اعتراضات مردمی و درگیری با عوامل رژیم_قیام ایران

اعتراضات و درگیری مردم با عوامل نظام آخوندی

گفتگو با حسین میرداماد

هفته ای که گذشت شاهد اعتراضات اجتماعی همچنین درگیریهای متعددی بین مردم و رژیم در شهرهای مختلف کشور بودیم در برنامه امروز همراه هستیم با حسین میرداماد تا به این موضوع بپردازیم.

س: شما اگر ممکنه یک تصویری از اعتراضاتی که در هفته اخیر بوده رو برای بینندگان ما بدین.


ج: طی روزهای اخیر ما چند دسته اعتراضات اجتماعی داشتیم که بعضا هم به درگیری با نیروهای سرکوبگر رژیم انجامید از جمله در ایرانشهر که چهارشنبه شب ۲۹خرداد ۹۸ - ماموران رژیم آخوندی در محدوده فلکه ۲۲ بهمن ایرانشهر، به بهانه اعتراضات مردمی و درگیری با عوامل نظام آخوندینداشتن گواهینامه اقدام به جریمه ۳۰۰ هزار تومانی راننده کردند. راننده خودرو که از دادن پول خودداری کرد مورد ضرب و شتم شدید ماموران کلانتری مرکز شهر قرار گرفت. این عمل مورد اعتراض شدید مردم رهگذر قرار گرفت.

بدنبال آن پاسگاه نیروی سرکوبگر انتظامی به مامورا ضدشورش رژیم بی سیم زده و آنها با تیراندازی هوایی و شلیک به زیر پای مردم و همچنین زدن اسپری فلفل به چشم های مردم معترض تلاش کردند که معترضین را پراکنده کنند. برخی از افراد حاضر در صحنه در اثر زدن اسپری فلفل به چشم هایشان به بهداری منتقل شدند.

باز دیروز حرکت اعتراضی مردم اصفهان در برابر وزیر نیروی رژیم رو داشتیم که در اعتراض به غارت آب زاینده رود تجمع کردند و خواهان جمع کردن بساط غارت آب زاینده رود توسط سپاه و مافیای آب در حاکمیت آخوندی از این رودخانه شدند. زاینده رود را زنده میخواهیم برای همیشه. زاینده رود کانال آبرسانی نیست

اشغال زمین


در تبریز هم روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸ مالکان زمین های اشغال شده توسط هوانیروز رژیم در مقابل ستاد لشکر ۲۱ موسوم به حمزه سیدالشهد آذربایجان در تبریز، در اعتراض به اشغال زمین هایشان برای چندمین بار تجمع اعتراضی برگزار اعتراضات مردمی و درگیری با عوامل نظام آخوندیکردند. صبح روز پنجشنبه ۳۰خرداد ماه کارگران کاشی نیلوفر بیرجند در اعتراض به پرداخت نشدن ۹ ماه حقوق و پرداخت نشدن چندین سال اضافه کاری شان، در مقابل استانداری رژیم در بیرجند (استان خراسان جنوبی) تجمع کردند.

این کارگران از نیمه سال ۱۳۹۵ تاکنون، یک ریال اضافه‌کاری دریافت نکرده‌اند و از تیر تا دی‌ماه ۱۳۹۷ و همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون حقوق کارگران پرداخت نشده است. این کارگران برای اداره زندگی و معیشت خود با مشکلات جدی روبرو هستند.

روز سه شنبه ۲۸خرداد ۹۸ جمعی از مردم شهرستان بروجرد در اعتراض به بلاتکلیف ماندن زمین‌های تعاونی تاکسیرانی به مدت ۱۴ سال، به خرم آباد رفته و در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند. اما یکی از مهترین حرکتهای اعتراضی این هفته تجمع اعتراضی بزرگ بازنشستگان در برابر مجلس ارتجاع بود که با این شعارها وارد میدان شدند: جنگ افروزی رو رها کن فکری بحال ما کن

س: پیام اینکه بازنشستگان شعار میدن جنگ افروزی رو رها کن فکری به حال ما کن در این شرایط میدن چیه؟


ج: اولا این رو ما نباید صرفا در کادر بازنشستگان ببینیم امروز اقشار مردم شعارهای مشابه هم میدن چون دردشون مشترکه. مثلا اسلامو پله کردی مردمو ذله کردی. اولین بار توسط غارت شدگان مؤسسات کاسپین شروع شد بقیه تکرار کردن
یا سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن. اولین بار در تظاهرات اعتراضی بازاریان تهران شروع شد بقیه تکرار کردنداعتراضات مردمی و درگیری با عوامل نظام آخوندی

دشمن ما همین جاست دروغ میگن امریکاست در اصفهان داده شد بقیه تکرار کردن. دولت خیانت میکند مجلس حمایت میکند همه اقشار میدن. ما همه همبسته ایم از وعده ها خسته ایم همه اقشار میدن. فریاد فریاد از این همه بیداد ازمعلمان شروع شد بقیه هم میدن. بازنشسته میمیرد ذلت نمیپذیرد دانشجو میمیرد کارگر، معلم، گرانی تورم بلای جان مردم. زندانی سیاسی آزاد باید گردد. مجلس.معلم زندانی آزاد باید گردد

بنابر این وقتی بازنشستگان شعار جنگ افروزی رو رها کن فکری به حال ما کن میدن عملا این شعار رو همه مردم هم میدن. و بحث سیاسی که خامنه‌ای در محاصره مردمی قرار گرفته که نمیخوانش این شعار ترجمه محتوایی شعار مرگ بر خامنه‌ایه.

س: دو روز پیش روحانی در یک سخنرانی خودش گفت چشم انداز سال ۹۸ روشنه اگر چه در سال ۹۷ رشد اقتصادی پایین بود آیا این موضوع نمیتونه یک راه گریزی برای حکومت آخوندی باشه که کمی به مشکلات مردم برسه؟


ج: این هفته مجلس ارتجاع به دولت آخوند روحانی اولتیماتوم داد که اگر تا آخر خرداد حقوقها اضافه نشه چکار میکنیم چه شد؟

عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: از سوی مجلس دولت را موظف کردیم که تا پایان خرداد ماه سال جاری تا ریال آخر حق و حقوق کارکنان دولت و همچنین فرهنگیان را پرداخت کند

در واقع این ضرب‌الاجلی است که مجلس به دولت داده است و دولت مکلف به اجرای آن است. این از ناتوانی رژیم است.

س: شما از غلیان اجتماعی در داخل کشور گفتید و الان شاهد سلسله تظاهراتها در خارج کشور هم هستیم اینها چه ارتباطی با هم داره؟


ج: اون پژواک صدای همین مردم محرومه. وقتی مردم در برابر وزارت خارجه آمریکا شعار مرگ براصل ولایت فقیه میدن مرگ بر خامنه‌ای میدن. همون شعار مردم در قیامها و ترجمان همین شعارهای مردم در داخل کشوره که جنگ افروزی رو رها کن فکری به حال ما کن.

و.... امید بخش برای مردم ایران که زیر ستم رژیم هستند. بدبختیهای امروز رژیم آخوندی محصول مبارزات مردم ایران برای سرنگونی این رژیمه.

س: در شرایط کنونی چشم انداز راه حل برای رژیم در زمینه اقتصادی اجتماعی چیه؟


ج: هیچ راه حلی برای رژیم متصور نیست. مگر بازنشستگان چی میخوان؟ درمان رایگان خواسته بازنشستگان. ما خواهان رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای بازنشستگان در تمامی زمینه های مادی و معنوی هستیم.

مگر غارت شدگان چی میخوان؟ مگر کشاورزان چی میخوان؟ سیلزدگان و زلزله زدگان چی میخوان؟ با تصویب افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر خام، لبنیات هم گران شد و این موضوع خطر حذف شیر، ماست و پنیر از سبد غذایی خانوار را بیشتر کرد.

مطالب مرتبط

اعتراضات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف میهن

استعفای وزیر آموزش و پرورش روحانی و نگرانی باندهای رژیم از گسترش اعتراضات معلمان و فرهنگیان

لطفا به اشتراک بگذارید: