کودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۸ – کودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «کودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت» ، «مجمتع گمشده قندریزان واوان» و «۸۰ روز بعد سیل»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


افزایش فقر و گسترش آمار کودکان کار


به نوشته خبرگزاری حکومتی ایلنا: آمار ۱۹ میلیونی حاشیه‌نشینان، وجود سه هزار منطقه حاشیه‌نشین در کشور و روند رو به افزایش ورود کودکان به مشاغلی همچون زباله‌گردی و کولبری، همه و همه نشان دهنده آن است که فقر به شکلی دردناک، کودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت - مجله اجتماعی، اقتصادیدر حال گسترش و قربانی گرفتن است.

مشکلات اقتصادی یک خشونت اقتصادی را به صورت سیستماتیک به جامعه تزریق می‌کند. این مساله بر زندگی طبقه فرودست، حاشیه‌نشینان و خانواده‌های کارگری اثر می‌گذارد و در واقع اولین قربانیان این خشونت، کودکان این خانواده‌ها هستند که در شرایط اضطراری و اجباری مجبور به ترک تحصیل و در نهایت جذب در بازار کار می‌شوند

در این سال‌ها رقم ۲ تا ۷ میلیون کودک کار مطرح شده‌است.

کمبود ۱۲ هزار معلم در استان سیستان و بلوچستان


نماینده رژیم دراستان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها به نام گرگیج گفت : آموزش و پرورش استان با کمبود ۱۲ هزار معلم مواجه است .کودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت - مجله اجتماعی، اقتصادی

میانگین نرم کشوری به ازای هر ۱۲ دانش‌آموز یک معلم است اما در سیستان و بلوچستان برای ۲۲ نفر یک معلم پیش‌بینی شده است.

وی همچنین به کمبود ۱۱ هزار کلاس درس و ۶۲۰۰ کلاس تخریبی اشاره کرد و گفت: ۴۴۰۰ کلاس نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

قیمت مسکن ۱۰۵ درصد بالا رفت


آمار رسمی حکایت از آن دارد که اجاره‌بها در تهران ۲۳ درصد و در کل کشور ۲۰ درصد نسبت به اردیبهشت سال قبل افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه حکومتی مشاوران املاک تهران در پاسخ به این پرسش که متوسط قیمت اجاره‌بها در تهران چه میزان است؟ گفت:. تجربه نشان داده ما هرگاه قیمت اجاره‌بها را ۱۵ درصد اعلام کردیم قیمت‌ها از این نرخ اعلام شده بیشتر شده است.

سهم کودکان کار از کل زباله های قابل باز یافت تهران فقط ۳ درصد استکودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت - مجله اجتماعی، اقتصادی


مطابق پژوهشی که توسط انجمن حکومتی حمایت از حقوق کودکان در شهر تهران انجام شده، سهم این کودکان از کل ارزش زباله های قابل بازیافت شهر تهران کمتر از سه درصد است.

قریب به ۴۷۰۰ کودک در شهر به زباله گردی اشتغال دارند. شغلی که در آن از هیچگونه حمایت اجتماعی ای برخوردار نیستند. بیش از ۷۰ درصد این کودکان به نحوی از انحا مورد آزار و خشونت قرارگرفته اند.

قیمت داروهای بیماری sma بین ۷۰۰ هزار دلار تا دو میلیون دلار


علی آهنی متخصص ژنتیک پزشکی، بیماران SMA گفت:داروهای این بیماران بسته به نوع دارو بین ۷۰۰ هزار دلار تا دو میلیون دلار هزینه دارد و هیچکدام از بیمه‌های ما توان پوشش این هزینه‌های سنگین را ندارند.

شایان ذکر است با فقر افسارگسیخته ای که در کشور ما وجود دارد عملا راه درمان این بیماران بسته است.

اعتراف نماینده رژیم به عدم رسیدگی به هجوم ملخ ها به ۸ استان کشور


نماینده مجلس رژیم در هرمزگان گفت: هشت استان کشور از بهمن ماه سال ۹۷ درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفته اند و ۳ استان هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان بیشتر درگیر این پدیده قرار گرفته اند و هنوز مسئولین به این باور و اهمیت موضوع نرسیده اند.

وی گفت ۱۰ میلیارد تومان برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها در ۸ استان کشور در نظر گرفته اند که نشان می دهد که دولت این امرار جدی نگرفته است درحالیکه فقط در استان هرمزگان ۲۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و مشکل حل نشده است.

...........................................

گزارش اول کودکان کار نماد تبهکاری حاکمیتکودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت - مجله اجتماعی، اقتصادی


«چالشی بزرگ برای پاهای کوچک» این داستان کودکان کار است که هر روز آزمون بزرگی در پیش روی دارند. یکی از این کودکان کار «میلاد» است که هرروز دوخواهر کوچک وپدری از کارافتاده در خانه انتظار اورا میکشند تا غذایی برای زنده ماندن را به خانه بیاورد .

او کودکی است که می بایست خیلی زود وبه خوبی درس غیر منتظره « استقلال» را درخیابان های پر هیاهوی شهر بیاموزد . این سرگذشت زندگی کودکان کار است که امروز به سراغشون می ریم.

.........................................

گزارش دوم : مجتمع گمشده قندریزان واوانکودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت - مجله اجتماعی، اقتصادی


باور کردنش مشکله ولی در رژیم فاسد آخوندی همه چیز امکان پذیره امروز به سراغ یک مجتمع کارگری در کنار اتوبان تهران قم می ریم زیاد جای دوری از پایتخت نیست ولی چنین منطقه بزرگی سالیان طولانی است که به امان خدا ول شده

وهیچ ارگانی مسئولیت این منطقه را قبول نکرده و همینطور مردم این منطقه سرگردونند . به دیدن این گزارش می ریم تا با مشکلات این منطقه بیشتر آشنا بشیم .

...................................

گزارش سوم : ۸۰ روزبعداز سیل


هرروز اخبار دردناکی از وضعیت زندگی مناطق سیل زده برغم سانسور شدید در رسانه ها درز می کنه. آنچه که به تبلیغات مضحک آخوندی برمی گرده برنامه هاش پر ازصحنه های مشمئز کننده صدقه دادن و گشت وگذار آخوندها همراه با نوحه کودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت - مجله اجتماعی، اقتصادیخوانی برای سیل زده های محرومه که فقط به درد همان رسانه های حکومتی میخوره

ولی آنچه که باقی می ماندچشم هایی نگران و زندگی طاقت فرسای مردمانی است که با فقروبیکاری روزگار میگذرانند. امروز گزارش پایانی امون به حرفهای مردم سیل زده اختصاص پیداکرده با هم به دیدن این برنامه میریم.

مطالب مرتبط

تجمعات مستمر اعتراضی بازنشستگان – مجله اجتماعی، اقتصادی

کودک کار یعنی جامعه رو به انفجار

لطفا به اشتراک بگذارید: