اعتراض مردم به شهرداری - مجله اجتماعی، اقتصادی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۳۹ – اعتراض مردم به شهرداری

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «گرانی‌ها و سقوط آزاد قدرت خرید مردم» ، «اعتراض مردم به شهرداری» و «سوختبران تقلا برای زنده ماندن در سیستان و بلوچستان»

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


رسیدن قیمت سیب زمینی به مرز ۱۰ هزار تومان و خالی شدن سفره خانواده ها


قیمت سیب زمینی در روزهای اخیر دوباره افزایش یافته است به طوری که این محصول در محدوده هرکیلوگرم ۶ تا ۱۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد. به این ترتیب یکی از آخرین موادی که در سفره خانواده ها و جود داشت دارد جایش خالی می شود.

افزایش نرخ بیکاریاعتراض مردم به شهرداری - مجله اجتماعی، اقتصادی


در دهه‌های اخیر ریزش مشاغل در کشور آنقدر زیاد بوده که به بحرانی فراگیر در حوزه اشتغال منجر شده است. نرخ بیکاری در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بیشتر شد و به ۱۲ درصد رسید.

این واقعیت نشان می‌دهد که از طرفی ما با هجوم نیروی جویای کار جدید مواجه هستیم و از طرف دیگر، ناپایداری در مشاغل باعث از بین رفتن شغل‌هایی می‌شود که قبلا وجود داشته‌اند. اطلاعات دقیقی درباره میزان ریزش مشاغل در ایران وجود ندارد،

اما یک بررسی در سال ۹۶ نشان می‌دهد که از حدود ۳.۲ میلیون نفر بیکار کشور در این سال حدود ۱.۸میلیون نفر، قبلا شاغل ۱۰ ساله و بیشتر بوده‌اند. مردان نزدیک به ۱.۶ میلیون نفر از این افراد را تشکیل داده‌اند.

کمبود پزشک و بیمارستان در سیستان و بلوچستان


نماینده رژیم در سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شاخص‌ها در حوزه بهداشت و درمان میانگین کشوری به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۹/۱ تخت بیمارستان، میانگین استانی ۸۰صدم تخت و حوزه دانشگاه ایرانشهر نیم تخت به ازایاعتراض مردم به شهرداری - مجله اجتماعی، اقتصادی هر نفر است.

ایران در کامپالا و ۹ کشور آفریقایی شامل نیجر، کنیا، مالی، ساحل عاج، سیرالئون، غنا، تانزانیا، اوگاندا و یا سایر کشورهای دیگر ، اقدام به تاسیس بیمارستان و کمکهای پزشکی می کند.

اما جای تعجب است که چرا یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهر پلان از توابع چابهار کلنگ‌زنی شده اما هنوز پس از ۳۰ سال به دلیل نداشتن اعتبار کامل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است. حال به نظر شما توجه به ارتقای شاخص‌ها در بلوچستان واجب‌تر است یا در آفریقا؟!

اعتراف به نارضایتی عمومی از کمبود نیروی متخصص و پزشک درکشور


معاون وزیر بهداشت رژیم به نام ایرج حریر چی گفت: یکی از علل نارضایتی و شکایات درمورد کمبود نیروی متخصص و پزشک درکشور ، کمبود کلی پزشک و متخصص در کشور نسبت به جمعیت و نسبت به کشورهای مشابه هست. تعداد ۳۹ اعتراض مردم به شهرداری - مجله اجتماعی، اقتصادیهزار و ۳۹۸ متخصص نشان دهنده نسبت ۴.۸ متخصص به ازای هر ده هزار نفر جمعیت است.

این کارشناس رژیم افزود: بسیاری از پزشکان برای دریافت پروانه نظام پزشکی ثبت‌نام می‌کنند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد افراد شاغل در این حوزه از تعداد ثبت شده‌ها در نظام پزشکی کمتر است به‌طوری که آمار تعداد پزشکان نسبت به هر هزار نفر جمعیت کشور برابر گزارش سازمان نظام پزشکی کشور حدود ۱.۷

و برابر گزارش وزارت بهداشت حدود ۱.۳ است که حدود ۲۰ درصد اختلاف دارد و این موضوع نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان پزشکی جذب بازار کار نشده‌اند؛ ممکن است عده‌ای از آنها مهاجرت کرده و عده‌ای به طور کلی حرفه پزشکی را کنار گذاشته باشند.

۹درصد خانواده‌های ایرانی برای تحصیل فرزندانشان باید وسایل زندگی را بفروشند!


معاون سابق سازمان برنامه رژیم گفت: شاخص هزینه‌های کمرشکن آموزش عبارت از خانواده‌هایی است که ۱۰ درصد کل هزینه زندگی را بابت آموزش می‌پردازند بیش از ۹ درصد خانواده‌های ایرانی برای تحصیل فرزندانشان باید وسایل زندگی را بفروشند و از محل درآمدهای عادی خود نمی توانند خرج تحصیل را بدهند.

...........................................

گزارش اول:‌ گرانیها و سقوط آزاد قدرت خرید مردم


امروز گزارشی داریم از گرانی روزافزون مایحتاج اولیه مردم که همچنان روبه صعود است .اعتراض مردم به شهرداری - مجله اجتماعی، اقتصادی

طبق مرکز آمار رژیم در آخرین گزارش خود نرخ تورم خانوارهای ایرانی در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به سال ۹۷ را ۵۰ درصد گزارش کرده است.

تورم و گرانی در لایه‌های بالایی اقتصاد کشور نمانده و خود را به سفره مردم رسانده است.

به همین دلیل سفره حدود ۷۰درصد از خانوارهای ایرانی کوچک‌تر شده است. همکارانم گزارشی در این رابطه تهیه کردندکه به دیدن اون می ریم

.........................................

گزارش دوم : اعتراض مردم به شهرداریاعتراض مردم به شهرداری - مجله اجتماعی، اقتصادی


آنچیزی که در رژیم ولایت فقیه اصلا به حساب نمی آید ودر فرهنگ آخوندی جایی ندارد رفاه و آسایش برای مردم است .

وقتی که شهرداریها که میبایست پاسخگوی خدمات به مردم باشند تبدیل به محل کسب و کار پررونق تولید رانت و اختلاس شده است دیگر جایی برای خدمات رسانی به مردم باقی نمی گذارند.

امروز به سراغ یکی ازاین شهرک ها میریم تا مشکلاتشان را با شهرداری را بشنویم .

...................................

گزارش سوم : سوختبران تقلا برای زنده ماندن در سیستان وبلوچستان


آیا حدی هم برای فقر متصور است ؟اعتراض مردم به شهرداری - مجله اجتماعی، اقتصادی
آیا حدی هم برای درد ورنج وظلم وستم متصور است ؟

نهایت درد ورنج وفقر ومحرومیت تابه کجاست ؟
نهایت این واژه های شوم که ارمغان حاکمیت تبهکار آخوندی برای مردم ایران است کجاست ؟

شاید سرگذشت دردناک کولبران سوخت در استان سیستان وبلوچستان را بشود آخر خط فقر عنوان گذاشت.

مطالب مرتبط:

سفر در راه مرگ، رنج‌های بی‌پایان کولبران و سوختبران میهنمان

کودکان کار نماد تبهکاری حاکمیت – مجله اجتماعی، اقتصادی

دستفروشی و دستفروش‌ها در یک نگاه

لطفا به اشتراک بگذارید: