مارک دمسمارکر-نماینده پارلمان اروپا از بلژیک

مارک دمسمارکر-نماینده پارلمان اروپا از بلژیک


بنگرید که چه جمعیت انبوهی امروز اینجا گرد هم آمده،

بسیار خوشحالم که امروز همه شما را اینجا در بروکسل می‌بینم، به پایتخت ما خوش آمدید. خوشامد می‌گوییم

‌ به همة حامیان ایرانی دموکراسی و آزادی، حامیان شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی.

خوشحالم که در میان ما سخنرانانی از کشورهای متعددی حضور دارند و گرایشهای سیاسی گسترده‌یی را نمایندگی می‌کنند،

از چپ تا میانه و تا راست و هم‌چنین بسیاری از اقلیت‌ها؛ زیرا به‌رغم اختلافاتمان، همة ما متحدیم در حمایت از یک ایران آزاد و دموکراتیک.

خوشحالم که شورای ملی مقاومت ایران، طرحی را تصویب کرده برای خودمختاری کردستان ایران.

این دقیقاً برخلاف سرکوب رژیم ایران علیه اقلیتهاست. هم‌چنین خوشحالم که می‌بینم امروز یکی از رهبران احزاب کرد ایرانی را به‌همراه خود داریم.

سال‌ها شاهد این بوده‌ایم که دولت‌های غربی سیاست استمالت از رژیم ایران را آزمایش کرده و مدعی بودند که این سیاست کمک خواهد کرد تا این رژیم به‌تدریج دموکراتیک‌ بشود. اما نتیجة معکوس حاصل شده است. فقط به کارنامة حقوق بشر آن بنگرید: (رژیم) ایران امروز دارای بالاترین شمار اعدام در جهان به نسبت جمعیت و بالاترین آمار اعدام نوجوانان و بالاترین آمار اعدام زنان است.

در ورای سرکوب شدید در داخل کشور، آخوندها طی سال گذشته علناً تلاش کرده‌اند مخالفان خود را در خارج کشور نیز به سکوت وادار کنند. ما شاهد توطئه بمب‌گذاری در ویلپنت پاریس در سال گذشته بودیم که در آن از یک زوج ایرانی-بلژیکی مستقر در آنورس استفاده کردند تا مواد انفجاری را که توسط یک دیپلمات (رژیم) ایران به آنها داده شده بود، به گردهمایی بزرگ منتقل کنند و تلفات سنگینی را به‌بار بیاورند. خوشبختانه به‌یمن همکاری خوب سرویس‌های امنیتی اروپایی، تروریست‌ها به‌ویژه آن دیپلومات رژیم ایران که در سفارت (این رژیم) در وین اتریش ثبت شده بود، همگی دستگیر شدند و حالا با محاکمة خود در آنورس روبرو می‌شوند.

ما فراخوان می‌دهیم به اخراج همة دیپلومات-تروریست‌های رژیم ایران از خاک اروپا.

هم‌چنین خواهان آن هستیم که سپاه پاسداران رژیم ایران و وزارت اطلاعات رژیم ایران در لیست سیاه تروریستی اتحادیة اروپا قرار بگیرند.

این خواسته حداقلی است که ما برای تأمین امنیت ما در اروپا داریم.

دوستان گرامی، بیایید به همکاری خود ادامه بدهیم، همکاری فرامرزی، فراحزبی و فراسیاسی، تا بتوانیم انسانیت و دموکراسی را به ایران بازگردانیم. به خودتان بنگرید، شما نمایندگان مردم ایران هستید. شما یک ملت مدرن، بزرگ و صلح‌دوست هستید. شما مردم ایران، می‌خواهید با کشورتان به جامعة بین‌المللی بپیوندید، به‌عنوان شهروندان یک کشور که عامل و ترویج‌دهنده ثبات، صلح و حقوق بشر است. بیایید در کنار هم بایستیم و ما هم کار کنیم، چون آن‌گاه پیروز خواهیم شد.

بسیار متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: