد از قیام ۹۶ بسیار تغییر کرده و رژیم را به پایان دوران خودش رسیده است. مجاهدین و شورای ملی مقاومت درحال پیشروی و کسب بیش از پیش حمایتهای مردمی هستند.

اما هنوز برخی در اروپا تظاهر می کنند که آلترنایتوی در کار نیست و چشم انداز سرنگونی رژیم مورد تردید است. این کاملاً غلط است. یک آلترنایتو معتبر وجود دارد و آن شورای ملی مقاومت ایران است. می توانم بگویم این تفاوت بزرگ اپوزیسیون ایران با سوریه است. در ایران ما یک آلترناتیو قوی و دمکراتیک داریم.

در ایران آلترناتیوی وجود دارد که تمام مشخصه های یک آلترنایتو معتبر را داراست. پایگاه اجتماعی، رهبری ذیصلاح، یک مقاومت سازنیافته، یک طرح مشخص برای فردا. همه اینها در شورای ملی مقاومت ایران و در طرحهای خانم مریم رجوی جمع شده اند.

برای مقابله با آلترناتیوی که خانم رجوی آن را نمایندگی می کند رژیم آخوندی تلاش می کند آلترناتیوهای سایبری فیک و جعلی راه اندازی کند که همه آنها یک تصویر کاملاً غلط از خواسته های مردم ایران ارائه می دهند.

تظاهرات ما امروز در این کشور پیام مهمی به اروپا می فرستد. همه دیپلمات تروریستهای رژیم را از اروپا اخراج کنید. سپاه پاسداران را نام گذاری ترو ریستی کنید. این دو اقدام اساسی برای مهار رژیم ایران است.

اینگرید بتانکور خطاب به شرکت کنندگان در تظاهرات بروکسل گفت:

امروز روز بزرگی است. از دیدن این همه جوان ایرانی در بین شما بسیار خوشحالم.

خبرهای مربوط به خلیج فارس و خاورمیانه را شنیده‌اید. صحبت از تنش و رویارویی بین پاسدارانی است که تلاش می‌کنند کشتی‌های نفتکش را مورد تهاجم قرار دهند.

آنچه که خطرناک است، رویارویی با رژیم ایران نیست. خطرناک این است که در برابرش نایستیم.

مردان و زنان بیگناه در ایران کشته میشوند چون به خود جرأت داده‌اند که در برابر مرتجعان بایستند.

من در برابر ساختمان اتحادیه اروپا میگویم که خطرناک این است که عدالت ما جرأت نداشته باشد دربرابر کسانی که پشت توطئه تروریستی علیه گردهمایی ایران آزاد پاریس بودند بایستد.

خطرناک این است که بترسیم از حقوق و آزادیهایمان دفاع کنیم.

وظیفه ما و مسئولیت ما است که به ارگانهای اروپایی فراخوان بدهیم. ما میخواهیم یک سیاست قاطع برای پایان بخشیدن به رژیم حاکم بر ایران در پیش گرفته شود.

پروفسور اریک داوید کارشناس حقوق بین الملل در بروکسل در سخنان خود چنین گفت :

امروز با دیدن شما و این همه نظم و انضباط و سازماندهی چشمگیر بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. این نشان میدهد که روزی که شما در ایران به قدرت برسید به شایستگی همین ارزشها را جاری و ساری می کنید و به حق واقعی خود رسیده اید.

امروز من آمدم که حرفم را به شما بگویم حرف من چیست وقتی از زاویه قانون صحبت می کنیم و می بینیم که دهها هزار تن از شما از سال ۱۹۸۱ تا کنون کشته شده اند آنهم بدلایل سیاسی و یا اعتقادات مذهبی باید گفت چرا ؟‌

چون خیلی از کسانی که به جرم هواداری از سازمان شما اعدام شده اند از اقشار مختلف بوده اند وقتی از چنین ترورها و اعدام هایی صحبت می کنیم موضوع نسل کشی است چون می بینیم افراد بخاطر عقاید سیاسی و یا مذهبی خود کشته شده اند.

واین طبق کنوانسیون ۱۹۴۸ نسل کشی محسوب می شود. ما درمورد جنایت علیه بشریت حرف می زنیم چیزی که هرکشوری باید رژیم ایران را بخاطر آن مورد حسابرسی قرار دهد. و عاملان این جنایتها در دادگاههای بین المللی محاکمه شوند.

سروناز چیت ساز:

ما در این تظاهرات می خواهیم بار دیگر همراه با شما پشتیبانان این مقاومت همراه با همه شخصیتهای شرکت کننده و همصدا با مردم ایران و کانون های شورشی تاکید کنیم که اتحادیه اروپا باید نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کند و به فراخوان خانم رجوی مبنی بر تشکیل هیئت بین المللی برای بازدید از زندانها و زندانیان سیاسی پاسخ مثبت بدهد.

آری بی تردید ما متعهد می شویم که تا تغییر این رژیم و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردمی تا بردن مهر تابان به پایتخت شیرو خورشید از پا ننشینیم . حاضر حاضر حاضر

هیثم مالح از رهبران اپوزیسیون سوریه سیاستهای جنایتکارانه رژیم آخوندی در سوریه محکوم کرد و گفت :

ما بیش از یک میلیون شهید داریم ۵۰ هزار زن در زندانهای سوریه هستند.رژیم در سوره انفجارها را انجام میدهد رژیم کشتی های نفتکش را منفجر می کندمیخواهد همه منطقه را به آتش بکشدهمه انقلابیون منطقه باید متحد شوند رژیم از نقاب مذهب استفاده میکندقبل از این رژیم در منطقه ثبات وجود داشت ولی با وجود آن همه جا هرج و مرج است.رژیم ایران تروریسم و ایده داعش را بوجود آورد درایران یک انقلاب مردمی علیه این رژیم جریان دارد. از این رو همه شما را فرا می خوانم که برای سرنگونی این رژیم متحد شوید با پایان این رژیم فاشیسم در منطقه پایان خواهد پذیرفت ما خواهان سرنگونی رژیم حاکم بر ایران هستیم.

زینت میرهاشمی:

دوستان آزادیخواه، زنان و مردان مقاوم و پایدار ایران درود بر همه شما که امروز برای همصدایی و همبستگی با جنبش انقلابی مردم ایران دراینجا حضور دارید امروز ما دیگر صدای بیصدایان نیستیم.اکنون اکثریت قاطع مردم ایران به ضرورت تغییر رژیم رسیده اند. مهمتر ازاین که به این نتیجه رسیده اند که هیچگونه امیدی برای تغییر شرایط زندگی خود با ادامه حیات این رژیم

ممکن نیست. این را میتوان در شعار مردمی دید که می گویند می زنم فریاد هرچه بادا باد.

مردم ایران با وجود سرکوب وحشیانه و گسترده در مسیر ساختن تاریخ سیاسی جدیدی گام بر میدارند پیمودن این مسیر برای پایان دادن به استبداد مذهبی حاکم بر ایران تنها و تنها به عهده مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آنان است.

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران که من هم جزیی از آن هستم خیزش مردم ایران با همه اصالت و عمق آن باید پیروز شود

و شرایط برای تحقق خواسته های دیرین مردم فراهم گردد. بدون سرنگونی رژیم جهل و جنایت حاکم با همه بانده های درونی آن هیچیک از خواسته های مردم تحقق پذیر نیست.

شعار : فریاد هر ایرانی مرگ بر خامنه ای روحانی

کاک بابا شیخ حسینی:

دوستان گرامی یاران مقاومت سرتاسری که در اینجا گرد هم آمده اید.ما این بار در بروکسل دور هم جمع شده ایم تا بار دیگر پیام رسایمان را به سردمداران حکومت منفور آخوندی و جامعه جهانی و بخصوص کشورهای اروپایی برسانیم که این قیام تا رسیدن به آزادی و سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار حکومت دموکراتیک و مردمی برپایه جدایی دین از دولت از پای نخواهد نشست.

رژیم آخوندی حکومت تروریستی و تروریست پرور بوده و هست حال باید از جامعه جهانی پرسید رژیمی که امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته و با وحشیانه ترین شیوه مردم ایران را سرکوب می کند و عملا جنگ افروزی در منطقه را پیشه کرده است قابل اعتماد برای مذاکره و مماشات می باشد؟‌ آنگونه که شماری از کشورهای غربی هنوز بدنبال آن هستند؟‌ شکی نیست مماشات و مذاکره آخوند ها را در سرکوب و ترویج ترور در جهان تشویق کرده و میکند ما بار دیگر از جامعه جهانی میخواهیم با رد هرگونه مماشات با این رژیم ضد بشری مقاومت مشروع و انقلابی مردم ایران را به رسمیت شناخته تا موجب تسریع سرنگونی رژیم آخوندی از جانب مردم و مقاومت ایران گردد.

با درود بر همه شما عزیزان

پیرگالانت عضو پیشین سنای بلژیک درسخنرانی خود در تظاهرات بروکسل گفت :

ما امروز اینجا در بروکسل هستیم تا به کمیسیون اروپا و اتحادیه اروپا و همه ارگانهای اروپایی بگوییم که باید بر مبنای اصول اتحادیه اروپا اقدام کرد و از مقاومت در برابر رژیم آ‌خوندها حمایت کرد.

پارلمان جدید اروپا در کنار مقاومت می‌ایستد. ما در کنار شما هستیم. چون ما هم مثل شما معتقدیم که راه حل، سرنگونی تام و تمام رژیم حاکم بر ایران است.

مردم ایران استادان دمکراسی هستند. من برای همه شما پیروزی و یک ایران آزاد و شکوفا را آروز می کنم.

محمد سید محدثین

در حالیکه رژیم ضد بشری آخوندی درفاز نهایی خود بسر میبرد، در حالیکه دراستیصال و در بنبست کامل رو به حرکات دیوانهواری مانند انفجار کشتیها و موشکپرانی میکند، ما با قدمهای استوار و محکم، با ارادهای آهنین و پولادین، قدم بر میداریم برای کارزار بزرگ سرنگونی

این فریادهای مقدس، این فریادهای سترگ، پیام خلق قهرمان ایران است که اراده کرده است آزادی خود را از این رژیم ضد بشری پس بگیرد. این فریادهای «مرگ برخامنهای، درود بررجوی» نشانه اراده خلقی است که میخواهد آزاد شود و نشانة استحکام و ثبات زنان و مردانی مانند شماست که چهل سال است بلا وقفه در راه آزادی میهنتان قیمت میدهید و بر خلاف عافیت نشینان که خواهان بیهزینگی هستند با بالاترین هزینه برای سرنگونی رژیم دجال ضد بشری در صحنه حضور دارید. درود بر شما به پیش!
لطفا به اشتراک بگذارید: