سخنان شخصیتها در تظاهرات واشنگتن_ایران آزاد

سخنان شخصیتها در تظاهرات واشنگتن_ایران آزاد


برد شرمن –نماینده ارشد دموکرات در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

بسیار مسخره است که کشور بزرگی همانند ایران، کشوری که برای ما اولین اعلامیه حقوق بشر را به ارمغان آورد، حالا مجبور است که تحت یک نظام سرکوبگر و غیر دموکراتیک به‌سر ببرد، رژیمی که اقدام به کشتن مردم می‌کند، رژیمی که دست به تجاوز بین‌المللی می‌زند، با این هدف که افکار مردم را از فساد مالی خود منحرف کند. این وضعیت باید خاتمه یابد. این رژیمی است که به انجام اعدام‌های جمعی مشهور است، روزنامه‌نگاران را زندانی و ترور می‌کند، به بنیادگرایی در سراسر منطقه سوخت می‌رساند. و ایرانیان ایستاده‌اند؛ آن‌هم به‌رغم ریسک زیادی که برای خود به‌جان خریده‌اند. ما در همبستگی در کنار ایرانیان شجاع ایستاده‌ایم در مبارزه برای آغاز فصل جدیدی در تاریخ این کشور بزرگ. این فصل جدید، توسط ایرانیان نوشته خواهد شد، نه توسط آمریکاییان. دموکراسی برای ایران از داخل ایران حاصل می‌شود، نه توسط دخالت نظامی آمریکا و شاید این رژیم در فاز آخر خود قرار داشته باشد، در حال تقلا کردن است. از منحرف‌کردن افکار مردم از فساد حاکمه نا امید گشته است. هم‌چنین می خواهم از این فرصت استفاده کنم تا از خانم مریم رجوی قدردانی کنم، برای دفاع از دموکراسی، حقوق زنان و اقلیت‌ها در ایران. دموکراسی و برابری فقط اصولی نیستند که ما آن‌را قدر بشناسیم، بلکه حقوقی متعلق به مردم است و ما این آرمان‌ها را در سراسر جهان ارج می‌گذاریم و در سراسر ایران. من حامی اصلی قطعنامه ۳۷۴ کنگره از حزب دموکرات هستم، قطعنامه‌یی در حمایت از مردم ایران برای آزادی عقیده و در محکومیت رژیم ایران برای فقدان حقوق بشر. بسیار مفتخرم که توانستم توسط پیام ویدیویی در اکتبر۲۰۱۸ در تظاهراتی در پاریس اعلام کنم که وزارت دادگستری ما، دو مأمور رژیم ایران را متهم کرد که در حال جمع‌آوری اطلاعات از اعضای اپوزیسیون ایران در واشینگتن بودند، جویای این هستم که تماماً به شما ملحق شوم، در جایی که نظاره‌گر باشم، در جایی که شاهد یک انتخابات آزاد در ایران باشیم که مطابق استاندارهای بین‌المللی و آزادانه و منصفانه صورت گیرد، با شما در ایران دیدار خواهم کرد.

 تام مک‌کلینتاک – نماینده کنگره آمریکا

از همه شما ممنونم.

از تک‌تک شما به‌خاطر حضورتان در اینجا تشکر می‌کنم. جنبش آزادی ایران نه فقط تاب تحمل داشته بلکه بسیار گسترش پیدا کرده، آن هم در برابر بی‌عدالتی‌ها و شقاوت‌های رژیم نامشروع ایران. بی‌عدالتی‌ها و شقاوت‌هایی که بسیار گسترده و مورد انزجار هستند.

هر چه دیکتاتوری آخوندها شدت پیدا کرده، عزم مقاومت در برابر آن هم جزم‌تر شده است. داستان ایران هر چه بیشتر بازگو می‌شود، از میراث باستانی غرورآفرین آزادی و تمدن تا وضعیت شوم کنونی آکنده از استبداد و وحشت‌آفرینی، جهان بیشتر و بیشتر به‌حمایت از آرمان شما بر می‌خیزد. ما این‌را در رهایی رزمندگان آزادی مجاهدین از محاصره در عراق دیده‌ایم.

ما این را در اقدام ۷۵ نفر از همکاران من در مجلس نمایندگان دیده‌ایم که قطعنامه H-Res 374 را مشترکاً ارائه کرده‌اند. این قطعنامه بر حمایت عمیق ما از خواسته مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران تأکید می‌کند. ایران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تمدن‌های تاریخ بشر است. ولی مورد ستم و غارت اراذل و اوباشی قرار گرفته که خود را حاکمان ایران نامیده‌اند. تصرف قدرت توسط آنان نامشروع است و زمان سرنگون‌کردنشان نزدیک می‌شود. استیصال آنها، هم در داخل و هم در خارج کشور آشکار شده.

در داخل، حاکمیت وحشتی که علیه مردم خود ایجاد کرده‌اند، اثبات می‌کند که تنها از طریق کشتار، خشونت و ستم می‌توانند حکومت کنند.

و در خارج، حملات آنها علیه تجارت صلح‌آمیز، پشتیبانی و هدایت تروریسم بین‌المللی، تهدیدات هسیتریک فزاینده آنها علیه همسایگانشان و از همه جدیدتر حمله تحریک‌ناشده آنها به‌یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در فضای هوایی بین‌المللی، همگی علائم آشکار و غیرمشتبه استیصال و هراس هستند.

تمامی جهان آزاد شاهد نبرد شما است و تاریخ، پیروزی محتوم شما را با این کلمات، پیش‌بینی می‌کند «سیک سمپر ترنیس» یعنی دیکتاتورها همواره محکوم به‌فنا هستند. رزم‌آوری و شجاعت شما تحسین و احترام مردمان سراسر جهان را برانگیخته، حتی در خلال مشکلات و خطرهای فعلی. شمایید که فصل بعدی تمدن انسانی را می‌نگارید، آنگاه که اوضاع تیره‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسید مردم ایران این دیکتاتورها را از مواضعشان عقب راندند و کشور خود را بار دیگر به‌عنوان الگوی آزادی و عدالت، روشن‌بینی و فراگیری، بردباری و شکوفایی بسازید. هم‌چنان‌که در ایام گذشته بود و هم‌چنان‌که بار دیگر در ایام پیش رو، خواهد بود.

مردم ایران می‌دانند و جهان هم می‌داند. ما به‌سرعت به‌یکی از لحظات تاریخی نادر نزدیک می‌شویم که در آن جهان می‌تواند یک شبه تغییر کند. عاشقان و به‌پا دارندگان آزادی در کشور ما و در سراسر جهان در کنار شما ایستاده‌اند و هم‌چنین بسیاری نسل‌های بعدی آینده ایرانیان که به‌گرامیداشت و بزرگداشت هر آن چیزی خواهند پرداخت که شما در این نسل انجام دادید تا برای آنها شکوفایی، شادی و کرامتی را که با آزادی ممکن می‌شود فرا آورید. و این حق آنها است. خدا همه شما را مشمول لطف خود کند.

پیام سناتور رابرت منندز

رهبر دموکراتها در کمیته خارجی سنای ایالات متحده

به تظاهرات ایرانیان در واشینگتن

 سناتور رابرت منندز - رهبر دموکرات‌ها در کمیته خارجی سنای ایالات متحده

از شما به‌خاطر برجسته کردن مستمر درد و رنج مردم ایران که با سرکوب و خفقان یک رژیم وحشی مواجهند، تشکر می‌کنم. من با دیدگاه شما در باره یک آینده بهتر برای ایران و ایرانیان همنظر هستم. آینده‌یی که در آن همه مردم ایران بدون ترس زندگی ‌کنند و حکومتی داشته باشند که نماینده مردم باشد، به حقوق بشر احترام بگذارد، به حکومت قانون وفادار باشد و باکشورهای همسایه در صلح و همکاری باشد.

متأسفانه در سراسر خاورمیانه، رژیم ایران به تهدید امنیت و تهدیداتش علیه ایالات متحده و به برنامه خصمانه موشک بالستیک خود ادامه می‌دهد. این رژیم به حمایت از حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان عراقی و بی‌ثبات کردن هر دو کشور ادامه می‌دهد و به تأمین سلاح و دانش فنی برای حوثی‌ها در یمن نیز ادامه می‌دهد.

در حالی که سران رژیم ایران به حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها در سراسر منطقه ادامه می‌دهند، مردم ایران از یک رژیم سرکوبگر رنج می‌برند که هیچ احترامی به پایه‌یی‌ترین اصول حقوق بشر نمی‌گذارد و هیچ سرمایه‌گذاری برای رفاه مردم نمی‌کند.

از شما به‌خاطر گردهمایی تان و تلاشتان برای رساندن صدایتان تشکر می‌کنم.
لطفا به اشتراک بگذارید: