ایران آزاد_همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران_اهمیت و پیام تظاهرات بروکسل

ایران آزاد درهمبستگی با قیام ایران
همصدا با مقاومت ایران
برای حمایت از جایگزین دموکراتیک در برابر آخوندها


اهمیت و پیام تظاهرات ایرانیان در بروکسل ۹۸ – ایران آزاد

گفتگو با اسحاق علینژاد و ناصر رضیع

امروز شاهد تظاهرات بزرگ اشرف نشانها در بروکسل بودیم اهمیت این تظاهرات چیه؟ و چه پیامی رو برای مردم ایران و مردم دنیا داره. همراه هستیم با اسحاق علی نژاد و ناصر رضیع

س: هدف تظاهرات بروکسل چی بود و چه خواسته‌هایی رو مطرح کرد؟ایران آزاد – اهمیت و پیام تظاهرات ایرانیان در بروکسل ۹۸


ج: حمایت از مقاومت ایران و قیام مردم ایران هدف اصلی این تظاهرات بود و گرد آمدند تا نقض وحشیانه حقوق‌بشر در ایران و تروریسم و جنگ افروزی رژیم در منطقه را محکوم نموده و از مقاومت ایران و رییس‌جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی حمایت کنند. تظاهرکنندگان پشتیبانی خود را از سازمان مجاهدین خلق ایران و کانونهای شورشی اعلام می‌کنند.

پروفسور اریک داوید، کارشناس حقوق بینالملل در بروکسل در سخنان خود چنین گفت: امروز با دیدن شما و اینهمه نظم و انضباط و سازماندهی چشمگیر، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. این نشان میدهد که روزی که شما در ایران به قدرت برسید به شایستگی همین ارزشها را جاری و ساری میکنید و به حق واقعی خود رسیدهاید.

امروز من آمدم که حرفم را به شما بگویم. حرف من چیست؟ ....وقتی از زاویه قانون صحبت میکنیم و میبینیم که دهها هزارتن از شما از سال ۱۹۸۱ تا کنون کشته شدهاند، آنهم به دلایل سیاسی و یا اعتقادات مذهبی، باید گفت چرا؟ چون خیلی از کسانی که به جرم هواداری از سازمان شما اعدام شدند، از اقشار مختلف بودند.

وقتی از چنین ترورها و اعدامهایی صحبت میکنیم، موضوع نسل کشی است، چون میبینیم افراد بخاطر عقاید سیاسی و یا مذهبی خود کشته شدهاند و این طبق کنوانسیون ۱۹۸۴ نسل کشی محسوب میشود. کاملا اجتناب ناپذیر است که چنین جرائمی در شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث و بررسی قرار گیرد که بعد از از دادگاه جنایی بینالمللی بتواند وارد شود. ما در مورد جنایت علیه بشریت حرف میزنیم چیزی که هر کشوری باید رژیم ایران را بخاطر آن مورد حسابرسی قرار دهد. و عاملان این جنایتها در دادگاههای بینالمللی محاکمه شوند.

س: شما سالیان در این تظاهراتها بوده اید، پیام حضور گسترده اشرف نشانها در این تظاهرات چیه؟ایران آزاد – اهمیت و پیام تظاهرات ایرانیان در بروکسل ۹۸


ج: هواداران نقش بسیار مهمی در برگزاری این تظاهرات بازی می کردند. این تظاهرات به سلسله تظاهرات کهکشان پیوند می خورد . مایه گذاری هواداران و اشرف نشانها در برگزاری این تظاهرات بارز بود.

برگزاری این تظاهرات نمودی از ریشه داری آلترناتیو دمکراتیک مردم ایران است. این تظاهرات شروع یک دور جدیدی از ایستادگی است که در فراخوان برادر مجاهد مسعود رجوی به آن اشاره شده بود.

س: رژیم خیلی از این تظاهراتها وحشت داره و نگرانیهای رژیم در تظاهراتی در این فاصله از ایران از چیه؟


ج:این تظاهرات میخ مقاومت ایران را به عنوان تنها آلترناتیو در صحنه بین المللی بیش از پیش می کوبد و از طرف دیگر راه اعتراضات را در داخل ایران باز میکند و رژیم از این همه بسیار وحشت دارد. نمونه ای از آن را در اتریش دیدم که ایران آزاد – اهمیت و پیام تظاهرات ایرانیان در بروکسل ۹۸روحانی سفرش به آن کشور را به دلایل مشابه بهم زد. از طرف دیگر این صحنه ها تمام ادعاهای رژیم علیه مجاهدین را خنثی می کند و بیانگر حمایت گسترده در داخل کشور است .

مطالب مرتبط

پیام رئیس جمهور برگزیده مقاومت به ایرانیان در تظاهرات بروکسل

تظاهرات در بروکسل – مقر اتحادیه اروپا - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

ایران آزاد_همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران_شرکت شخصیت‌های عربی

لطفا به اشتراک بگذارید: